• Anonym

    Sex med en människa som har ett handikapp?

    Jag hade en gång i tiden ett KK som var döv-stum. Mina väninnor tyckte att det var sjukt och ja, jättefel. Jag och killen hade det trevligt ihop i några månader och jag ångrar ingenting. Alla sa att dom aldrig skulle kunna ha sex med någon som inte kunde höra eller prata.

    Har du haft sex med en person som har något handikapp?  

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-19 07:34
    Inser att jag formulerat mig fel när jag skrivit en "människa med handikapp" ber om ursäkt för det och hoppas att ni ändå förstår vad det är jag menad trots att det inte heter så.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sex med en människa som har ett handikapp?
  • Anonym (e)
    Anonym skrev 2011-11-18 19:17:48 följande:
    Jag har själv ett funktionshinder i form av Parkinsons sjukdom. Min sambo brukar uppskatta den inbyggda vibratorn i mina händer.
  • Anonym

    Jag anser att det är människor handlar om,


    Man ska INTE nervärdera folk / människor som av olika anledning svårt att gå,svårt att röra sig,och har en handikap antingen fysisk,eller psykisk.


    Man ska inte heller nervärdera folk /människor som umgås,eller ha ett förhållande med de.


     


    Jag minns för c.a. 18 år sedan,jag hade en förhållande med en kvinna som var fysisk handikappad,


    När vi var ute,det stickade i ögonen i många människor.Alla tittade konstig på mig.


    När vi var inne, vi var inte heller ifred av hennes mor,far,och hennes bror.Hennes familj var extrem religös och de ansåg,och trordde att jag är enbart ute efter sex,och att ingen kille vill ha en kvinna som är handikapad.
    sedan var så,eftersom jag har haft invandrar bakgrund, så föräldrarna gillade inte mig alls och avrådde hennes dötter att umgås med mig.föräldrarna trakaserade oss,och svär åt åt hela tiden.

    Situationen var väldig väldigt jobbigt,hennes familj undvek mig, Hon älskade mig, hon grätt dygnt runt. och jag mådde inte bra av det hela.jag visste inte vad ska jag göra.
    Därför jag avslutade kontakten ovillig,men jag hade dålig samvete i många många år.

  • Anonym (e)
    Anonym skrev 2011-11-18 21:17:17 följande:

    Jag anser att det är människor handlar om,


    Man ska INTE nervärdera folk / människor som av olika anledning svårt att gå,svårt att röra sig,och har en handikap antingen fysisk,eller psykisk.


    Man ska inte heller nervärdera folk /människor som umgås,eller ha ett förhållande med de.


     


    Jag minns för c.a. 18 år sedan,jag hade en förhållande med en kvinna som var fysisk handikappad,


    När vi var ute,det stickade i ögonen i många människor.Alla tittade konstig på mig.


    När vi var inne, vi var inte heller ifred av hennes mor,far,och hennes bror.Hennes familj var extrem religös och de ansåg,och trordde att jag är enbart ute efter sex,och att ingen kille vill ha en kvinna som är handikapad.
    sedan var så,eftersom jag har haft invandrar bakgrund, så föräldrarna gillade inte mig alls och avrådde hennes dötter att umgås med mig.föräldrarna trakaserade oss,och svär åt åt hela tiden.

    Situationen var väldig väldigt jobbigt,hennes familj undvek mig, Hon älskade mig, hon grätt dygnt runt. och jag mådde inte bra av det hela.jag visste inte vad ska jag göra.
    Därför jag avslutade kontakten ovillig,men jag hade dålig samvete i många många år.


