Sunlight skrev 2013-12-14 17:53:28 följande:
Tack Katt. EGV i Riga. Ni som väljer att åka till Riga. Välj nya Ava eller gamla AVA välj det. Lägg inga pengar på EGV fly till ett annat land i värsta fall. Jag ska försöka med Invicta i Polen i Gdansk som nästa klinik dom är riktigt high tech och tar även immun problem och de som har haft ett flertal missfall på högsta allvar.
Jag har haft lite kontakt med isisis som fick två sjudagars som resulterade i hennes tvillingar på Invicta. Det var det inte tal om på EGV dom gör inte ens sex dagars blastocyst som ändå är vanligt i hela världen. Att få hjälp med il var det inte heller tal om. Dom klantade sig och hade ingen koll på när jag skulle komma och då hade jag ringt ett flertal gånger för att undvika missförstånd. Dom sparade till och med in på samtal. Man märkte att det var alltid jag som betalade för alla samtal. Det bara blev så att jag ringde upp dom till och med labbet väntade med att ge besked så att jag fick betala telefon kostnaden.
Jag har min pojkväns spermier där. Jag är orolig för att dom inte tar hand om dom. Det skulle inte förvåna mig om dom råkade förstöra spermierna nu när de redan har tjänat pengar på mig (min pappa) under så lång tid.
Det är hemskt och jag skäms nu min pappa har ställt upp så länge med pengar. Jag vill egentligen inte pressa honom på mer pengar. Det är så fruktansvärt att de har missbrukat vårt förtroende. Jag har ångest som har använt min pappas pengar på en usel klinik men jag måste gå vidare och hoppas på ett bättre resultat.
Jag ligger lågt nu orkar inte fråga om pappa kan hjälpa mig igen men hoppas jag kan spara ihop pengarna på något sätt.
Sunlight, jag har samma erfarenhet av EGV. Var där i tisdags för att få insatt blastocyster. Ägg från min 25-åriga bevisligen fertila syster och sperma från en bevisligen fertil man. Endast ett av åtta embryon hade överlevt - ett uselt resultat för ÄD. De hade precis som med dig lovat att ge mig IL men väl på plats var det väldigt besvärligt och osäkert och de pratade om risker etc. Jag har noll förtroende för dem nu. Känner att de har inte alls tagit hand om fina ägg och detta har jag liksom levt på ett helt år som garantin för att jag verkligen får barn. Det enda positiva var att läkaren var väldigt noga när han satte in blastocysten men vad vet jag vad det betyder. Jag är ändå glad att jag har en fin blastocyst i mig - tänker att överlevde det EGV så ska det nog klara sig;.) Jag fick sedan akupunktur hos nya AVA (för det kan man inte få på EGV) och de fick jag fullt förtroende för. Så VARNA alla för EGV!