• everything

    Hur mycket betalar ni för elen varje månad?

    Jag tycker våran el-räkning är lite för hög, men vet inte heller riktigt vad som är det normala?

    Hur mycket betalar ni varje månad, både till elbolaget och till den som levererar elen?

    Skriv gärna hur stort ni bor och hur många ni är.

  • Svar på tråden Hur mycket betalar ni för elen varje månad?
  • cutepoison

    Ja typ 200 i månaden (cirka 500-600 var tredje månad då vi får räkningen). Vi bor i en 3:a, två personer. 

  • riboflavin

    Radhus eluppvärmt via luft/luftvärmepump. Vi ligger på i snitt 900 kr/mån (sommartid ca 500, vintertid ca 1200) totalt för både förbrukning och avgifter.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Miss P71

    Bor i en 2:a elräkning var 3:dje månad 1100 kr. tycker det e snuskigt dyrt.

  • Binegar

    2 pers,en 3a på 70 kvm.
    ca 250kr/mån. Får räkningen varje månad. Tycker det är helt ok!
    Vi är inte hemma så ofta, är noga med att släcka/stänga av grejer & har bytt ut mot lågenergilampor.
    Det som drar mest är mina små "myslampor" som står tända någon timme en kväll sådär ibland.

  • Höstbebis2010

    Vi har så dyr elräkningatt jag bara vill bränna upp den när den kommer.

    Bor i en 4:a på 101 kvm, 3 per. Räkningen brukar hamna mellan 2200-2500 på 3 månader. Vi fattar inte hur den kan bli så dyr då alla lampor är utbytta till lågenergi, stänger av alla elekrika prylar när vi inte använder dom osv.  

  • 20120419

    Men snälla..............

    Kvadratmeter.
    Isolering.
    Fönster.
    Värmekälla.
    Antal boende.
    Huvudsäkring.
    Hushållsmaskiner

    Etc etc

    Hur långt är ett snöre? 


    Jag ljuger aldrig.
  • Annkris

    Då vinner jag! Vi har ca 3500 kr i månaden i elkostnad. Elen går åt till vår villa på 150 kvm som värms upp med direktverkande el och luftvärmepump, svärfar i grannhuset på 100 kvm (huset alltså, inte svärfar...) som värms upp av direktverkande el (det handlar fortfarande om huset och inte svärfar...), samt diverse elekriska prylar på gården. Snuskigt mycket pengar...

  • 20120419
    Höstbebis2010 skrev 2012-04-17 19:52:30 följande:
    Vi har så dyr elräkningatt jag bara vill bränna upp den när den kommer.

    Bor i en 4:a på 101 kvm, 3 per. Räkningen brukar hamna mellan 2200-2500 på 3 månader. Vi fattar inte hur den kan bli så dyr då alla lampor är utbytta till lågenergi, stänger av alla elekrika prylar när vi inte använder dom osv.  
    Uppvärmnning?

    Mät gärna med elmätare, kostar ca 200kr 
    Jag ljuger aldrig.
  • beccagranen

    eluppvärmt hus på 145kvm, luftvärmepump och vi ligger på vintertid ca 1000-14000kr månaden och sommartid ca 400kr/mån. Förgående månad hade 750kr (ink. alla avgifter/moms)

Svar på tråden Hur mycket betalar ni för elen varje månad?