Inlägg från: lillamillan |Visa alla inlägg
  • lillamillan

    ET 2 embryon, någon mer?

    Jag fick två fina, ett med 9 och ett med 8 celler tillbaka igår. Vårt 5 försök nu.

  • lillamillan

    Det gjorde jag förra gången oxå, blev lite av dubbel besvikelse när det inte blev något. Hoppas på bättre resultat denna gången. Hur många försök har ni gjort?

  • lillamillan

    Td är den 23/3 när har ni td och vilken klinik går ni på? Men om det bara är ert andra försök, varför får ni två tillbaka redan?

  • lillamillan

    Vi har provat både långa och korta metoden. Kört med alla möjliga mediciner och jag svarar dåligt. Ibland får jag ut många ägg, det har varierat mellan 4-15 men det blir aldrig så många befruktade. Vid et har det funnits mellan 0-3 kvar. Skönt att få tillbaka två, då ökar ju chansen lite.

  • lillamillan

    Fostimon har gett mig finast ägg och flest befruktade men Menopur gav mig flest ägg fast embryona såg inte lika fina ut då. På torsdag får vi veta om vårt tredje hamnar i frysen. Frös de era andra två? Vi har aldrig fått något över så vi hoppas massor just nu.

  • lillamillan

    Vi jag gick på Sophia hemmet först, men de sista 4 försöken har vi gjort på Ivf-kliniken. Blir det inget denna gången startar vi en prov behandling i Huddinge och beroende på befruktningsgraden då så blir det antagligen äggdonation sen. Så nu hållet vi alla tummar och tår.

  • lillamillan

    Vi va på första besöket i Huddinge i julas. Väldigt fint och läkaren, en yngre tjej var mycket trevlig. Men det är kanon både på Sophia hemmet och Ivf- kliniken oxå. Alla är trevliga och det är väldigt lätt att komma ikontakt med dem och de har inga väntetider heller.

  • lillamillan

    Det får man inte på de privata klinikerna heller. Man får träffa den som har tid när man måste komma. Gör inte mig något, fast de är ju inte så många som jobbar på Ivf kliniken, just nu är det bara två läkare, va tre tidigare.

  • lillamillan

    Jag har td på fredag men har haft rosa flytningar sedan onsdags nu så jag är helt hundra att det har skitit sig. Hade testat idag om det inte varit för att min man inte vill att vi ska testa tidigt denna gången. Å jag har inte samma behov av att testa denna gången.

  • lillamillan

    Pippilott: vilket försök är du på? Nidblödning brukar vara brunt och komma osannas med när ägget fästet, inte så här sent. Ursäkta min pessimism men det är samma vid varje försök, vårt 5 nu.

  • lillamillan
    ERIKA8585 skrev 2012-03-20 21:09:50 följande:
    Började blöda i onsdags 14 mars så då gick hoppet ur. Tog test i lördags minus sant i måndags. Minus då oxå som väntat. Inväntar ny kallelse inför Ivf nummer 3. Nu jävlar är det min tur att bli gravid. Inte alla mina vänner samt deras små syskon som saknar bostad och jobb och inte ens försöker bli gravida och " råkar" bli gravida. Lite arg nu som ni märker. Hihi lycka till ni andra. Håller tummarna
    Samma här, alla andra runt om kring får barn men inte vi. Jag blöder oxå massor just nu men har inte tjuvtestat ännu eftersom min man inte vill att vi ska testa innan fredag. Men allt hopp är ute för min del. Blir till att ringa till Huddinge på fredag för att få komma igång med nästa behandling. Hoppas bara det blir vid nästa mens så jag slipper vänta så länge.
  • lillamillan
    ERIKA8585 skrev 2012-03-20 21:24:45 följande:
    Hoppas det går bra på fredag med testet det är vårt år nu att bli gravida. Hoppas på detta tredje försöket annars blir det Uppsala för våran del. Ville byta klinik men det gick inte. Känns inte helt hundra på Huddinge men det är bara att köra på sista gången på Huddinge.

