Inlägg från: Anonym (Vill veta allt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vill veta allt)

    Jag vill ha alla tips för hur man lättare ska bli gravid!

    Det verkar finnas en uppsjö i "husmors tips" i hur man lättare ska bli gravid. Jag har hört om Munkpeppar (vad är det?), Rosenrot, Bisolvon med mer.

    Jag skulle gärna vilja ha lite mer info om dessa sakerna, hur funkar det - funkar det? Hur gör man?

    Jag har tänkt köpa på mig massa saker nu till nästa gång jag får mens och verkligen ta i med hårdhandskarna under nästa period.

    Jag gör mitt bästa för att gå ner några kg genom dagliga promenader och försöker äta lite bättre, men jag vill även öka mina chanser med naturmedicin.

    Berätta ALLA tips ni har för att stärka chanserna till ett efterlängtat plus!              

  • Svar på tråden Jag vill ha alla tips för hur man lättare ska bli gravid!
  • Anonym (Vill veta allt)

    Finns det ingen som vill berätta om sina erfarenheter kring vad dom gjort för att öka chanserna?

  • Anonym (Vill veta allt)
    Anonym skrev 2012-04-19 11:41:03 följande:
    Apiforce!!!

    Jag är ny på sånt här så ursäkta dum fråga, men vad är det? Och hur använder man det?
  • Anonym (Vill veta allt)
    Marie-Louise 451 skrev 2012-04-19 11:47:14 följande:
    Utifrån egen erfarenhet av mängder preparat som jag provat så kan jag säga att det varit utkastade pengar. Jag vet att man gärna vill tro att "detta hjälper mig nog" , men kämpar & hoppet är det sista som sviker en .

    Jag blev mamma första gången 2003 oplanerat på en missad tablett , vi började försöka på ett syskon 2004 och jag var bombsäker på att detta skulle minsann inte vara några problem att bli gravid igen , men jag insåg rätt snabbt att detta inte skulle bli en lätt match alls , månad efter månad kom mensen och hoppet fanns ju där hela tiden men det gjorde så ont att se mina vänner få sina andra barn , tredje barn osv för jag ville ju inget annat än själv stå där med ett positivt test i handen .

    4½ år senare i Mars får jag äntligen mitt efterlängtade plus , det kom verkligen som en överraskning då vi mer eller mindre hade lagt allt på hyllan . 

    Under dessa 4½ året provade jag bl.a   Glandin 25 , Apriforce , Rosenroth (starka ) , ägglossningstest , tempade . Ja jag provade nog de flesta tipset jag kunde finna som jag kände va resonabla .

    Nu är jag gravid igen för 3:e gången oplanerat , då jag åt p-piller . Vi var alla i chock och jag trodde inte det var sant då jag varit så noga med mina tabletter . Jag förstod inte hur det kunde ske då jag varit oskyddad i 4½ år men vareviga månad kom mensen som ett brev på posten . Jag har helt enkelt dragit slutsatsen att jag blir nog mer fertil av Hormoner i min kropp , det är det enda som känns logiskt när man ser över hur vår dotter blev till och nu denna gången och där mellan så fick vi kämpa så för att få vår 2:a ..

    Kan ju säga att tillfället när jag blev gravid med vårt 2:a barn så åt jag rosenroth , detta var då inte pga att jag ville öka fetiliteten utan att jag var trött just då och tog det som ett kosttillskot , men läste senare när jag plussat att man kan tydligen öka fertiliteten med dom också , OM det var dom som hjälpte mig på traven kan jag inte svära på , men det är kul att spekulera kring :) .

    Jag önskar er all lycka och hoppas du får ditt efterlängtade plus snart :)
    Tack för svaret

    Har du nån info om hur man ska använda rosenrot, nu skrev du förvisso att du använde det pga trötthet men hur länge åt du det? 
  • Anonym (Vill veta allt)
    JohannaHallberg skrev 2012-04-19 14:31:25 följande:
    Jag har blivit gravid två gånger och båda gångerna har jag ätit rosenrot. Eftersom jag alltid har känt när jag har haft ägglossning så vet jag att jag hade starkare ägglossning då jag åt rosenrot =) 

