Inlägg från: glad i livet |Visa alla inlägg
  • glad i livet

    Avtändade sex och könsbenämningar

    Satt och tänkte på vad för uttryck som får mig helt avtänd när jag läste en tråd här och undrar vad ni andra tycker är helt avtändade när det frågas eller sägs.

    Personligen avskyr jag att benämna könsorgan och liknande med hål, eller uttrycket hur ofta får han doppa?

    Frågar man mig hur ofta han får doppa så svarar jag aldrig...för aldrig någonsin att någon får det. Däremot har jag sex eller knullar ofta.

  • Svar på tråden Avtändade sex och könsbenämningar
  • glad i livet
    Fiyalia skrev 2011-11-30 12:43:30 följande:
    Jag tycker alla ord fyller sin funktion i rätt sammanhang faktiskt... 
    Knulla för mig är knulla som i hård sex, eller något folk gör efter ett pub besök för att tömma sig... 
    Därmed tycker jag tömma är ett perfekt ord för en man som äcklat av sig efter sin krogrunda.
    Doppat snoppen kan jag säga skämtsamt till en tjej kompis, till exempel vid en ny förälskelse(vi är för öppna om sex), som - har det blivit något dopp i grytan än? med ett asgarv efteråt...
    Gillar inte ordet fitta i sängen - som i, ska jag knulla din fitta... däremot funkar det bra i fraser som inte ställs som fråga "din fitta är så skön"... Kanske för att jag själv aldrig skulle ta ordet i min mun - refererar till den som "hon" eller "mig".
    Kuk är ett ord som man bör missbruka.
    Sex är allt som handlar om ett sexuellt utbyte. Att haft sex med någon innebär inte samma sak som att man stoppat in kuken i en punani.
    Älska är något kära människor gör, porrar mig gör jag när jag är kåt.
    Gillar inte ordet röv - påminner om en gammal tant, jag är en söt flicka med en rumpa :P
    Haha ja... sådär ja, nu fick jag tömt ur mig det :) 
    Jo, du har ju rätt i att det mesta handlar om rätt ord vid rätt tillfälle, men fick en gång frågan via mail från en främling..om han fick doppa hos mig?
    Reaktionen blev aldrig någonsin i livet att någon får doppa här..ja, knulla, älska, sätta på, osv..men just doppa låter så andefattigt
  • glad i livet
    Fiyalia skrev 2011-11-30 12:52:02 följande:
    Doppa är för mig ett väldigt oseriöst ord som man kan ha lite kul med :P
    Doppa låter halvdant som att glida in halvvägs i någon för att spruta och sen gå(men kunna lägga till ännu en kvinna i sin doppningslista) - mmmm tillfredsställande! 
    Ja, jag blir ju inte sugen iaf
  • glad i livet

    Håller för övrigt med dig om att röv inte heller låter så attraktivt, jag har helst inte en röv i sexuella sammanhang.

  • glad i livet
    Fiyalia skrev 2011-11-30 12:59:34 följande:
    Haha till att börja med får jag be om ursäkt om jag tar för mycket plats i tråden, men jag har inte sovit i natt och är på löjligt humör och ämnet kunde inte blivit mer passande:

    Vid första sexet med en person bör man undvika fraser som:
    Får jag doppa den i dig?(det har vi enats om)
    De här då?(alla går bort hos mig)
    Får man lägra dig?  
    Får jag ta mig ett litet stick?(höll på att garva ihjäl mig en gång:P)
    Får jag ta dig i musen?

    Haha lägra använder jag själv när jag prata om sex som aldrig kommer ske... Spekulativt sex (om jag skulle lägra Skarsgård t ex).
    Musen är ett ord jag tycker är så löjligt men kan vara rätt roligt om man har tramssex, vilket jag inte har "första" gången med någon.
    Sticka.... aldrig i livet haha!!!

     
    Asg
    Är det sant med frågan om han fick ta sig ett stick Skrattande, det var bland det värsta jag hört.

