• Anonym (Tvåbarnsmamman)

    Min nyfödde son som vill bara ammas....

    Hej!

    Jag fick mitt andra barn för över en vecka sen, en pojke, och han föddes 2950 gr, och 11 dagar tidigare än beräknat datum med planerat snitt. Sen gick han ner till 2665 gr, och på återbesöket hade han gått upp till 2715 gr,  på dag 4 alltså.

    Amningen går jättebra ända sen dag 1, och han suger bra.
    Dock måste jag amma honom hela tiden, och konstant. Han vill bara ammas ammas, och sover knappt. Är det för att han behöver mycket näring eftersom han föddes tidigare och är så liten?
    Han somnar efter en liten stund när han ammas, och hinner inte kanske få i sig tillräckligt så jag måste amma honom efter 5 minuter igen..
    Så fort jag lägger honom i hans säng så vaknar han alltid till, och vill komma upp..Är det detta normalt?
    Han sover bra på natten, streck i 6 h, och då vill han ammas hela tiden på dagen..När blir det mer normalt med detta?
    Behöver råd och tips..Jag vill att han ska sova på dagen också, så jag kan ha tid med min 1,5 åriga dotter också..
    Vad ska jag  göra?
    Blir det bättre med tiden med amningen, typ att han vill ammas bara vart tredje timme kanske eller jag vet inte...

    Tror även också att han har otroligt mycket sugbehov också, eftersom han vill bara ta i hans händer och suga också fast jag har ammat honom i timmar..

    Vad säger ni om napp?

    Skulle vara tacksam för svar..

    MVH
    Tvåbarnsmamman

  • Svar på tråden Min nyfödde son som vill bara ammas....
  • Anonym (Tvåbarnsmamman)

    Vill verkligen ha svar, snälla....

  • Anonym (Tvåbarnsmamman)

    Snälla, desperat efter svar...

Svar på tråden Min nyfödde son som vill bara ammas....