Inlägg från: annaD88 |Visa alla inlägg
  • annaD88

    fick ett tungt besked=(

    I da va vi på rul å va så himmla glada för att få den lille


    men i stället slutade de me att vi fick veta att bäbis hade ett stort ryggbråck och i och me de hade den också någon skallskada


    ska nu avsluta graviddeten nån da nästa vecka vet inte hur ja ska orka kan inte sluta å gråta


    hur kan man gå vidare efter en sån här händelse någon som har vart i samma sivation


     

  • Svar på tråden fick ett tungt besked=(
  • annaD88

    nä vi måste inte avsluta men vi har beslutat oss för de om vi inte gör det så kommer bäbis födas med vatten skalle va förlamad och ha problem med urinblåsan så vi tror att det bästa för barnet e att avsluta =(

  • annaD88

    Tack för alla fina svar är i vecka 18+4 vilken vecka var du i Emsen?


    Dom sätter i gång mig på måndag så har en jobbig helg framför mig =(


    Å tack gode gud för att jag har en dotter på 2 år som får mig att stå på bena

  • annaD88

    Det har nu gått 2,5 vecka sedan jag fick min ängel Elias alla på sjukhuset var välldigt snälla


    och tog bra hand om oss men jag fick feber under värkarbetet och sen ville moderkakan inte komma ut så de


    blev upp på opration mer otur kunde jag inte få=(


    just nu känns livet som en bergådalbana vissa dagar är som vanligt medans andra dagar är svårare


    saknaden är otroligt stark=(


     

  • annaD88

    lider med dig det är inget roligt å behöva gå igenom=(


    vilken vecka är du i?


    trode först inte heller jag ville se fostert men ångrade mig å vi hande han jätte mkt hos oss hade jag inte sett han så hade jag ångrat mig.


    vet inte riktigt hur man ska ta sig igenom detta dagarna blir bättre men åndå välldigt mkt upp å ner


    har en dotter så jag måste försöka för henne vill inte att hon ska se mig svag=(

  • annaD88

    nä ångrade absolut inte att vi tittade på Elias vi hade han i ett par timmar efter där imot hade jag ångrat om jag inte hade gjort de så jag tycker att ni ska spendera den tid ni behöver med fostret

  • annaD88

    fick dom första tabbletrna vid halv 10 kl 16.00 var han ute


    fick en sjukskrivning på 4 veckor så den går ut på nyårsafton å ja känner att jag behöver ett par veckor till


    så ska ring läkaren i veckan


    vet inte hur stor fosttret e i vecka 13 men Elias var lika stor som min mans hand i vecka 19+0


    vi fick prata med kurator innan å hon kom även upp på förlosningen

  • annaD88

    Min mamma skerv en sån fin dikt till Elias minessermoni som jag vill dela med mig av


     


    ELIAS DIKT
    Kära Elias som ej fIck se dagens ljus.
    För dig finns ett land,
    Bortom alla hav,finns en strand
    Där finns det en bro
    Den leder dig fram dit du ska nå,
    Den leder dig där du ska få vila o ro.
    Där finn

    s en sång som klingar,
    Där ska du sväva fritt på starka vingar.
    Ett evigt ljus skall för dig alltid brinna,
    I varje minut varenda timma.
    Vart du än är,vem du än är,
    Så finns du alltid här.
    Vi ska för alltid ha dig kär ♥

  • annaD88

    min mens kom efter en månad å tror ja har ägglossning nu typ å vi har redan börjat försöka igen min läkare sa att man kunde börja med en gång men tyckte de va bra om man va stark mentalt viist är man rädd för en ny garvidetet men det spelar nog ingen roll om man blir det nu lr om 2 år tror man e lika rädd då

  • annaD88

    Hej hur går de för er? jag  + fö ca 1 vecka sen är jätte glad men samtidigt har jag aldrig vart så rädd


    vet inte om man vågar vara för glad men hoppas värkligen de slutar bra denna gången =)

  • annaD88

    Va roligt grattis Emuz när har du bf då?


    Har inte vågat ringa Mvc än tänkte vänta tills ja e i v 7-8 om ja kan hålla mig =)

  • annaD88

     Kub-test och fostervattensprov är inget ja har tänkt å göra har hört att det finns risker med det och några risker vågar jag ej ta.

  • annaD88

    Hej i da var ja på ul och allt såg jätte bra ut har vart så närvös men känner nu att jag vågar vara lycklig


    ska göra ett nytt den 4 juni längtar redan =)


    hur går de för er andra?

  • annaD88

    Är nu i vecka 14+4 a de blir rul den 4 juni=)


    Är just nu sjukskriven pga ryggskott och foglosning =(något illamående har jag inte kännt av=)


    Jag tror att jag har kännt lite små sparkar =)

  • annaD88

    Grattis Emuz va roligt att allt såg bra ut =)


    Va också på rul i da å allt såg bra ut men läkaren skrämde mig rejällt när han gick ut ur rumert å sa ja måste bara gå å kolla en sak men kolega känndes som mitt hjärta skulle stanna men han sa att fostret såg friskt ut men att jag hade några vävnader kommer inte i håg om han sa vid livmorden eller utanför men de va ingen fara mer än att ja kunde få välldigt ont i magen å att förlossningen kunde bli lite jobbigare så nu ska man gå å va rädd för det men et vitigaste e ju att barnet är friskt =) har bf 6 nov

  • annaD88

     I tors kom min lilla prinssesa på bf +9 allt gick jätte fort fick ringa ambulans va inne på bb kl 0915 och hon var ute med akut kejsarsnitt kl 9.40 min moderkaka hade börjat lossna och läkarna sa sen att hon var född under en tur stjärna. Men nu är vi hemma igen å mår bra =)

Svar på tråden fick ett tungt besked=(