• lyckans jag

    Allergisk men får inte tag i någon köpare

    Jag har en 6 månader chasmeredvärgvädur men har tyvärr blivit allergisk.
    Nu har jag satt ut honom på blocket och annons i tidningen men inget svar.
    Hur gör man? tips på bra sidor där man kan få tag i bra köpare av kanin. Vill att han ska komma till ett hem där man verkligen bryr sig om honom och har kunskap om kanin så att han får det bra.
    Någon här inne som vet och har idéer på var man ska annonsera? hur gör man annars om man inte får någon som kan ta över honom?

  • Svar på tråden Allergisk men får inte tag i någon köpare
  • entity

    testa på

    http://kanin.ifokus.se/

    Fullkomligt onödigt att avliva ett friskt ungdjur om det kan finnas någon annan lösning.


    Men så snält och sympatiskt av dig att tipsa om sådant, aldrig tänkt på att det faktiskt finns folk som älskar sina kaniner lika mkt som man kan älska en hund eller vad man nu råkar välja för husdjur?  Jag fattar, det var säkert ett skämt, men för en del kan sådana skämt vara känsliga och man bör tänka sig för lite. (kanske inte är så att TS tar åt sig, det gör inte jag heller, men det förekommer. Och då är sådana skämt totalt onödiga och inte det minsta roliga)
  • Regnig måndag
    lyckans jag skrev 2011-11-05 11:21:33 följande:
    Jag har en 6 månader chasmeredvärgvädur men har tyvärr blivit allergisk.
    Nu har jag satt ut honom på blocket och annons i tidningen men inget svar.
    Hur gör man? tips på bra sidor där man kan få tag i bra köpare av kanin. Vill att han ska komma till ett hem där man verkligen bryr sig om honom och har kunskap om kanin så att han får det bra.
    Någon här inne som vet och har idéer på var man ska annonsera? hur gör man annars om man inte får någon som kan ta över honom?
    Kände du till det när du köpte dem?
    Jag menar kaninungar är 2 månader då de lämnar hemmet och att utveckla allergi på 4 månader samt utreda detta är rätt snabbt jobbat.
    Om det är höet du inte tål borde det finnas andra lösningar, har du öht övervägt det?

    Det är inte speciellt konstigt att ingen nappar på blocket osv eftersom marknaden svämmar över av "allergiannonser" på djur där ägarna blivit allergiska hux flux straxt efter inköpet. Säger inte att det är så för din del bara att det är oerhört vanligt.
    Grattis till guldet NZ!
  • KattSvansen
    lyckans jag skrev 2011-11-05 11:32:08 följande:
    Tack Drakkatten annonsen är nu inlagd....

    Hoppas någon nappar på annonsen {#emotions_dlg.flower}
  • lyckans jag

    Visste inte om det, utan när vi tog hem honom så började jag få eksem på händerna som blev som brännblåsor sen konstiga märken på kroppen.
    Efter en tid så fick jag snuva samt ngt slags astma liknande när jag varit med kaninen.
    Blir super snuvig.
    Vet inte om det är kanin eller tillbehör som hö, gräs odyl?
    har varit hos läkaren och han tvivlade inte en sek på att det hade med kanin att göra. Ska in och ta test om nga veckor.
    Så eftersom jag inte haft kanin sedan jag var i tonåring och heller inte handskas med kanin så visste jag inte om jag var allergisk eller inte,
    vår dotter har förkylningsastma och eksem så det kan ju vara så att jag också är känslig inte vet jag?

  • MickeN1973
    entity skrev 2011-11-05 11:33:08 följande:
    testa på

    kanin.ifokus.se/

    Fullkomligt onödigt att avliva ett friskt ungdjur om det kan finnas någon annan lösning.Men så snält och sympatiskt av dig att tipsa om sådant, aldrig tänkt på att det faktiskt finns folk som älskar sina kaniner lika mkt som man kan älska en hund eller vad man nu råkar välja för husdjur?  Jag fattar, det var säkert ett skämt, men för en del kan sådana skämt vara känsliga och man bör tänka sig för lite. (kanske inte är så att TS tar åt sig, det gör inte jag heller, men det förekommer. Och då är sådana skämt totalt onödiga och inte det minsta roliga)
    Det är inget skämt,  det är ett förslag på lösning
  • entity
    MickeN1973 skrev 2011-11-05 11:42:56 följande:
    Det är inget skämt,  det är ett förslag på lösning
    Än värre isåfall faktiskt.

    Skulle du rekommendera samma sak om det hade gällt en hund eller katt?
  • tessilus
    lyckans jag skrev 2011-11-05 11:27:35 följande:
    NEJ Vill inte han  har ett helt liv framför sig och är pigg och frisk, han råkar bara hamna hos fel ägare just nu ja en ägare som inte tål honom eller höet.. det kan ju inte han rå över.
    Han är frisk, fin och värd att hamna hos någon som har tid och kunskap. Han älskar livet...
    så en ko kan inte älska livet o vara pigg o frisk? eller en gris? en gullig liten kyckling?
  • entity
    tessilus skrev 2011-11-05 11:47:19 följande:
    så en ko kan inte älska livet o vara pigg o frisk? eller en gris? en gullig liten kyckling?
    Självklart, men du har förmodligen en annan sorts relation till ett husdjur, även om jag förstår var du vill komma.
Svar på tråden Allergisk men får inte tag i någon köpare