• Anonym (mamma)

    2 månaders beter sig konstigt efter matning och på natten

    Min dotter som är 2 månader beter sig så konstigt efter matningarna. Hon spänner bak kroppen i en båge och vrider huvudet kraftigt åt sidan. Ibland rullar ögonen upp så att bara ögonvitorna syns. Hon är inte på väg att somna för efter en stund är hon helt klarvaken och tittar på mig. Hon blir ofta ledsen och stönar och stånkar efter hon ätit.

    Även nattetid håller hon på och vrider bak kroppen och huvudet. Hon stånkar och stönar hela nätterna och ligger och sväljer. Hon hostar en del också precis som att hon sätter något i halsen. Det slutar alltid med att jag måste ta upp henne och lägga henne på mitt bröst så att hon kommer i högläge för att hon ska sluta böka runt.

    Även dagtid hatar hon att ligga i planläge och kan bryta ut i hysteriskt gråt helt plötsligt när hon ligger ner. Gillar inte att sitta upp om hon blir ihoptryckt och vill helst bli buren framåtvänd med dinglande ben. Vi misstänker att hon har ont på något sätt men inte riktigt hur. Hon hickar väldigt mycket och är konstant gnällig. Just nu kör vi mjölkfritt och det har hjälpt en del mot det som kännts som magknip men det är fortfarande något som besvärar henne.

Svar på tråden 2 månaders beter sig konstigt efter matning och på natten