• Änglamamma05

    Blodförtunnande medicin under graviditeten?

    Hej!
    Har fått veta att jag har tjockare blod än normalt och att det antagligen var anledningen till att min pojke, Elias, föddes död i v. 29 på midsommarafton 2005. Jag undrar om det finns fler som känner igen sig och som har tagit sprutor eller ätit tabletter med blodförtunnande medicin under sin graviditet? Jag vill veta hur det är och om man vågar bli gravid igen? Berätta!
    Kram!

  • Svar på tråden Blodförtunnande medicin under graviditeten?
  • krakel

    hej hopp jag har precics fått trombyl utskrivet justa för att tunna ut blodet.. absolut törs du bl gravid , det är jobbigt och kommer va så men jag hoppas det är värt all oror...

    kram och lycka till sanna v 19+2

  • VirusVarning

    Jag tog fragmin sprutor under graviditeten. Får jag fler barn blir de desamma. Anledningen är blod-propp när jag var nitton (var inte gravid, åt inga p-medel och hade inga anlag men fick ändå propp. Varöf vet ingen) , de gick bra att ta fragmin. Gjorde lite ont och var läskigt i början att sticka sig själv men efter 2-3 veckor gjorde jag de utan problem. Klart du törs skaffa ett till barn. Kramar om för ängeln. Lycka till!

  • bipsiebop

    hörde på radion idag att enligt en ny studie så har kvinnor som ätit/tagit blodförtunnande medel haft kortare och lättare förlossningar än de kvinnor som inte gjort så. Alltså finns det positiva effekter av att ta blodflörtunnande medel och visst vågar du.

  • wamma

    Jag åt blodtunnande på grund av att jag var sängliggande från grav vecka 15 eftersom jag läckte fostervatten och hade förlossningsvärkar/arbete/något. Har nog inte mycket att tillägga om blodtunnande mer än att jag Märkte inget speciellt av dessa tabletter, minns inte namnet på dem, men de såg ut som små hjärtan. Det gick bra, resterande av graviditeten om på grund av blodtunnade vet jag ej, de föddes lite för tidigt.

  • VirusVarning

    bipsibop - De stämmer på mig i alla fall. Förlossningen gick på 4 timmar och 25 min och var en underbar upplevelse .

  • krakel

    och en anna klok människa berättade just idag för mig att det blodförtunnande motverkar havandeskapsförgiftning ...

  • VirusVarning

    krakel - Jaså? , hoppas de stämmer (så personer slipper ha båda delarna under graviditeten) , jag hade och har jätte lågt blod-tryck , fast andra kan ju ha destå högre.´och bra för dom om blodförunnade hjälper.

  • Desimanda

    Krakel!
    Jag åt Trombyl när jag väntade både Simon och Dennis och jag fick havandeskapsförgiftning trots allt :(

  • Kickans mamma

    Jag åt trombyl andra gången pg tillväxthämning och hf under första gravidteten allt gick bra började i v 10+2 och slutade vid 36 fullla veckor han växte bättre än syrran även om han var lite mindre och ingen HF.

Svar på tråden Blodförtunnande medicin under graviditeten?