• neonguy

    Vad fick dig att börja sympatisera med SD?

    Undersökning efter undersökning här på FL visar att SD är det mest populära partiet av det som finns att tillgå, och jag som själv sympatiserar med detta parti tycker självklart det är bra.

    Men jag kan inte låta bli att undra vad specifikt som fick dig att "ta steget", eller vad som fick bägaren att rinna över, eller hur man ska säga? Jag menar, redan för ett par-tre år sedan var SD inte i närheten lika populärt på detta forum. Därför kom jag på denna idé till tråd. Dela med dig av din lilla "resa"!

    Jag börjar: För mig var det en "successiv process". Jag hade uppfattningen av att SD var ett radikalt parti och kändes "avlägset" på något vis - jag var väl mer eller mindre i linje med den massmediala bilden, men egentligen höll jag ju med SD.

    Men nån gång 2008 började jag hänga mer på Flashback och där var det några inlägg som kändes övertygande, och då började jag fundera på om jag skulle rösta M igen eller SD. Man var nånstans mitt i mellan. Via FB så länkade nån några Youtube-klipp, som såg amatörfilmade ut, som visade bilbränder osv. Det fick en att vakna till.

    Det som dock gjorde mig helt övertygad var under 2009 när jag fick möta "mångkulturen" själv. Uppväxt i en typisk lagom svensk stad och sen flytt till Stockholm (som successivt sakta men säkert tragiskt nog får fler och fler "icke-attraktiva förorter", så att säga) var kanske en kontrast i sig. Men under sommaren det året trillade poletten ned, när jag stötte jag på ett gäng dryga turkar/araber på tunnelbanan som försökte göra sig lustiga på min bekostnad, huvudsakligen gällande mitt ursprung och hudfärg. Fler sådana här historier finns...

    Med tiden har jag också blivit mer och mer övertygad, men framförallt över hur samhällsklimatet utvecklats pga SD, hur värdelöst dom andra partierna beter sig, sjuka förslag och beslut som tas osv...

    Notera att detta inte är en tråd huruvida SDs politik är bra eller dålig, det kan man ta i nån av dom 721 tusen trådarna!


  • Svar på tråden Vad fick dig att börja sympatisera med SD?
  • Neod2

    Det är bara att se de senaste decenniernas utveckling, insåg länge att det måste in en whistleblower i RD som säger sanningen, någon som säger emot och vågar ifrågasätta den rådande normen.

  • fisförnäm

    Från början, när jag blev politiskt intresserad och invandringskritisk, så kunde jag inte sätta ord på mina åsikter. Det var då jag började se mig omkring och jag måste erkänna att jag först vände mig till betydligt extremare partier än SD, som fortfarande var okända för mig (yngre och dummare som jag var). Men tillslut (efter valet 2006) fann jag SD som öppnade ögonen för mig, världen är inte så svart-och-vit som extremare partier vill utmåla.

    Utan SD är jag säker på att extremare partier som Folkfronten och/eller liknande hade fått stöd enbart för deras invandringskritik, vilket hade varit förödande.

    Jag är uppväxt i en invandrartät förort och invandringskritiken har väl alltid funnits där, men inte det politiska intresset som började engagera mig runt 06-07. 

  • Kent68

    Finns massor av orsaker, men främst att SD talar sanning när de gamla partierna ljuger om invandringen och vill tysta debatten om det. På 90talet röstade jag borgerligt men idag föraktar jag borgerliga och rödgröna lika och välförtjänt. Jag röstade på SD redan 2002.

  • neonguy
    oliversykes skrev 2011-09-09 01:37:49 följande:
    jag tycker det är sjukt hur en eller två händelser kan få en människa att tro att alla invandrare är "brottsliga". sjukt är det.

    misshandlar inte svenskar? startar inte svenskar bilbränder? rånar inte svenssons? eller är det bara för de som ser "annorlunda ut" som det uppmärksammas. fan ni borde skämmas. 
    Fetstilta: Så enkelt är det inte, och det vet du också. Däremot kan en enskild händelse få bägaren att rinna över... Man har ju bara sin egen verklighet att förhålla sig till. Men det krävs nog mer i bagaget för att bägaren öht ska kunna rinna över, en kombination av olika saker helt enkelt.

    Sen så ville jag ju

    Ni andra, kul att ni delar med er. Fler person finns här vet vi, men många vill väl inte "outa" sig själva - beroende på hur anonymt konto man har.
  • neonguy

    Trött här efter hård arbetsvecka, glömde avsluta en mening: Sen så ville jag ju - att folk skulle hålla sig till ämnet.

