• sesssan

    Mitt barn blir 21 månader idag och kan inte gå...

    Börjar kännas riktigt jobbigt det här, Hon är överrörlig i lederna har vi fått till svar..men 2 års dagen närmar sig med forta steg och det händer inte så mkt:(

  • Svar på tråden Mitt barn blir 21 månader idag och kan inte gå...
  • MammatillJacob

    Sarvitossan - precis så kände vi oss med vår sons fsk så vi bytte. De var helt otroliga med att klaga rejält, vilket vi inte accepterar.

  • saarvitossan

    Mammatilljacob -tråkigt att ni fått uppleva samma bemötande. På dom verkar det som att vi föräldrar inte bryr oss det minsta. Som att vi inte tänker på det och oroar oss jämt och ständigt. Förskolepersonal om några borde väl veta hur olika det kan vara och att alla barn är individuella.

  • MammatillJacob

    Personalen skrämde livet av oss, de sa att det funnits en kille som inte kunde gå och att han behövt operera sig, vi var då till sjukgymnasten och läkare som konstaterade att vår son var fullt normal. Alla är vi olika. Min son tog sina första steg då han fyllde 16mån, idag är han 17mån går en del men kryper fortfarande och han är inte helt stabil när han går.

  • Flygfotogen

    Vill påpeka att vi på förskolan alla har olika erfarenheter av barn och vanligtvis ingen medicinsk utbildning så. Jag har iofs bara jobbat i 5 år men kan inte påstå att jag träffat några barn som är 20 månader och äldre som inte kunnat gå. Såvida de inte suttit i rullstol då. Jag vet att det inte är så ovanligt men vi har ju alla olika erfarenheter och vi vet ju att utveckling mycket är individuellt.

    Det låter trist att en förskola kört runt med ett barn i vagn så men samtidigt så kanske det fanns anledning? Många orkar inte gå runt och bära och lyfta hela dagarna. Min rygg orkar inte det. Samtidigt så finns det ju mycket annat man kan göra med någon som inte går snarare än att ha hen i vagn.

  • Jelenas

    Sonen har med överrörliga fotleder och behöver ha ilägg i sina skor.
    Om man skulle kolla oddsen för honom att börja gå skulle det ha varit sent men hans omogna sinne till motoriken gjorde att han ändå gick dagen före sin 1 års dag.
    Han förstod inte bättre helt enkelt. :)

  • Tiingeliing

    Har din dotter börjat gå än? Min dotter fyller 2 år den 10 September och hon kan inte gå så jag är jätte orolig dom på dagis gnäller varje dag på att hon inte går och dom tror att det är något fel på henne, Vi har nyligt fått veta att hon har blåsljud på hjärtat och hon har högt bröstben.

  • lima

    Hej!

    En väldigt gammal tråd, men jag har en dotter som verkar vara i samma situation som flera av era barn var. Hon är 21 månader och går inte mer än enstaka steg på egen hand (och då får man tvinga/peppa henne).

    Om någon ser detta av er som skrivit i tråden tidigare vore det jätteintressant att få veta hur era barn har det idag!

  • Milja130427

    Hej!

    Lima vi är i samma sits som dig.

    Min dotter är 22 månader och går inte. Hon ställer sig upp själv, går när man håller med en hand men absolut inte själv.

    Man blir så himla orolig :(

    Har ni varit på utredning?

  • MammaMimmi

    Min yngsta blir 2 om ett par veckor. Hasar på rumpan. Kryper inte, går inte, sätter sig inte upp, ställer sig inte upp. Mjuka och rörliga leder säger sjukgymnasten. Hon kommer börja gå, säger de. Men inget händer...

  • Marie89

    "Mammamimmi" har du fått någon utredning? Min dotter är 13 månader och kan inte förflytta sig eller sätta sig upp, när hon var 1 år grät jag mig till läkartid och då startades äntligen en utredning. Hon har lämnat massa blodprover för ämnesomsättningen nu och har varit hos en neurolog. Man måste verkligen kämpa sig fram i sjukvården! Jag hoppas att det inte är någoit fel på min tjej, men känns enormt bra att de utreder henne så ett eventuellt "fel" inte blir värre eller för sent att åtgärda.

  • Mimmimamma

    Marie89 vi har varit hos barnläkare och sjukgymnast. Men det gjordes inte ngn speciell utredning man/vi tänkte nog att hon skulle komma igång snart. Nu var min man med hos sjukgymnasten förra veckan. Nu ska en remiss skickas till barnneurolog. Nu måste det utredas ordentligt. Det finns överrörlighet i släkten.

  • Marie89

    Vad får ni göra hos sjukgymnasten? Mim dotter fick träffa sjukgymnast förra veckan men hon gjorde typ inget med henne, men hon kanske är för liten..

Svar på tråden Mitt barn blir 21 månader idag och kan inte gå...