    Jag blir inte så imponerad om någon frågar om jag vill ha hans påle heller, däremot tycker jag stock låter mer intressant
  • glad i livet
    Fiyalia skrev 2011-11-30 13:23:29 följande:
    Och ja det är sant. Jag är komplex med känslor. Jag älskar sex men har det med få, det är lätt att tända mig men svårt att få till det. 
    Den här killen gjorde ett kämpa jobb och la en jävla massa tid, väldigt kreativ och tålmodig. Men så häver han ur sig det där. Första gången trodde jag det var på skoj, men det var ett återkommande ord som han dessutom själv verkade gå igång på haha 
    Stackars sate
  • glad i livet
    Fiyalia skrev 2011-11-30 13:22:03 följande:
    Haha könsord på killar är så svårt.
    Stock kan säkert vara tändande men spontant kan jag inte låta bli att säga "schtock" för mig själv och tycka det är lite kul.
    Påle låter som om hästen är på ingång och det är jag inte sugen på :P
    Kuken funkar bra
    Dicken är ett ord jag använder om den när jag är irriterad som i "jag har inte fått dick på länge".
    Mistern/Magistern är ord jag kan använda för att trigga igång dominans
    Pillen har småpojkar så det är avtändande
    Dasen låter som om han vill stoppa något halvdant i mig
    Arbitratorn var ordet jag definierade den med på mannen jag en gång älskade - oerhört tändande om man ser innebörden i det.
    Kuken funger till allt i alla sammanhang! haha

    Ord för stånd:
    Fjång - en fjortis som sett sin första tjej naken

    Hur känner du för ord som "slampa/hora/fitta/slyna" som tilltalning?
    I största allmänhet är jag en slyna, min mans slampa, i stundens hetta möjligtvis hans hora, aldrig en fitta.
     
    Snopp är inget sexuellt för mig, precis som snippa. Det är saker pojkar eller flickor har eller avsexualiserade kön.

    Slampa/hora/fitta/slyna
    Ja, jag är ju mans slyna, hans slampa...sägs det med kärlek kan jag var hans hora också, men troligen inte fitta...den sitter ju på mig..är inte jag.
    Jga vill helst inte bennämnas som tant..tycker det är så illa när någon fråga..hur är det med tanten då?..det låter så mossigt..och jag är inte mossig
  • glad i livet
    Fiyalia skrev 2011-11-30 13:38:41 följande:
    Aj, måste gjort ont att slå huvudet på spiken! Tant är enbart negativt oavsett hur det används.
    En snusktant är en kvinna som lever ensam, stor kärlek till för stora tshirtar, saknar BH men innehar enorma bröst. Hon har inte fått något på länge och får sin bekräftelse genom att lagom risig vattna blommorna i fönstret halv naken till grannarnas stora förskräckelse. Hon passar även på att gå ut i sin stora tshir och utan byxor lagom till brevbäraren passerar förbi för att ta emot posten och fira av ett leende med oborstade tänder.
    En snuskgubbe däremot är något porrigt och fantastiskt! En man i sina bästa år(+10 till 25 år äldre sett från min egen ålder), som ser bra ut, har en snuskigt sinne och är villig att dela med sig av sin erfarenhet.... Hur kom det sig att fördelningen av ord blev så orättvis?

    Givetvis är snuskgubben som sitter på bänken utanför ica och slår sig på knäet i frustration och skrockar högt när fjortonåriga flickor i korta kjolar går förbi inget jag hänger i grannen. Men till skillnad från snusktant kan snuskgubbe faktiskt vändas till något attraktiv och åtråvärt. 
    Där kan jag faktiskt använda snuskgumma som synonym till snuskgubbe, får inga negativa vibbar av snuskgumma.

    Tant däremot är inte bra..enda gången det fungerar är när små barn frågar om tanter eller om det är en äldre söt kvinna, riktigt gammal tant..
  • glad i livet
    PrimitivMan skrev 2011-11-30 13:51:59 följande:
    Nu är vi inne på ett av mina favoritämnen, nämligen grövre tilltal.

    Jag är själv vän av ordet slampa som inte har några negativa betydelser för min del. Men de flesta kvinnor (de som inte har ngt emot att kallas sånt här dvs) föredrar slyna framför slampa. Att slampa skulle vara grövre med mer negativ betydelse.

