Inlägg från: Humlemamma |Visa alla inlägg
  • Humlemamma

    Någon från stockholm som väntar bebis 2012?

    Halloj! :)
    Har bf 15 maj än så länge, bor utanför Nynäshamn :)

  • Humlemamma

    Tack tack!
    Jo jag mår väl bra faktiskt, lite halsbränna varannan/var tredje kväll annars är det lugnt, väntar på foglossningen, min förra graviditet så va jag sjukskriven hela graviditeten från 3 månaden pga foglossning o så även prematura värkar.. Så gick de lilla jag kunde med kryckor..

    Har haft en hel del sammandragningar ni varje kväll ett par kvällar, får hoppas att de inte blir som förra graviditeten.. Dock legat inne för prematura värkar med mina två sista så..

    Hur mår du?

    Jo två vul har jag varit me om, så mysigt!! :))
    Jo maj är en bra månad! :)

  • Humlemamma

    Åh grattis till jobbet :)) får man fråga va de e för jobb?
    Jo klart man vill bli en i gänget o så först.

    Jag har inte vågat berätta på jobbet att jag är gravid än..

    Jo sammandragningar redan, men som du läste av de jag skrev innan så är min kropp sån att den vill skicka ut bebisen tidigare men vi har alltid lyckats stoppa de.. Så livmodern börjar tidigt, dessutom så är det juh mitt fjärde barn sen jag fick min första december 2006 :)

  • Humlemamma

    Linda: aha va roligt! :)
    Jag jobbat som personlig assistent.

    Oj ett helt år, ja fy då förstår jag verkligen att du längtar som en tok! :) jo men klart allt ska gå bra! :))

    Jepp många barn :p nää blir bara 4 st juh.
    Son -06, dotter -08, son -10, tror på dotter denna gång :)

  • Humlemamma

    Vadå 12+0 då eller?? Men kan juh inte va rutinultraljud då, det brukar man göra mellan vecka 16-20?

  • Humlemamma

    Haha ja men ååå, fick på nå vis in i mitt huvud att det stod att rutinultraljudet är nästa vecka :) sorry!

    Va är kubtest?

    Jag är i antingen vecka 12+4 eller 13+2, bm på Mvc säger 13+2.

    Nä jag va på inskrivning i fredags så har inte hunnit få nån tid skickad till mig än :)

  • Humlemamma

    Men är inte sånt test man "bör" göra efter man fyllt 30 då? Eller är de nåt annat test?

    Ja men då är det bra me inskrivning tidigt så du har stöd tidigt :)

    Mja jo är väl skönt att ha gått förbi v 12 men jag vill känna tydliga sparkar varje dag för o va säker, har juh inga direkta symptom heller så..

  • Humlemamma

    Aha ok, kostar de extra för en själv eller?

    Nä halsbrännan är kvar men bara var 3e dag kanske så inte mycket att gå på, jo sammandragningar varje kvälll men aa jag vet inte..

    Nä är väl vanligt att man tvivlar o förstör dig speciellt som haft problemen som du haft så! Du ska juh snart på ul så oroa dig nu inte i onödan! :)

  • Humlemamma

    Aha ok, konstigt att jag inte fått info om det då.. :/

    Ja måste kännas jättebra med extra koll!

    Nä aldrig haft en sån angelsound tror jag det heter, men skulle vilja ha en men känns lite dyrt när det är mitt sista barn nu..

    Jo men jag har känt lite sprattel från v 11, precis som me de andra tre barnen men sparkarna kommer inte förens vid v 16-17 o dit längtar jag.. Alltså de har gjort det med de andra, vet juh inte hur det blir denna gång.. :))

    Tack för din stöttning med! Kram

  • Humlemamma

    Kanske får köpa en då :p får se!
    Igår kände jag riktiga rörelser från bebis, så kul! Går juh in i v 14+0 på onsdag :)
    Rul blir den 12/12

    När skulle du göra kub?

Svar på tråden Någon från stockholm som väntar bebis 2012?