• Mamaobabba

    IVF-bebisar sommaren 2012

    Hej!! Var med i ruvartråden, och har också hittat hit! Hoppas ni mår bra!
    Själv är jag supernojig och orolig.. Mycket pga tidigare MA, så jag har svårt att njuta och vara glad.. Känns väl sådär. Men, jag ska till läkare på vanliga VC imorgon och har även fått remiss för en samtalskontakt, så det blir nog bra!

    Snart dags att skriva in sig på MVC också.. Har ni redan gjort det??

    Hittade lite videos med utveckling under graviditeten;'

    se.babycenter.com/video/pregnancy/weeks-1-to-9-pregnancy/

    Den där är under vecka 1-9, sen finns det fler!

  • Mamaobabba

    Jo.. lättare sagt en gjort bara! Obestämd

    Jag känner lite samma sak.. Var inte jätteförtjust i den BM vi hade sist (när det blev MA).. Var väl inget genetligt fel på henne, men det liksom "klickade" inte..
    Hade mycket bättre samtal med en av de andra när vi var där för hälsosamtal + extra VUL.. Så.. Ja, hur säger man det liksom?! Eller kommer man automatiskt till sin förra BM?
    Svårt såntdär. Om allt går väl ska man ju ändå ses ett par gånger under vägen..

    Jag ska till en läkare imorgon och prata lit om min oro och rädsla. Mycket på jobbet samtidigt (jobbar i omsorgen och det finns risk för våld) så jag har varit sjukskriven eftersom jag bara grät när jag skulle dit. Så.. vi får se hur det blir framöver.
    Mina chefer har diskuterat lite omorganisation så jag ska kunna jobba lite mer administrativt (som är min huvudsakliga syssla) men, det tar ju ett tag att organisera om, så jag behöver lite "hjälp" på vägen.

    Hoppas ni andra mår bra! Vad har ni för grav.symptom?

  • Mamaobabba
    Julia82 skrev 2011-10-10 13:28:33 följande:
    Hej, jag vill gärna hoppa in här :) Har egentligen TD på torsdag men har plussat redan. Jag har genomgått vår första IVF, och är så lycklig över att jag hörde till den skaran som lyckas på första försöket!!!

    Är så glad nu!!! Men oron för mf finns här också såklart! Fick mf i v13 när jag blev spontant gravid för över ett år sedan. Men nu ska jag inte tänka på det!

    Vilken vecka är ni andra i nu? Jag är ju helt nyplussad, hade ÄP 26/9 och insättning 28/9. Idag är jag i av v5. (V.4+1) Ska ringa Sahlgrenska på onsdag och berätta mitt glädjebesked, och förhoppningsvis få tid till VUL.
    Grattis till ditt plus! : -) Vad härligt!! 

    Jag är i v.7 (6+0 idag) Hade ÄP 12/9 och TD 29/9..
    Chokladbollar skrev 2011-10-10 11:38:51 följande:
    Hej hopp!
    Då var det äntligen min tur att få hoppa in i en gravidtråd - något jag aldrig trodde jag skulle få göra.
    Testdag idag - fick ett jättestarkt plus - men jag testade redan för en vecka sen o redan då visade det plus.
    Så nu hoppas jag att lillen stannar i min mage. Orolig, nervös o kan inte riktigt njuta. Men det kanske släpper:).

    Bor i Sthlm men har gjort allt via Örebro - så jag ringde Örebro imorse o berättade den glada nyheten.
    Så den 31 oktober ska vi på ultraljud o se om lillen är kvar o hjärtat slår!:)

    Kram
    Åh Grattis!! Vad roligt att du fått ett efterlängtat plus!
    Får jag fråga hur det kommer sig att du gjort allt så långt bort som i Örebro?
    Jag har inte fått VUL förrän 3 november, trots TD och plus 29/9..
    Skumt det där, att det skiljer så mycket.. Obestämd
    Har en extra oro efter MA förra året.. så, det hade varit skönt att få gå på tidigt VUL och få det lite "extra bekräftat"..
    Men, imorgon ska jag ringa MVC och fixa inskrivning, så jag kanske kan få ett där.. de kan ju min historia..

    Är iaf sjukskriven på halvtid nu i tre veckor farmöver, så jag inte behöver jobba i verksamhet på mitt jobb utan bara dagtid och administrativt. Känns jätteskönt, men nu blir det ju alla vändor med FK istället.. Kräks
    Och sen är det upp till arbetsgivaren att erbjuda mig omplacering, andra arbetssysslor eller förbjuda mig att jobba i verksamhet så att jag kan få gravidpenning.
    Känns helt galet att jag är så "knäpp" just nu.. Drömmer

    Och just ja.. Jag bor i (utanför) Stockholm och går på fertilitetsenheten på KS
  • Mamaobabba
    Chokladbollar skrev 2011-10-11 10:00:03 följande:
    Vi fick via vårdgarantin (90 dagar). Så då blev vi inskrivna på Örebro -MEN har gjort alla VUL och tester på Oxbackskliniken i Södertälje och i Örebro blev det äggplockning o insättning. Vi har ju varit där 3 ggr(!!!) Så vi har ju bott på hotell varje gång o det kostar ju att åka dit  så vi har ju lagt ner endel pengar på detta - men vad gör man inte för något man längtar efter .

    Va konstigt att du fått ultraljud så sent? Ring o hör med dem... för vi IVF:are ska få göra ultraljud tidigare!
    Aha, jag misstänkte att det var så, men jag har aldrig hört om någon som fått åka så långt.
    Vad skönt att ni iaf fick göra de "lite mindre" sakerna i sthlmsområdet!

    Ja, jag får väl ringa och kolla med dem.. missade telefontiden hos MVC idag, så jag får försöka imorgon igen. Var så trött att jag inte vaknade förrän efter 12 idag.. Förvånad
    Men, det var skönt!
    Nu tar jag en välbehövlig paus i städandet, fyller år imorgon, så jag håller på och fixar inför att familj och vänner kommer imorgonkväll.
    Bytt klädseln på min soffa och jag ska ALDRIG mer köpa en soffa från ikea som man måste skruva isär för att byta klädsel på. Helt slut nu!!

    Dags för lite mellis också.. Illamåendet gör sig påmint.. Kräks
  • Mamaobabba
    Moa Li skrev 2011-10-11 20:16:01 följande:
    Mamaobaba: Grattis på födelsedagen Skål kram Moa Li
    Tackartackar! Skål Jag fyller ju år först imorgon, men jag tar gärna "grattisar" några dagar i sträck!
Svar på tråden IVF-bebisar sommaren 2012