• virre80

    Djur för allergiker?

    Äldste sonen vill så gärna ha ett husdjur men då han är pälsdjursallergiker är urvalet något begränsat. Spindlar, ormar och skorpioner är uteslutet Cool 

    Funderar på fåglar men är inte de också rätt allergiframkallande?? Tips någon?

  • Svar på tråden Djur för allergiker?
  • caroline88

    Ja typ 30år (den rasen vi tittade på igår)

  • Mörksuggan

    Vi hade en afrikansk pygmeigelkott förut. Den har ju visserligen päls på magen och under taggarna men min sambo som är pälsdjursallergiker märkte inte av någon allergi från den.
    Det finns ju olika hund och kattraser som ska vara okej för allergiker. Men det bästa är kanske att besöka uppfödaren innan och se om sonen reagerar. Om han nu inte är så pass allergisk att han blir jättedålig...
     

  • LillStinis

    Jag och min bror är pälsdjursallergiker men vi kunde ha en viss sorts hund. Bichon Frise'. Vissa tål även katten Cornich rex men det gjorde inte vi.

  • LillStinis

    Det verkar vara antingen eller. Min man och jag fick umgås med en cornish för att se om vi klarade det, han var sjuk i två dagar efter. Skillnaden var att reaktionen komm senare än med "vanliga" kattraser.

  • Fröken Susidus

    Skäggagam är en trevlig ödla. Riktigt roliga tycker jag :)
    Kan bli tama och är dagaktiva till skillnad från den vanliga leopardgeckon. (vad jag hört iaf)

    Vår skäggagam är skitrolig :) aningen klurigt med maten i början men man vänjer sig och då går det av bara farten. Men man bör läsa på ordentligt innan man skaffar en reptil.

  • Catgodess

    En leguan kanske? Hade en bekant som hade en riktigt sällskaplig sådan som gillade att sitta och gosa med huvudet på ens axel :)

Svar på tråden Djur för allergiker?