• stinamaräng

    Mormor?? Nej jag är hans mamma!

    Jag är 44 år och har en son på 3,5 år. Vid två tillfällen har jag fått frågan om jag är pojkens mormor,inte så kul kanske..

    Vad har ni som är lite äldre mammor fått för kommentarer?

  • Svar på tråden Mormor?? Nej jag är hans mamma!
  • lövet2

    Inga direkta kommentarer, men när min minsta var nyfödd, så kom det en del fundersamma blickar i bland. Det hände t ex några gånger att jag stämde träff på något fik med min äldsta dotter, som bodde i studentlägenhet då. Där satt då jag (40 år), min äldsta dotter (20 år) och så en baby. I de flesta fall vände sig personalen då till min dotter med kommentarer om hur söt babyn var. Det var tydligt att vi betraktades som mormor-mamma-barn.

  • stinamaräng
    lövet2 skrev 2011-10-18 09:05:45 följande:
    Inga direkta kommentarer, men när min minsta var nyfödd, så kom det en del fundersamma blickar i bland. Det hände t ex några gånger att jag stämde träff på något fik med min äldsta dotter, som bodde i studentlägenhet då. Där satt då jag (40 år), min äldsta dotter (20 år) och så en baby. I de flesta fall vände sig personalen då till min dotter med kommentarer om hur söt babyn var. Det var tydligt att vi betraktades som mormor-mamma-barn.
    Ja det är konstigt vad folk ska ta för givet. Jag kommer ihåg när jag var femton och fick en lillebror då trodde folk jag var hans mamma hehe..
  • Trivelina73
    stinamaräng skrev 2011-10-18 09:01:40 följande:
    Jag är 44 år och har en son på 3,5 år. Vid två tillfällen har jag fått frågan om jag är pojkens mormor,inte så kul kanske..

    Vad har ni som är lite äldre mammor fått för kommentarer?
    Mina barns pappa misstogs för min pappa och hans barn för barnbarn Vi hade väldigt roligt åt det när vi var ihop.

    Ja, de är ju inte underligt att äldre tros vara mor/far föräldrar, men häng inte läpp för de heller. Min lillnoja är att folk ska tro att jag är min sambos mamma!! Förvånad Han ser ut som att vara typ 20 år (28) och om jag ser ut som ja vadå 40? Gråter

    Ålder ålder Who cares a shit??! Egentligen mer än våra små nojor..
  • såärdet

    Det är kanske inte så konstigt om folk tror så. Jag skulle nog trott exakt detsamma om det satt tre personer på ett fik sådär. Men å andra sidan; who cares? Idag ser familjer så olika ut så man kan inte ha en aning om hur folk har det :)

  • BlommyNess12

    Här har det varit lite tvärtom, är jag ute med min mamma 42 år, jag själv är 21, och min son som är drygt 3 år, så kan folk hejvilt anta att hon är hans mamma, att jag är lillasyrrans mamma (hon är 7 år) att hon och jag är systrar (hände på BB att de gratulerade henne till att ha blivit moster)  så det är väl liksom så som folk antar.

  • stinamaräng
    Trivelina73 skrev 2011-10-18 09:12:11 följande:
    Mina barns pappa misstogs för min pappa och hans barn för barnbarn Vi hade väldigt roligt åt det när vi var ihop.

    Ja, de är ju inte underligt att äldre tros vara mor/far föräldrar, men häng inte läpp för de heller. Min lillnoja är att folk ska tro att jag är min sambos mamma!! Förvånad Han ser ut som att vara typ 20 år (28) och om jag ser ut som ja vadå 40? Gråter

    Ålder ålder Who cares a shit??! Egentligen mer än våra små nojor..
    Haha,nej egentligen hänger jag inte läpp,är ruskigt glad för min lilla son och tror folk jag är hans mormor får jag väl bjuda på det )
  • avocadoo
    BlommyNess12 skrev 2011-10-18 09:13:21 följande:
    Här har det varit lite tvärtom, är jag ute med min mamma 42 år, jag själv är 21, och min son som är drygt 3 år, så kan folk hejvilt anta att hon är hans mamma, att jag är lillasyrrans mamma (hon är 7 år) att hon och jag är systrar (hände på BB att de gratulerade henne till att ha blivit moster)  så det är väl liksom så som folk antar.
    Har också varit med om det när min äldsta son var liten, att folk trodde att min mamma var hans mamma och började fråga henne om hur gammal han var, hur han sov på nätterna osv. :)
  • stinamaräng
    BlommyNess12 skrev 2011-10-18 09:13:21 följande:
    Här har det varit lite tvärtom, är jag ute med min mamma 42 år, jag själv är 21, och min son som är drygt 3 år, så kan folk hejvilt anta att hon är hans mamma, att jag är lillasyrrans mamma (hon är 7 år) att hon och jag är systrar (hände på BB att de gratulerade henne till att ha blivit moster)  så det är väl liksom så som folk antar.
    Haha ja folk antar så mycket och det får dom väl fortsätta med
  • såärdet

    jag har varit med om en "omvänd" historia. Jag stod med min pappa och min son som då var ca 2 år och pratade. Det kom fram en kvinna som pappa jobbat ihop med för många år sen. Hon hälsade, titta efter min mamma (som inte var där) tittade på mig och min son och sen log hon brett mot pappa och sa "jaså, har du börjat om?"
    Jag tror pappa höll på att trilla omkull! Han skyndade sig att presentera "min dotter och mitt barnbarn", hahaha

  • Nostalgitripp

    Jag har tvärtom varit med om att folk vänt sig till min mamma och sagt hur söt min son är, jag är 22 och mamma 44. Så jag är alltså ingen jätteung mamma. Däremot när jag var 13 och promenerade runt i en affär med min systerson så trodde en kvinna att han var min son och svor om unga mammor. Haha!


Svar på tråden Mormor?? Nej jag är hans mamma!