• Anonym (Elin)

    Anonyma BIM-listan för oss som försökt över ett år

    Jag tänkte att alla vi som försökt och längtat efter barn i ÖVER ett år kan kan samlas här, och stötta, peppa och ge råd och tröst till varandra.

    Jag hoppas att intresse finns, för det kan vara skönt att prata med andra i samma situation.
     

    Välkomna!  

  • Svar på tråden Anonyma BIM-listan för oss som försökt över ett år
  • Anonym (första barnet)
    Anonym (nr2) skrev 2013-08-01 13:18:18 följande:

    första barnet hur går det för dig?

    själv har jag tagit prego i 3 månader nu men inget har hänt mer än kraftigare äl och kraftigare mensvärk men mindre mens.
    så här fortsätter karusellen. ska till ivf kliniken i höst är det tänkt.


    Oj, har inte kollat här på länge.. Har ni börjat med ivf än?

    Vi ska denna månad göra en återföring med de två embryon vi har kvar i frysen (får tillbaka båda samtidigt). Skulle ha gjort det förra månaden men blev sjuk och fick en medicin som inte går att kombinera med en ev. graviditet men nu är jag frisk.

    Vi har gått föräldrautbildningen och ska skicka in ansökan om medgivande snarast eftersom det kan vara ett par månaders väntetid att få börja utredningen.
  • Anonym (första barnet)

    Blev ingen överföring nu heller, fick mens istället för ägglossning.. fattar inget av min kropp.

  • Anonym (Elin)

    Hej tjejer!

    Vad ledsen jag blir att se att ni håller den här tråden vid liv. Alltså att det inte blivit några bebisar. :-/

    Vill bara skicka en stor kram till er, och jag hoppas att det kommer ett barn snart, på ett eller annat sätt!

    Kram!!     

  • Anonym (första barnet)
    Anonym (Elin) skrev 2013-11-16 21:48:50 följande:
    Hej tjejer!

    Vad ledsen jag blir att se att ni håller den här tråden vid liv. Alltså att det inte blivit några bebisar. :-/

    Vill bara skicka en stor kram till er, och jag hoppas att det kommer ett barn snart, på ett eller annat sätt!

    Kram!!     
    Jag vet inte hur det går för nr2 men jag hoppas hon inte blir ensam kvar för jag har PLUSSAT idag! Ruvardag 5 med blastocyst. Vågar inte bli riktigt glad än då jag är så rädd för missfall.
  • Anonym (första barnet)
    Anonym (eev) skrev 2013-12-17 23:47:07 följande:
    Grattis!! Åh, håller tummarna för dig!
    Tack :) Har massor av symtom så det känns lite bättre än förra gången. Vaknade på natten efter återföringen av smärta i magen, antagligen då ägget fäste för sen dagen efter började det bränna i bröstvårtorna och nu stramar och strålar det i mage och ner i benen, härlig känsla även om det gör lite ont :)
  • Anonym (eev)

    Minns också stickande smärta! Dag 4 efter insättning (med två dagars embryo). Häftigt!!

  • Anonym (första barnet)

    Fortfarande gravid och starkt plus på testet, vill göra vul nu men måste ju vänta att de öppnar kliniken igen.. vecka 5+3 idag :)

  • Anonym (Elin)

    Men åååh!! Stort grattis!! Håller alla tummarna jag har för att allt går bra! :))

  • Anonym (nr2)

    ååå grattis vad roligt. har inte varit inne här på ett tag. men vet ni vad jag har också plussat!!!!

    men jag är fortfarande rädd att det ska gå som sist, är bara i v 6 (5+1)  men håller tummarna.
    har mycket mera smptom denna gången tycker jag så hoppas på det bästa.

    kan det avra så att denna tråden töms tillslut då. vad roligt!!!!

    hur är det med er andra elin och eev? funderar ni på en till?