    Har svårt att se varför. Slampa är bättre rent fonetiskt. Känns dessutom lite mer skämtsamt att säga slampa. Fast jag kan vara färgad av att ha använt ordet i diverse andra sammanhang än som ett skällsord. Har dremot hört slyna används nedsättande om kvinnor.

    I vilket fall som helst är det hur man säger det som är det viktiga.
    Slampa är ju lite mer humoristiskt som jag ser det. medan slyna är mer personligt, Jag ÄR min partners slyna...sagt med mycket kärlek och ömhet.
  • glad i livet
    Fiyalia skrev 2011-11-30 14:06:46 följande:
    Fast där har du redan fått min ståndpunkt. En vän får gärna säga lite lätt till mig "vilken slyna du är", men aldrig "slampa". Det är min mans ord på mig. För att det inte ska uppfattas som allmängiltigt bör det därför hållas innanför lyckta dörrar.
    För övrigt är jag enbart och alltid endast min mans hora också.  
    Slampa för mig är förknippat med sex, och det har bara min man tillgång till. Slyna däremot, det är jag när jag när jag vänder ryggen till, ler menande mot min kompis, nöjd över att jag fick mannen i kassan att bjuda mig på kaffet utan att ha behövt flirta mig till det. "Hej - en stor kopp kaffe med extremt mycket mjölk tack"... det är rätt slynigt! 
    Hos mig är det helt tvärtom. Jag är min mans slyna som sagt.
    Medan vi kan skämta om att jag är hans lilla slampa då jag är flirtig och glad av mig. Och kan slampa runt lite.
  • glad i livet
    Fiyalia skrev 2011-11-30 14:21:29 följande:
    Haha vad är slampa runt? För mig är det när man dansar lite lite lite för nära män, precis på gränsen till att de får röra. Det har för övrigt bättre effekt än att trycka sig mot de :P
    Urringat är också överskattat, man får aldrig så mycket blicka som i en polotröja med bröstvårtorna markerade oavsett hur naken man själv gör sig upptill!

    Fler köns/knull ord på lager? 
    Slampa runt, ja, antingen att faktiskt ragga upp människor (med min partners tillåtelse) eller vara så där naivt blåögd, visa upp det jag har, blåögt vara intresserad av män samtidigt som jag tydligt markerar att det är se men inte röra som gäller.
    Är en rolig lek att kombinera oskuldsfullhet med sexualitet och så få in tydligheten i det. Så jag inte hamnar i konstiga situationer.

    Knullord annars..göka, pippa, bestiga, befrukta, träna, mysa, leka, sexa, älska knulla, sätt på, finknulla och fulknulla.

    Mys är något vi sysslar med när vi egentligen inte behöver sexa utan kanske sitter framför tvn och pillar lite förstrött. Så jag hoppas verkligen inte att det är vad folk menar när de säger att de myser...
  • glad i livet
    Anonym skrev 2011-11-30 14:43:18 följande:
    du verkar ha en förstående man. att leka med oskuldfullhet och sexualitet kan ju innebära att man vid valt tillfälle hamnar fel och "leken" blir allvar?
    hur skulle du lösa en sån situation och om dina sk markeringar inte gav något resultat?
    Jag får se till att sätta mina gränser för vad jag tolerar mycket tidigare än vad som är smärtgränsen. Sluta leka om jag märker att det går för långt. Se till att inte hamna i farliga situationer, dvs ensam med mannen i fråga, vara noga med vem jag flirtar med så att det inte är fel person.  
    I värsta fall ge en örfil, springa därifrån eller skrika.

    Jag är inte blåögd, har en bra kommunikation med min partner och vet att välja mina tillfällen för flirt. Vill absolut inte såra någon, ge falska förhoppningar eller så. Gör klart mycket tidigt att det bara är se men inte röra. Iaf inte röra på fel sätt.
  • glad i livet
    Fiyalia skrev 2011-11-30 14:42:44 följande:
    En kvinna med ord i mun! 
    Göka - usch
    Pippa - sweet
    befrukta - inte just nu tack
    träna - jo tack
    mysa - härligt
    leka - min specialitet
    sexa - Please!
    älska - om det är fint
    knulla - haha ja
    sätta på - då får han jävlar i mig ha pli på mig
    finknulla och fulknulla, aldrig hört, vad innebär det? Smitta mig med dina värdesättningar! 

