• iväntanpådig

    BF Augusti 2012

    Vi har försökt få barn i 5 år utan ett enda plus. Har just Plus! Är förstås överlycklig men tillika skräckslagen/livrädd för missfall! Men som sagt man väntar inte missfall utan barn! Måste försöka intala sig det bara! Har haft lite läskig molvärk och det har tagits infektionsvärden för att utesluta infektion. Dessa visade ju ingenting! Tack och lov!


    Undrar nu om någon vill följas åt till den beräknade dagen då vi ska få träffa våra bebisar och under tiden prata om allt mellan himmel ocvh jord!? Själv räknar jag BF enl. FL till 17/8 2012!


     

  • Svar på tråden BF Augusti 2012
  • iväntanpådig

    Lagar oxå en lista man gärna får fylla i sig på!


     


     


    1/8


    2/8


    3/8


    4/8


    5/8


    6/8


    7/8


    8/8


    9/8


    10/8


    11/8


    12/8


    13/8


    14/8


    15/8


    16/8


    17/8 Sjöglimt 26 år ICSI 1 FET1 första barnet.


    18/8


    19/8


    20/8


    21/8


    22/8


    23/8


    24/8


    25/8


    26/8


    27/8


    28/8


    29/8


    30/8


    31/8

  • iväntanpådig

    Räknar att jag är i v4+4 idag. Fick labb svaren idag å har en hcg halt på 900. Vet ni andra vad ni haft? Är detta "normalt" ?? Fortfarande har jag molvärken. Den gör mig livrädd men å andra sidan sku man inte känna nått sku man väl va orolig för det oxå! Flört

  • iväntanpådig

    Skriver tydligen för mig själv när ingen hittat hit ännu! FlörtIdag är första dagen utan progesteronet! Har tagit 200 mgx1 till natten men nu tycker dom tydligen att min kropp ska klara det själv! Ni förstår att jag är nervös!! När har ni slutatat med graviditetsstödet?! Verkar vara olika på alla kliniker/sjukhus... 

  • mounia78

    Hej Sjöglimt!

    Vi har följts åt sen vi ruvade, nu har jag oxå plussat o hoppar över hit. Jag är oxå mkt nervös för missfall, har haft det två gånger innan i samband m IVF, så jag hoppas den vill stanna i magen nu.
    Hoppas att allt går bra för dig oxå.

    Efter vad jag har beräknat så ska jag ha 16/8 :), men nu ska man oroa sig i ett par veckor till. Jag ska ta progesteron i 1 1/2 månad till pga tidigare missfall.

    Nu känner jag mig illamående, har molvärk o TRÖTT. Hur mår du?

    Lycka till 

  • iväntanpådig

    Hej mounia78! Jo jag känner igen dig från tidigare! Hålla tummarna för oss bägge!


    Fy att ha varit med om 2 missfall Gråter Värsta mardrömmen just nu...


    Varför tar dom bort progesteronet från mig? Tycker det verkar dumt att chansa men man får väl lita på att dom vetFlört Känns säkert skönt för dig och få lite stöd medicin nu!!


    Mina symptom MOLVÄRK, ömma bröst, trött, tidvist illamående. humörsvägningar lipar och skrattar tillika, oftare kissnödig och mera törstig men det ena leder väl till det andraGlad Svullen i livmoderhalsen(känner det då jag sätter in vaggitorerna)


    Får jag fråga om lite om dina MF?? Hur började det? Hade du värk eller blödde du eller bägge? Vilken vecka var du i? Har fått för mig att vi antingen får utomkvedes eller ofostrig graviditet.. Blir ju psykisk störd av de här! Obestämd Tror främst det är molvärken som gör mig rädd...Fick svar på Hcg halten och den var 969 kommentarena från det var


    -Vädigt bra


    - Höga värden.


    Får lita på det bara så länge..

  • mounia78

    Hej
    Tydligen sa min läkare att man inte behöver ta progesteron om man inte fått MF innan. På första MF kände jag ingenting, upptäcktes via Ultraljud när jag var i v. 8. På andra fick jag stark mensvärk o sedan började störtblöda efter 2 dagar när jag var i v. 6, så jag var inte långt gången men det är hemskt ändå. Det är det man är man är mest orolig för.
    Mina hormoner spökar oxå o så är jag svullen i magen.

    Skönt att allt var okej med dig. När ska du på ultraljud, jag ska ringa imorgon o få tid:)

  • iväntanpådig

    Jag har ett extra VUL pga av oron för att något är fel med tanke på min menssmärta. Så jag ska 22/12 redan kommer då att vara i v6 (5+5) så de är ju osäkert om dom ser något då men man kan ju hoppas. Dom hade även funderingar om jag skulle ha en cysta som smärtar och därav värken... Sen ska jag även på VUL i v.7 men det blir ju efter nyår ?! Har inte bokar den tiden ännu tar 22/12 först så kan man ju se då.. Fast man försöker ha förväntningarna relativt låga sku de smärta oerhört om det inte sku gå vägen.. När man kämpat såå länge!! Å vill såå gärna!!

  • Carro34

    Hej! Har läst tråden men inte vågat skriva tidigare. Tror att jag är i v 7+4 idag efter FET (fick aldrig göra ET) Jag ska på UL på måndag. Är jätte nervös för senaste veckan har jag inte känt några gravid symptom alls. Dessutom har jag blivit sjuk nu, feber och halsont. Har kämpat för barn i så många år och nu är jag bara rädd att det ska gå åt skogen. Vet inte hur jag skulle klara ett negativt besked på måndag. Det skulle kännas så otroligt ledsamt för nu har man ju levt som gravid i vad som känns som en evighet. Alla mina närmsta vänner har barn eller är gravida vilket inte direkt gör att pressen och stressen minskar. Usch vad negativ jag låter, får skylla på febern Önskar alla stor lycka till !!

  • Baggs

    Carolina1- än ska du inte ge upp!! Fast jag vet hur du känner dig... Jag är också nyplusad och superorolig för att jag inte har några symptom. 6+1 idag, med ett tidigt MF i bagaget för ett par år sedan, så jag jämför hela tiden med det. Har också VUL nästa vecka, på tisdag och förbereder mig på det värsta. :-/

Svar på tråden BF Augusti 2012