    Hur länge brukar man få vänta på att för göra ett försök i huddinge. Vi har ju inte gjort några där men har förhoppningar om att inte få vänta så länge. Men det kanske bara är en naiv tanke.
  • lillamillan
    LnH skrev 2012-03-23 11:07:46 följande:
    jag förstår exakt va du menar. Iofs har jag redan 2 barn men inte med min man som jag lever med nu. Och vi har försökt runt 2 år och alla som började att försöka samtidigt har nu fått barn eller är gravida, alla UTOM vi. Och jag blir sjukt stressad av att jag vet att han så gärna vill ha barn. För min del så visst vill jag men det är inte ett måste då jag redan har två stycken.  Men varje mens så känns det så trist och jag är rädd att han kommer att lämna mig ifall han inte får ngt bio barn...det gör mig ännu mera stressad!!! Och han blir så besviken och vill knappt ens titta på mina barn varje gång jag får mens (det håller iofs bara i sig i en timme eller så men ändå). Känns som om att jag MÅSTE bli gravid. Nu kanske det inte alls är så att han kommer att lämna mig då vi är gifta men det är en tanke som ligger och gnager i mitt bakhuvud hela tiden. Det känns som om vårat förhållande inte alls komemr överleva ivf:er och försök.
    och är idag på rd 10 och mensen är på ingång, har lite rosa flytningar och jag bara vet att den kommer komma.
    Jag vill bara gå hem och lägga mig och dra ngt gammalt över mig!

    Och nu måste vi vänta tills vi får gratis försöken för att det kostar för mycket att göra privat och det är runt 8-12 månaders väntetid innan man får komma på ett första besök. Allt känns som en evighet och jag blir bara mer och mer stressade hela tiden...

    Ledsen för att jag hävde ut mig allt!!
    Inget illa ment, men då kan du försöka sätt dig in i våran situation. Vi har fått vänta 1,5 år på att få komma fram i landstingskön, vi har lagt ut massa pengar på privata försök utan att lyckas och vi har INGA barn alls. Jag börjar förlika mig med tanken att jag ALDRIG kommer att bli gravid och min man kommer ALDRIG att bli pappa, inte ens "plastpappa". Min största fasa är att inte få några barn och den risken är överhängande stor just nu. Jag förstår att det är jobbigt för alla som inte kan få barn, men jag har svårt att tycka synd om de som redan har barn MEN jag förstår att din man väldrigt gärna vill ha "egna" barn och att du är rädd att han ska lämna dig. MEN jag är oxå rädd att jag och min man inte kommer att orka hålla ihop i all våran sorg, kommer vi att klara av att fortsätta leva tillsammans när inget blev som man hade tänkt sig.

    Ta inte illa vid dig, för i dag är jag ledsen, egoistiskt och jävligt pessimistisk då vi för 5e gången har fått ringa till kliniken och säga att det inte blev något denna gången heller. Det är vad man får för över 100 000kr. Bara en jävla massa lidande och tårar.  
  • lillamillan

    Alla har rätt att vara lesen och få gnälla. Även om vi inte riktigt är i samma situation så är det i grund och botten ändå samma typ av sorg. Jag hoppas att alla får alla de barn de önskar även om häxan i mig ibland hoppar fram och är egoistisk och elak och säger andra saker.

  • lillamillan
    pippilott skrev 2012-03-23 12:36:17 följande:

    Vilken klinik går ni på där ni fått pröyssa 100 000??



    Har man gjort 5 försök privat så blir det så mycket pengar tillslut.
  • lillamillan
    pippilott skrev 2012-03-23 18:02:13 följande:
    hmm...5 hela forsök, med sprutor och allt>? eller fem försök med både ET och FET? vi är uppe i 7 nu...ET/FET tillsammans..

    Vi ska vara glada om vi får så vi kommer till ET. Har aldirg fått til frysen någon gång. Så vi har gjort 5 st stimuleringar med ägguttag varav det blivit 4 ET. Köpte ett icsi på sophia hemmet för 35 000kr och sen ett 3-pack på ivf-kliniken för 55 000kr, ett avbrutet så vi fick ett extra försök därav 5.. Sen tillkommer mediciner och alla jävla lediga dagar så det är närmare 100 000 än 90 000. Jämnade uppåt då jag inte har koll på hur många dagars ledighet det kostat mig och min man. Sen har vi tagit prover och gjort undersökningar som vi har betalt flera tusen för oxå.
Svar på tråden ET 2 embryon, någon mer?