  • Anonym (första barnet)
    Anonym (nr2) skrev 2014-01-23 08:46:09 följande:
    ååå grattis vad roligt. har inte varit inne här på ett tag. men vet ni vad jag har också plussat!!!!

    men jag är fortfarande rädd att det ska gå som sist, är bara i v 6 (5+1)  men håller tummarna.
    har mycket mera smptom denna gången tycker jag så hoppas på det bästa.

    kan det avra så att denna tråden töms tillslut då. vad roligt!!!!

    hur är det med er andra elin och eev? funderar ni på en till?
    Grattis! :) Håller tummarna! Det är ju dags att denna tråd blir tom.
  • Anonym (första barnet)

    Hur har det gått nr2?

    Jag är i vecka 17, bebis sparkar massor, känns fortfarande overkligt :)

  • Anonym (nr2)

    det har gått bra.
    har varit på och gjort kub som såg normalt ut och fick då se den lille/a spännande.

    går in i v 16 imorgon så det tar sig. ska göra rul den 30/4 och då får vi veta omd et är en liten pojke eller flicka hoppas jag :)

    hur går det själv?

  • Anonym (första barnet)
    Anonym (nr2) skrev 2014-04-04 14:56:32 följande:
    det har gått bra.
    har varit på och gjort kub som såg normalt ut och fick då se den lille/a spännande.

    går in i v 16 imorgon så det tar sig. ska göra rul den 30/4 och då får vi veta omd et är en liten pojke eller flicka hoppas jag :)

    hur går det själv?
    Underbart att höra :) Ja, vi var ju också nyfikna på könet bara för att veta om vi ska säga han eller hon istället för den eller bebisen.

    Vi var på rul i onsdags och fick se en fin pojke som inte ville ligga still, allt såg bara fint ut så vi är så glada :) 19+0 idag, magen har vuxit massor så nu syns det. Har äntligen slutat spy också, mådde riktigt illa vecka 10-17 och har varit sjukskriven men nu börjar det bli bättre.
  • Anonym (nr2)

    åå vad roligt.

    jag har också en liten pojke i magen så spännade!! verkar som om det är många som ska ha pojkar runt om kring :)
    jag är nu i v 24 (23+3) och det sparkar och har sig i magen. har lite foglossning och lite sura uppstötningar annars är allt bra h´är!

    hur är det själv? hur långt är du nu?

  • Anonym (första barnet)

    Ja, det är många som ska ha pojkar här med :)

    Jag är i vecka 29 nu, han rör sig massor, knuffar och buffar, börjar väl bli trångt nu. Det börjar bli ganska jobbigt att jobba heltid men jag ska bara jobba till slutet av juni sen hoppas jag graviditetspenningen blir godkänd.

    Jag mår rätt bra nu förutom att jag lätt blir så trött och har ont i ben och fötter. Foglossning har jag klarat mig från än så länge, har bara ont i ryggen när jag sitter för länge eller när jag ska stiga upp, innan jag kommit igång och börjat röra mig.

    Bild från idag


  • Anonym (nr2)

    Så fin mage.

    det måste snart vara dags för din del?

    jag är nu i v32. allt är jätte bra och mår toppen, lite ont i ryggen och sånt som man har som gravid.
    dock har jag en moderkaka som ligger illa till så det blir förmodligen kejsarsnitt här i v 39 så det är eg inte så långtid kvar för mig heller.

    har du funderat på namn?

  • Anonym (första barnet)

    36+0 idag så inte länge kvar, vilar mest hela dagarna, blir helt slut bara av att gå upp för trappan.

    Tråkigt att det blir snitt, men huvudsaken att bebis kommer ut och mår bra. Min lilla låg med rumpan ner vecka 33 men förra veckan hade han vänt sig rätt, hoppas han håller sig så.

    Nja, vi har väldigt olika smak på namn så vi tänkte vänta till vi fått se honom så kanske det är lättare :D

  • Anonym (första barnet)

    Vår pojke föddes 30/8 efter igångsättning på bf+1 eftersom han var så stor, 4640 gram och 55 cm lång. Förlorade mycket blod och det har varit jobbigt men nu är vi hemma och jag är på bättringsvägen och kan börja njuta av att ÄNTLIGEN vara mamma.

Svar på tråden Anonyma BIM-listan för oss som försökt över ett år