Inlägg från: SilverLadyG |Visa alla inlägg
  • SilverLadyG

    mitt hjärta går sönder för er......

    Du kanske har valt fel yrke? Inom såna känsliga områden måste man vara professionell,stark och försöka glömma det när man kommer hem. Absolut inte att du ska plåga dig så med andras smärta. Rekommenderar att byta yrke eller avdelning, du blir utbränd ganska så snabbt med den inställningen.

  • SilverLadyG
    Aorelia skrev 2011-10-01 22:14:00 följande:
    Jag har absolut inte valt fel yrke.... jag älskar mitt jobb,..... men ibland så vill man linda även mammas och pappas stora sorg, det är jobbigt att se deras härtan krossa i tusen bitar och det finns inget jag kan göra för att hjälpa dom.......
    men att tycka synd om de är ännu värre, tycker jag. Vården ska vara tuff, ingen ska förstå om ni blir berörda, hemsk om man ser vårdpersonalen med sina sorgliga ögon titta på en, man känner sig ännu värre kan jag lova dig.
    Livet är hård tyvärr...tydligen påverkar ditt yrke dig för mycket, kan inte du prata med en kurator på ditt jobb om dina känslor?
    Det verkar som att du mår inte bra, så som du skriver, du verkar lida, vilket är inte bra. Du måste lära dig hantera såna känslor och stänga av dessa om man vill jobba kvar på avdelningen. Du har även möjlighet att vädra dina tankar, känslor med dina kollegor.
  • SilverLadyG
    Cinza skrev 2011-10-02 08:49:36 följande:
    Det är kan jag inte hålla med om alls. Vi låg på sjukhuset med vår son i 7 veckor innan han gick bort och all inblandad personal blev synbart berörda av hans död. Inget som jag anser vara negativt. Hade de brutit ihop och börjat gråta hela högen när vi behövde som mest stöd hade jag blivit förbannad, men att de tyckte det var sorgligt att de inte kunde rädda hans liv är helt i sin ordning.
    tyvärr så har människor olika syn. Jag tycker att man ska vara hård och om man skriver här på FL om sin sorg över andra, har man ett problem. För såna samtal finns det terapeuter på olika jobb, men att TS skriver att hon vill ta bort andras sorg m.m. upplever jag som ett problem i yrket, att personen lider, vilket är inte professionellt. Jag är själv väldigt empatisk människa och skulle vara precis som TS och därför har jag valt en annan yrke än en som är psykiskt för påfrestande. Som TS skriver så lider hon mer än det ok inom ett yrke.
    Men människors syn är olika..
Svar på tråden mitt hjärta går sönder för er......