• hillebille

    Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012

    hej hoppar in här.

    gjort min första ivf hade testdag den 28 feb och testade positivt. ska på första vul den 28 mars om ja inte mins fel.
    bf 6 nov.

  • hillebille
    havika skrev 2012-03-04 16:59:09 följande:
    Hej! Va kul. Jag längtar till då till vul. Men har inte fått tid till det än.
    Har bf 11 nov
    oki kommer nog snarrt en tid till dig. själv om ja beräknat rätt så är min bf den 6 nov  ska till ullared i maj och snacka om att det ska inhandlas lite barn grejer då.
  • hillebille
    havika skrev 2012-03-05 09:23:10 följande:
    Åh va roligt med ullared. Jag har en son född Okt 2010 och då åkte vi till ullared o shoppade barngrejer 6 v före BF. Rekomenderas inte.. trodde jag skulle dö där inne. men mycke bra grejer fick vi tag i allafall. Så jag menar att det är riktigt smart att åka medans man är smidig och har ork.

    Hur mår du? Har du mycke symtom?
    Jag har lite molvärk, extremt trött och jättemycke konstiga drömmar.
    hehe ska hyra stuga så nu är frågan var man ska sova, får redan gå upp på toa x antal gånger på natten. har inte så många symptom konstigt nog. tunga bobbisar,trött och sover otroligt dåligt om nätterna och vaknar tidigt på morgonen.och lite molvärk som kommer och går. behöver införskaffa mig ett par nya dojor till jobbet får ot i ryggen att gå på det hårda golvet. jobbar i en ica maxi butik var bor du och jobbar med föresen. själv bor jag i sölvesborg.
  • hillebille
    Skyr skrev 2012-03-05 22:28:46 följande:
    Hela inlägget kom inte med. Jag har två barn på 10 och 8 år, min sambo har inga egna. Oförklarlig barnlöshet enligt utredning. Vår resa har tagit tre år. Hoppas innerligt att det går väl.
    hejsan välkommen in till denna tråden..
  • hillebille
    havika skrev 2012-03-06 08:00:27 följande:
    Det där med sömnen känner jag igen.. jobbigt.
    Jag bor i Örebro, där vi också har gjort behandlingen.. Vart har ni gått?
    Jag är forf mammaledig med sonen som är 16 månader. Så det är skönt.

    Välkommen Skyr!! och grattis till plusset. Vilket bra resultat ni fick :)
    Vart har ni gjort ivf?
    Har du några symtom?
    usch ja fick första bebis drömmen inatt,örebro inte illa min sambo kommer från nora så vi åker alltid upp i augusti till nora marken..vi har gått rmc i malmö, skönt att få vara hemma och mysa dom första veckorna.
  • hillebille
    havika skrev 2012-03-20 17:45:56 följande:
    Hur är det med er alla?

    Igår kom illamående för mig som ett brev på posten höll i hela dagen o i förmiddags va det tillbaka o håller i än. Fyy, vill onte äta nåt...
    Har inte mått minsta lilla illa med de andra två.
    Annars är jag bara trött, inga andra symtom..
    Hej på dig havika!
    usch fy med illamående, här har man turen att inte fått de ännu. men dock så ömmar bobisarna och har halsbräna är otroligt trött om dagarna.äter på rätt bra konstant hungrig men vill inte gå upp för snabbt,suck.
    någon som känt av stickningar precis under svanken ovanför skinkan hmm svårt att precisera just var men, stack till där som skutton igår. går in i vecka 7 nu och nästa onsdag är första ultraljudet.
  • hillebille
    Blomman1 skrev 2012-04-13 11:10:43 följande:
    Joo men jag är ju bara i vecka 5+2.. inte kan jag väl ha ont i fogarna redan...
    Visst jag förstår ju att man kan ha ont i ryggen av andra anledningar än graviditet också, men blev så orolig o jag googlade och bara hittar massa info om mf...
    Vilken vecka hade du ont då? eller har?
    hej blomman1 hade också problem ett tag med värk och stickningar var nog i vecka 6-7 någonting,men de är nerver och fogar som sitter där som sagt..håller med föregående talare att inte googla så mycket.
  • hillebille

    tjena tjejer hur går det för er.  har varit och skrivit in mig idag på mvc gick super bra, hon räknade ut att vi är i vecka 12 plus 5 är ju nästan en hel vecka extra nästan. jag som räknat på att jag skulle var precis i vecka 12 idag. men men allt närmare vecka 13 och risken minskar för missfall.
    ville gärna hört om man kunde höra hjärtljuden men blev inte denna gång. är kanske svårt tingeling kanske ligger långt inne i magen vem vet.