    Haha exakt, leka de till förskräckelse och svansa sött ifrån med ett leende och veta vad de garanterat kommer tänka på när de myser med sig själva en tid framöver :P
     
    Finknulla är nästan som att älska, vackert , nära, fint ..se varandra i ögonen, kanske ha tända ljus och bara njuta.
    Fulknulla är hårt, upphetsande, och innefattar allt möjligt snusk.

    Båda fyller sin funktion bra
  • glad i livet
    Furstinna skrev 2011-11-30 19:18:32 följande:
    Ha sex
    Knulla
    Sätta på funkar
         
    Jag läste ..sätta på hunkar...

    och tänkte jaha..
  • glad i livet
    Fiyalia skrev 2011-11-30 23:22:03 följande:
    Nä fy fan.
    Jag röstar på att "Stick" & "Fila" är de värsta. 
    Håller faktiskt med.. att få sig ett stick låter inte skönt ...och att bli filad låter rentav smärtsamt..
  • glad i livet
    Anonym (Ange) skrev 2011-11-30 20:33:32 följande:
    Älska är fint.

    Doppa låter mysko.

    Leka, naej... nah...

    Pulla... absolut inte!

    Vagina... BAHAHAHAHAHAHAH! xD

    Samlag... låter som djursex. (Ja, jag vet att vi är djur, men jag menar att det låter som forskare och sjukvårdens benämningar.)

    Penis... låter så kul! x)

    Slida... skida? Nej, det låter kladdigt och smutsigt. x)

    Röv... naej xD hahahahaha!

    Äta? USCH! :O
    Anonym (#) skrev 2011-11-30 18:57:17 följande:
    Det manliga könsorganet:

    Skinnflöjten Rövroten (ew..) Pille/snopp/pillesnopp Pitten Stinkpinnen Det kvinnliga könsorganet:

    Framstjärten Skäggbiffen Kissimurran Snippan Kissen

     


    Dessa går fetbort.. !


     Jag dör! xD

    Knulla, fitta och kuk går bort! Totalt! Fula ord är ett "no, no".

    Benämner oftast inte sådana saker... tycker det känns... konstigt. :P
    Vad säger du om knulla, kuk och fitta istället då?

    Jag menar, om man vill berömma sin mans fina kuk?, säger du då..du är så fin här nere?
  • glad i livet
    PrimitivMan skrev 2011-12-01 11:31:52 följande:
    Penetrera är också ett bra ord. Fast inte att använda före/under/efter akten dock utan snarare vid allmänt prat om sex.
    Skratt, jag tycker det blir lite för specifikt. För mig betyder ju penetrera just tränga in. Pratar jag tex med mina kompisar vill jag hellre veta att de knullar än att de penetreras...jag får så otäcka bilder annars
  • glad i livet
    Cristally skrev 2011-12-01 11:32:47 följande:


    Ang. avtändande ord så tycker jag att F-ordet är och förblir ett skällsord, brrrr....
    Jag försöker använda ordet fitta så ofta som möjligt i dess rätta bemärkelse, alltså inte som ett argt skällsord. Utan för vad det är, mitt fina kön. (Eller andra kvinnors för den delen )

    Skulle aldrig någonsin kalla någon för fitta...snarare kärring istället
  • glad i livet
    PrimitivMan skrev 2011-12-01 11:35:54 följande:
    Det brukar iaf jag underlätta. Jag typ brukar säga "Är den inte stor och hård. Sån fin kuk har du aldrig sett förut". Då behöver hon bara nicka och hålla med, alternativr rulla med ögonen (vanligare).
    Ja, det är ju smart
    Låta männen stå för de runda orden
Svar på tråden Avtändade sex och könsbenämningar