    Jag känner inte min ägglossning så jag har börjat prova ägglossningsstickor, men om jag provar rosenrot ska jag äta det hela tiden eller ska jag sluta när jag får ägglossning?
  • Anonym (Vill veta allt)
    JohannaHallberg skrev 2012-04-19 14:52:20 följande:
    Jag tror att man ska äta det fram till ägglossning. Du börjar samma dag som du får din mens och sen tills du får plus på ägglossnings stickorna =) 

    Är det meningen att ägglossningen ska bli starkare av rosenrot?
  • Anonym (Vill veta allt)
    JohannaHallberg skrev 2012-04-19 14:58:34 följande:
    Ah vad jag har förstått så ska det väl stimulera till att det bildas mer hormon i kroppen. Jag är inte riktigt säker. Men första gången jag blev gravid så åt jag rosenrot pga att jag var väldigt trött. Då hade jag och min sambo haft oskyddat sex i ett och ett halvt år utan att jag blivit gravid och helt plötsligt efter att jag börjat med rosenrot så blev jag gravid =) 

    Självklart kan jag inte garantera att det hjälper men det känns som det hjälpte för mig. Om inte annat så blir man piggare och sexlusten ökar! =D 

    Jag ska köpa så fort lönen trillar in , hoppas att det funkar på mig med

    Har du mer tips?  
  • Anonym (Vill veta allt)
    Anonym skrev 2012-04-19 21:01:46 följande:
    Sluta med all form av koffein, dvs kaffe, coca cola, red bull ... (killen kan hinks dock)
    Sluta med all form av nikotin
    Sluta med snabba kolhydrater, dvs. godis, bullar, ät fullkornspasta istället för vanlig osv

    Träna regelbundet
    Ha en BMI någonstans mellan 19-22

    Ja, det var väl mina tips. {#emotions_dlg.flower}

    Jag höll med dig om allt utom BMI 19-22, det gränsar mer åt undervikt än normalvikt. Skulle jag har ett BMI på det skulle folk tro att jag hade anorexi för jag har kraftig benstomme och mycket muskler.

    Men jag ska absolut ta åt mig av det du skrev   
  • Anonym (Vill veta allt)
    Anonym skrev 2012-04-19 22:27:33 följande:
    För några år sedan förmedlade WHO att kvinnors normal BMI ska ligga mellan ca 18.5-23 och mäns mellan 20-25. Sedan ändrade de till att säga samma siffror för normal BMI för båda könen.

    Jag har alltid tränat väldigt mycket och varit smal. Just nu har jag tyvärr ett BMI på 21.5 och märker av det. Min allergi har blivit sämre. Jag mår väldigt mycket bättre med en BMI på 19. Så det där kan ju vara väldigt individuellt.
    En BMI på 19 räknas absolut inte som anorexi, möjligen som smal!

    För dig är kanske ett BMI på 22 bättre ..., över 23 anser jag vara lite för mycket för vilken kvinna som helst. Men det är ju min åsikt.
    Nu vill jag inte ha en BMI diskution i denna tråd, det finns en tråd redan om det. Men över 23 i BMI behöver inte betyda att nån är tjock eller ens mullig, det är väldigt inviduellt! När jag var smal (och jag var verkligen jättesmal, med nästan bara muskler) då hade jag BMI 26. Det är olika för alla, jag är tung av naturen och väger mycket även som smal, jag har många vänner som väger mindre än mig och är lika långa med är tjockare än jag är.
  • Anonym (Vill veta allt)
    Ermenegildo skrev 2012-04-19 22:34:32 följande:
    Testa att knulla. Det kan funka.

    Jätteroligt svar verkligen...
  • Anonym (Vill veta allt)
    JohannaHallberg skrev 2012-04-20 10:02:37 följande:
    Måste bara tillägga en sak angående rosenroten som jag tipsade om. Båda gångerna som jag åt det så åt även min kille det. Vet ej om det spelar någon roll men i vårt fall åt båda två rosenrot :)

    Tack då köper jag till gubben också
  • Anonym (Vill veta allt)
    Anonym skrev 2012-04-20 10:08:09 följande:
    Ja BMI är inte tänkt att användas på individer utan på befolkningsnivå så det är inte konstigt att vissa diffar från det. Ta rådet med en nypa salt och kolla på hur din kropp ser ut i verkligheten i stället

    Håller med
Svar på tråden Jag vill ha alla tips för hur man lättare ska bli gravid!