• Anonym (törstande)

    varför blir jag förälskad i andra än min man????

    varför tappar jag huvudet fullständigt om en man ger mej uppmärksamhet?? Min man ger mej uppmärksamhet men det räcker inte....så fort jag hör av en gammal pojkvän,,,,eller vilken kille som helst så får jag spel...kan inte sova ,skulle kunna sticka och lämna allt... även mina barn tror jag...jag får känslor som jag aldrig haft för min man.... älskar honom men det har aldrig varit himlastormande.....är det normalt... blir man förälskad så här ...blir alla det...känner mej förvirrad vill inte lämna min familj men vill ha mer och mer av nån annan.vara med om något annat...

  • Svar på tråden varför blir jag förälskad i andra än min man????
  • Gerd parterapeuten

    Hej!

    Det verkar som att du har ett väldigt behov av uppmärksamhet. Jag tror att du i ditt inre förstorar upp denna betydelse så till den grad att du skulle kunna lämna allt. Det får så stora proportioner att det inte blir riktigt realistiskt. Det finns en risk att du kastar dig in i det ena efter det andra och det skulle inte göra dig lycklig. Börja i stället med att fundera över hur du och din man har det tillsammans och se om ni behöver förändra något i er relation. Tänk också över hur ditt behov har uppstått och om det finns förklaringar i ditt förflutna som kan hjälpa dig att förstå det här behovet.
    Hälsningar
    Gerd  

Svar på tråden varför blir jag förälskad i andra än min man????