    Det måste vara jobbigt för kvinnan att ha en familj med sådana tankar om henne. Jag skulle få ett utbrott på min familj om de tänkte att ingen skulle vilja ha mig för att jag sitter i rullstol.
  • Anonym
    Anonym (e) skrev 2011-11-18 22:20:08 följande:
    Det måste vara jobbigt för kvinnan att ha en familj med sådana tankar om henne. Jag skulle få ett utbrott på min familj om de tänkte att ingen skulle vilja ha mig för att jag sitter i rullstol.
    Ja,det var jätte jobbig för henne,och det var jobbigare för min del.
    Hon fick välja mellan sin familj och mig,först valde hon mig,men föräldrarna och hennes bror gav sig inte,föräldrana var rasister,de kallade mig svart kalle. de ignonerade mig,
    de teroriserade,och trakaserade oss,kvinnan var broende av sin mor,.men modern avvisade henne och kallade henne smutsig horra m.m.

    till slut jag tröttnade och jag gav mig.

    Jag tänkte under många många år,om jag stannade kvar,hur skulle jag ha kunnat förändra situationen.
    Jag ringde upp till henne ,efter många år,och vi pratade en hel del,
    Hon tyckte bra om mig fortfarande,men hon sa hon är gift numera med en präst.
  • lykantrophona

    Hann rösta på nej, tills jag insåg att Aspergers är ju ett funktionshinder och mitt ex hade både det och Tourettes. När man säger "handikapp" såhär, så kan det ju betyda lite allt möjligt. T o m kronisk astma räknas som funktionshinder, visste ni det? I sådana fall borde jag räknas som funktionshindrad. :P

    Varför man inte skulle ligga med någon som är döv förstår jag inte. Han är ju fortfarande en vuxen människa som kan ta egna beslut, eller hur? Sen huruvida man finner det avtändande eller inte att man inte kan prata med honom med ljud, det är en annan sak. Alla har väl sin smak och jag tänker inte börja tvinga folk att börja ligga med döva om de nu inte vill det.

  • Anonym

    Jag hade en gång ett förhållande med en som var dövstum, han kunde ingen svenska heller så vi kunde inte kommunicera alls, inte skriva eller något. Men han var vuxen och vi var båda med på det, så varför skulle det vara fel? Konstigt resonemang

  • Trust me
    oOMayaOo skrev 2011-11-18 19:12:27 följande:
    Fast man "förtjänar" väl aldrig sex? Poängen är väl ändå att man ska vara attraherade av varandra.
    "En "handikappad" människa är inte mindre människa och förtjänar kärlek och sex som en "frisk" människa.
    "

    Så lyder hela meningen och man kan säga att alla människor förtjänar att bli älskade för den de är och inte för hur deras kroppar är utformade.Samma sak gäller sex och andra behov som den människan har. Vi befinner oss så långt ner i behovspyramiden i detta så varje glidning i talet i frågan ska få oss att fundera på vad den som slirar har för människosyn. Detta inte riktat till vare sig Maya, Anonym (e) eller någon annan.
    Let me corrupt you
  • Anonym (e)
    Anonym skrev 2011-11-18 23:33:04 följande:
    Ja,det var jätte jobbig för henne,och det var jobbigare för min del.
    Hon fick välja mellan sin familj och mig,först valde hon mig,men föräldrarna och hennes bror gav sig inte,föräldrana var rasister,de kallade mig svart kalle. de ignonerade mig,
    de teroriserade,och trakaserade oss,kvinnan var broende av sin mor,.men modern avvisade henne och kallade henne smutsig horra m.m.

    till slut jag tröttnade och jag gav mig.

    Jag tänkte under många många år,om jag stannade kvar,hur skulle jag ha kunnat förändra situationen.
    Jag ringde upp till henne ,efter många år,och vi pratade en hel del,
    Hon tyckte bra om mig fortfarande,men hon sa hon är gift numera med en präst.
    Usch vilken hemsk situation. Föräldrarna utnyttjade ju beroendeställningen. Fruktansvärt.

    Lite OT kanske, sorry i så fall.
  • Anonym

    "Handikapp" är ju ganska diffust, så ja.

    Min sambo är lite närsynt och laktosintolerant och jag ligger regelbundet med honom.

  • Smecker

    Min personliga erfarenhet är att det finns två typer av tjejer. De som ser handikappet först och de som ser personen först.

Svar på tråden Sex med en människa som har ett handikapp?