• Neko

    Ni som sökt ersättning från försäkringsbolag för förlorad äggledare

    När man söker ersättning, räknas det som en 'sjukdom' eller en 'skada' då?

  • Svar på tråden Ni som sökt ersättning från försäkringsbolag för förlorad äggledare
  • kanske 4a
    MissJenny84 skrev 2011-11-21 21:28:01 följande:
    Ingen som har folksam?

    Jag har folksam och där får man inga pengar :(
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • MissJenny84
    kanske 4a skrev 2011-11-22 22:59:29 följande:
    Jag har folksam och där får man inga pengar :(
    Ok, konstigt! Varför skulle man inte få det? Bara hota med att byta bolag då Glad
  • kanske 4a
    MissJenny84 skrev 2011-11-23 07:15:54 följande:
    Ok, konstigt! Varför skulle man inte få det? Bara hota med att byta bolag då Glad

    Därför att deras försäkring täcker inte organförlust vid sjukdom, bara vid olycksfall.  Men ring och kolla din försäkring du. Lycka till!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • Neko

    Tänkte bara meddela att jag fick 16550 kr från trygg-hansa =)

  • kanske 4a
    Neko skrev 2012-01-04 16:19:56 följande:
    Tänkte bara meddela att jag fick 16550 kr från trygg-hansa =)

    Grattis!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • daduck

    Jag vill få ut till alla med problem att få barn att man ska anmäla! Hade själv sammanväxningar i båda äggledarna och hade turen att det upptäcktes under tiden jag var på barnförsäkringen på trygg Hansa. Blev bedömd 30% invalid på försäkringsbeloppet på 1500 000 och när man nådde upp till 30% fick man 20% extre så totalt blev det 770 000!!!!!! Så anmäl anmäl anmäl. Och överklaga!

  • nericia77

    Här väntar jag på att få veta hur mycket man ska få, om man får nått, skulle vara gött med mycket pga vi nu inte kan få barn förutom via ivf eller adoption. Som vi får bekosta själva.

    Fast jag har ett barn sen innan, drar det ned tror ni?

  • linnsan03

    Hej

    längesedan någon skrev i denna tråd, tänkte bara höra ni som anmält till ert försäkringsbolag. Vad för försäkring har ni haft? gravidförsäkring, livförsäkring eller något annat. Vill ansäka om ersättning för mitt utomkveds.

  • lilsis

    Jag ska anmäla till mitt försäkringsbolag i veckan, kom hem igår, opererad i fredags morse. Höger äggledare är borttagen.

  • Sunding

    Hej, jag glider in på en räkmacka här ;) Jag har trygg-hansa och olycksfallförsäkring och enlig dom så får jag inget. Men när jag läser mer om den försäkringen så ska det täcka skada som uppkommit vid undersökning, å jag har en vårdskada då första gynläkaren sa att fostret va borta å fick tabletter för att hjälpa kroppen med resterna. En vecka senare fick jag åka in akut med 1,5 liter blod i magen vilket visade att jag hade fostret i äggledaren å fick opereras akut och äggledaren fick tas bort. Hur ska jag stå på mig imorn när jag ringer trygghansa? Å vad ska jag kräva? En vårdskada är anmäld till patientförsäkringen iaf. Vore tacksam för snabbt svar.

  • jbnntn

    Jag har haft 2 utomkvedshavandeskap på 3 månader. Båda mina äggledare är bortopererade jag är var då endast 23 år. Lyckligtvis har jag en dotter sen innan. Dock får jag inte heller ut nått på min försäkring. Undrar om denna pasientförsäkringen? Mitt sista utomkvedshavandeskap var fel diagnoserad och jag blev typ hånad när jag desperat sökte vård. Iaf så vet dom själva om att dom orsakade min nu barnlöshet och har nu gett mig 2 gratis IVF. det är en väldigt lång historia allt detta som.skedde på så kort period. tillbaka till frågan. Hur kan man gå vidare? Jag är verkligen inte nöjd deras beslut.jag har blivit förstörd för hela livet. För att inte läkarna gör sitt jobb rätt och det är fruktansvärt!

  • jessiik

    Om man fått operera bort en äggstock pgr an endometrios då? Hade en cysta på det är iofs augusti 2012 jag opererades.

  • Sunding

    Patientförsäkringen verkar ta lång tid på sig, har inte hört något ifrån dom än.
    Jag tycker du ska söka för vårdskada för din senaste utomkvedshavandeskap!

  • majbebbe

    Jessik: eftersom det man söker för kallas organförlust borde det inte spela någon roll varför äggledaren bortopererades, utan bara att den är borta. Så har du en personförsäkring tycker jag verkligen du ska söka.

  • Carola83

    Hitta denna tråd nu. Och är nyfiken på hur många år man har på sig. Visste inte att man kunde få försäkringspengar på en sån sak. Tacksam för svar el ska man ringa direkt. 10 år sen för mig. Men har hela tiden haft samma försäkring

  • Cina84

    Jag skulle i torsdags operera bort en cysta på min ens äggstock. Det visade sig att jag haft en ordentlig infektion för länge sen so jag i te vetat om som förstört min ena äggledare och nästan helt den andra. Den som var förstörd var vätskefylld så det var därför det såg ut som en cysta på vul. Läkaren opererade bort den äggledaren så nu har jag bara en kvar. Kan det hända att jag kan få ersättning för detta? Skulle vara välbehövt om det skulle ta tid att få till det via ivf. Tacksam för svar.

  • majbebbe

    Då ersättningen som trygghansa betalar ut är för organförlust ska även du kunna få ersättning om du har deras personförsäkring.

Svar på tråden Ni som sökt ersättning från försäkringsbolag för förlorad äggledare