Inlägg från: ladysoul77 |Visa alla inlägg
  • ladysoul77

    Planerad förlossning med lovat akutsnitt

    Jag har ingen erfarenhet av att bli igångsatt pga av förlossningsrädsla. Däremot blev jag igångsatt för att jag gick över tiden med min andra dotter. Det var alltigenom en superpositiv upplevelse! Visst var det intensivt där ett tag men i och med att jag hann prata ordentligt med teamet innan jag ens börjat få värkar så var de ju beredda med EDA:n jättefort. Vid min första förlossning hade jag jobbigt värkarbete som inte ledde någonvart och i och med att det tog sån tid så var jag så slut då jag skulle krysta så blev det sugklocka..

    Andra förlossningen hade jag kunnat göra om i morgon!

    Vad gäller smärtan, så gör det mycket ondare vid öppningsskedet tycker jag, däremot var det en överväldigande känsla vid krystandet och jag tyckte det var läskigt att tappa kontrollen över sin kropp. Men smärtan var inte alls samma! 

    Det låter ändå som en bra plan du fått av din BM. 

    Vill bara tillägga att det är en oerhört stor upplevelse att föda barn! Jag var rädd innan min andra dotter skulle födas för jag tyckte första förlossningen var tuff men jag tvekade inte att föda vaginalt i alla fall för det är sååå häftigt!  

Svar på tråden Planerad förlossning med lovat akutsnitt