• Anonym (2-barnsmamman)

    Han har tagit min son!!!!

    Hej,

    Mitt ex tog i tisdags på min sons födelsedag honom från skolan och vägrar lämna tillbaka honom.
    Han har som anledning där han anklagar mig för misshandel på mina båda söner. Till saken hör att vi ligger i vårdnadstvist där han i omgångar har anklagat mig för detta tidigare sedan allt började. För att vara exakt; en vecka efter att jag påbörjade processen kom den första anmälningen. Sedan har det utan att överdriva kommit in ca 20 st anmälningar emot mig till både socialtjänst och polis. Alla har lagts ner då han inte har några belägg för detta men nu är någon/några under utredning då han anmälde mig i måndags då han i samband med detta (i tisdags) tog sonen.

    Jag är förtvivlad som ni kanske förstår och absolut inte skyldig till misshandel. Det finns inga bevis heller! Fick boendet för ca 1,5 år sedan vid ett intermistiskt beslut, mycket på grund av detta tror jag. Sedan har allt skjutits på tiden av honom och hans ombud. En vårdnadstvist bör väl inte ta närmare 2 år??
    Till saken hör också att han är dömd för misshandel på mig. Har någon några tips på hur det kommer gå för honom i den kommande huvudförhandlingen. OCH framför allt nu när jag begärt verkställan och vi har yrkat på enskild vårdnad och umgängesstöd, tror ni att detta går igenom? Han har inte ringt barnen på ca 1 års tid även om han påstår att han är så orolig, han har inte brytt sig alls, inte gått på några skolavslutningar eller visat intresse mer än umgänget han haft med barnen. Men barnen blir "matade" med fula ord om mig, bitterhet och hat...

    Har någon något bra tips??

    Jag har polisanmält detta, men de hämtar inte sonen utan ett beslut från domstol. Soc gör inget då det inte går att bevisa att sonen far illa... Sjukt!!

         

  • Svar på tråden Han har tagit min son!!!!
  • Anonym

    Kan du hämta hem barnet från skolan i din tur? Vad säger ditt ombud att du kan göra utan att råka illa ut?

  • Anonym

    Vad för verkställan har du begärt när ni har gemensamvårdnad? Du skriver ditt barn är han inte pappan?

  • Anonym

    En vårdnadstviist kan ta ännu fler år. Men har du inte misshanlat ungen så varför är du då rädd? Kräv en utredning dårå

  • Anonym (2-barnsmamman)

    Tror du inte att jag har gjort det?? Jag har pratat med polis och socialtjänst och de är mycket medvetna om vad för sorts man detta är.Sedan två år tillbaka vet soc vem/vad han är för sorts person. Så klart har jag inte misshandlat barnet!! Då skulle kanske saker och ting se lite annorlunda ut, jag skulle så klart inte vara boendeförälder om jag var skyldig till misshandel på mina barn. Dessutom kanske man inte kämpar för sina barn om man är skyldig till sånt... Tänker inte försvara mig här. Jag ville ha råd!

    Jo, han är pappan men är som sagt sjuk. Han har misshandlat mig illa, blivit dömd, hotat och vållat både mig och barnen mycket skada. Det har mer handlat om att skada mig och inte om vårdnaden från hans sida. Jag har försökt med varannan vecka och försökt samarbeta men det har inte gått... han har inte gått på barnens skolavslutningar, öppet hus i skola och på dagis eller annat, han har inte ringt till barnen, inte hört av sig till dom, inte ens när de fyllt år. Trots att jag har haft dessa svårigheter får jag nästan jaga honom för att han ska ta del av information och annat gällande barnen.

    Så vad tror ni? Verkställan innebär att jag vill ha hem min son igen och eftersom han bara har plockat upp honom från skolan, vägrar ta honom till skolan, tvingar sonen att säga att jag slår honom, svarar inte på någon kontakt, separerat honom från sin bror - tror ni att han kommer få ha honom fortsatt trots att han bara vanligtvis har umgänge med barnen varannan helg.    

  • Emma2009

    Vad säger ditt ombud om detta? Han har ju brutit mot erat nuvarande avtal. Det borde ju betyda något. Förstår din oro, min dotters pappa är likadan. Ett annat förslag är att åka hem till honom och ifrågasätta, men gör det inte själv. Fan soc som inte gör något som vanligt. Skickar dej styrke kramar!

  • Anonym

    usch jag hade åkt o hämtat hem honom, hade aldrig klarat en dag i vetskap om hur han har det hos sin far, hur gammalt är barnet?????

  • Anonym (2-barnsmamman)

    Han är 8 år. Jag vågar inte åka hem till honom... han är inte riktigt frisk och jag är nog det föremål som han vill mest illa. Dessutom håller han sig borta. Han är inte hemma. Jag har en väninna som bor i närheten...

  • sextiotalist

    I det här fallet så bör socialjouren kunna vara ett stöd, en manlig vän, vars fru var, ja, jag vill inte skriva detta, hade socialjouren med sig när han skulle hämta barnen för umgänge. Då vågade hon inte bråka så mycket.

  • Anonym (2-barnsmamman)

    Men umgänge? Det är ju jag som borde ha båda barnen hemma! Han har umgänge varannan helg och då kan han väl inte inte bara gå och bestämma över domstolen själv?

Svar på tråden Han har tagit min son!!!!