  • hillebille

    hej på er tjejer hoppas allt är bra med er.

    någon annan som har pollen allergi usch hur står ni ut med alla nysningar och tilltäppta näsor om kvällarna.?
    någon som vet om det finns några tabletter som man får ta.?

  • hillebille

    hej tjejer!

    måste fråga om någon av er upplever sparkar som stick/hugg istället för bubblor eller vad man ska kalla det.
    har varit på ullared nu i helgen och de har stuckit ganska mycket. är i vecka 17 nu kanske bara är ligamenten?

  • hillebille

    hej tjejer!

    någon mer som åkt på foglossning? bränner som attan på vissa ställen?
    har gått in i vecka 23 och bebisen rör sig varken mer eller mindre sen innan..suck. hoppas hon/han blir lite mer ivrig..ska till bm på onsdag och höra hjärtljuden igen..jippi.åh föresten har någon något bra tips på hur man rätar ut en kramp som sitter på sidan av vaden och inte bak för hade världens kramp som fick från ankeln och uppåt inatt. fick massera som bara den gick inte att räta ut foten som man kan göra vid kramp bak i vaden.

  • hillebille

    hej alla töser hur går det för er..
    själv har man åkt på världens halsbränna men de glömmer man när man känner och ser hur lilleplutt rör sig inne i magen. den 17 aug ska man då på glukos belastningen, oj vad man bävrar för den då..

  • hillebille

    här är det mesta inhandlat hämtade barnvagn i början av veckan nu är det bara lite grejer som badbalja,hygienartiklar och lite kläder till. barnrummet är klart har himmelsblå vägg med moln på.
    har blivit inte svullen här och där. tittade mig i spegeln igår och oj vad man vill ha tillbaka sina bobisar som vanligt gud vad dom växt..Drömmer

  • hillebille

    hej igen töser!

    har ni några bra tips på att sova bra. för gud vad jag har svårt att sova om nätterna. borde ju vara så trött men inte här inte.men och andra sidan jobbar jag imorgon bara sedan 3 veckors semester. ska prova med att lägga en extra madrass i sängen har blivit så hård nu tycker jag skumt eller vad. uvi  har jag dock aldrig haft så det kan jag tyävrr inte yttra mig så mycket om.

  • hillebille
    alltombrollop skrev 2012-09-14 11:15:22 följande:
    Hej,
    Jag och min man blev gravida via IVF och vår son väntas komma 26/11- 2012.
    Det skulle vara kul att starta en facebook sida för oss alla:)
    Kram

    ja men de hade ju varit kul med en facebook sida..ler
  • hillebille

    någon som ev skall göra vändningsförsök.
    har fått en ny tid för ultraljud våran pluttis har inte vänt på sig än dock är vi ju bara i 33+4 idag så mycket kan ju hända dock. var på första föräldra kursen förra veckan var rätt roligt att höra andras tankar mm.

    gör som du annna tittar typ konstant i spegeln för att se hur magen växer och växer så hmm ska hitta rätt ord me ju haha.. jaja kommer väl på de så småningom.   

  • hillebille
    ylva12 skrev 2012-11-09 12:59:22 följande:
    Har hört att man blir igångsatt tidigare om man blivit gravid genom IVF än annars. Vet ni om det fortfarande är så?

    nepp går som vanlig graviditet. har också gjort ivf och var hundra att man inte fick gå lägre än en viss vecka men hörde nog fel ja me. bf med 2 dagar + nu.
Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012