  • NiceBoyWrongPlace

    Röstade på M i valet 2006 och som många andra trodde jag på fulla allvar att Reinfeldt äntligen skulle ta itu med massinvandringen på allvar , Sakta men säkert började jag inse att en ansvarslös invandringspolitik blev ännu mer ansvarslös under moderaternas styre - Redan här insåg jag att det inte fanns andra alternativ än SD

    Nu är övertygelsen fullständigt total om att SD är enda vägen att gå för ett sammanhållet,tryggt och ekonomiskt starkt Sverige, månad för månad ser man hur massinvandringens negativa konsekvenser ökar och välfärden monteras ned bit för bit. Islamisering , ökad kriminalitet , rasism mot svenskar, bostadsbrist  för att nämna några saker.

    Men det som gör mig mest arg är nog det politiskt korrekta klimatet som råder idag, Det gör mig spyfärdig rent ut sagt, för att inte tala om hur mkt inflytande media har över folket , Något jag nog inte insett förräns på senare år , Även här fyller SD en enorm roll genom att röra om i grytan och tala klarspråk gällande känsliga ämnen som övriga partier tassat på tå omkring i rädsla att tappa väljare ,oavsett vad man tycker om SD så har det debatterats flitigare än tidigare .. fler och fler börjar få upp ögonen om vad som egentligen försigår bakom våra ryggar

    Hade inte SD kommit in i riksdagen och blivit stora hade sjuklövern och media fortsatt att manipulera folket som likt små nickdockor hjälplöst följer strömmen till det stora vattenfallet.

    SD 2010, 2014, 2018, 2022

  • sumpbävern

    Har röstat på SD i tre val och kommer med 100% säkerhet göra så även nästa gång.

  • Quickman

    Jag är egentligen liberal, men dessvärre har vi inga bra liberala alternativ i vår riksdag. Även om jag inte sympatiserar till fullo med SD så kommer jag med stor sannolikhet att rösta på dem nästa val. Det finns vissa områden jag inte håller med dem - som till exempel när det gäller moskébygge.

    Anledningen till varför jag kommer rösta på SD är för att vår invandringspolitik inte fungerar. Jag förstår inte vilka problem regeringen och oppositionen förväntar sig lösa när de vill importera arbetslösa somalier till Sverige. Invandringen kan idag omöjligtvis vara gynnsam. Dessutom så ogillar jag skarpt hur media framställer SD. Sverigedemokraterna är varken rasister eller odemokratiska.  

  • Neod2
    NiceBoyWrongPlace skrev 2011-09-13 20:39:48 följande:
    Men det som gör mig mest arg är nog det politiskt korrekta klimatet som råder idag, Det gör mig spyfärdig rent ut sagt, för att inte tala om hur mkt inflytande media har över folket , Något jag nog inte insett förräns på senare år , Även här fyller SD en enorm roll genom att röra om i grytan och tala klarspråk gällande känsliga ämnen som övriga partier tassat på tå omkring i rädsla att tappa väljare ,oavsett vad man tycker om SD så har det debatterats flitigare än tidigare .. fler och fler börjar få upp ögonen om vad som egentligen försigår bakom våra ryggar

    Hade inte SD kommit in i riksdagen och blivit stora hade sjuklövern och media fortsatt att manipulera folket som likt små nickdockor hjälplöst följer strömmen till det stora vattenfallet.

    SD 2010, 2014, 2018, 2022
  • Anton Chigurh

    När jag insåg att SD har så mycket mer än bara en vettig invandringspolitik, SD har faktiskt mycket i partiprogrammet som är riktigt bra, självklart är inte allt till belåtenhet, men det finns det inget parti som är för någon.

    Invandringspolitiken som SD står för är den helt klart bästa av alla partier, men enbart den räcker inte för att få min röst i nästa val, men, dom har som sagt mycket matnyttigt att servera folket.

    Sen sättet SD bemöts på av andra partier - och stor del av mediasverige också för den delen - får mig att vilja spy i brevinkastet hos samtliga dessa fiolhuvuden till politiker. Dom är bara för mycket ibland. Vore patetiskt att rösta SD enbart pga det sistnämnda, men emellanåt känns det som att det vore mer än tillräckligt som godtagbar anledning.

    En väldigt tråkig sak i sammanhanget är förstås att SD på kommunal och landstingsnivå håller för låg standard. Men förhoppningsvis rättar det till sig med tiden.


    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
Svar på tråden Vad fick dig att börja sympatisera med SD?