• slemtorsk i din bralla

    Ni som blivit gravida- hur många celler?

    Ni som blivit gravida genom IVF... hur många celler hade era embryon?

    Hur många embryon sattes tillbaka?

    Och ni som fick 2 embryon, hur många foster/bebisar blev resultatet?

  • Svar på tråden Ni som blivit gravida- hur många celler?
  • Nezzan

    Fick tillbaka 2 st, ett 3-celligt och ett 5-celligt, de det var de enda som var värt att prova med, resterande kastades

    Är nu i vecka 6+4. Ska till min ivf klinik 9/5 för vul... men vi har redan tjuvkikat lite   då via privat vul v 6+0 och fick då se ett underbart  hjärta slå <3

  • slemtorsk i din bralla

    jaha.. det verkar som att vi lyckades denna gången.. två embryon en 4-cellig och en 6-cellig, testade svaaaaaaagt positivt i dag på ruvardag 9, har ju inte en aning om hur många det är men det är inte det viktiga.

    våra embryon var odlade tre dagar eftersom de var så långsamma så jag är helt galet lycklig och är nu bara rädd för att det ska avbrytas med missfall Men jag får leva för stunden nu och hoppas på det bästa.

  • Nezzan

    Men så underbart!! Stort grattis Glad

    Vi får hålla alla tummar och tår vi har för att våra små vill stanna!!

  • K1978
    Mrs Mountainstream skrev 2012-04-23 14:21:50 följande:
    Vi fick 10st blastocyter efter 5 dagars odling. 1 sattes in och resten frös ner. Är gravid nu i v15

    Samma här, 10 blastocyster :) vårt färskförsök i juni -11 misslyckades dock men första fet blev plus, idag är jag i vecka 37+2 med en flicka i magen!
  • pölsan

    Grattis slemtorsk! Jag har en flicka hemma som var ett sexcelligt embryo på dag tre. Lycka till!

  • slemtorsk i din bralla
    pölsan skrev 2012-04-30 21:58:48 följande:
    Grattis slemtorsk! Jag har en flicka hemma som var ett sexcelligt embryo på dag tre. Lycka till!
    tack tack.. det börjar sjunka in..fortsätter att ta tester morgon och kväll ha haha... jag är lite galen men jag köpte ett digitalt nu idag iaf som jag tänkte ta på testdagen..eller om jag tar det på fredag så jag får nöjet att ringa till kliniken innan helgen o berätta

    Det lustiga är att det händer sååå mycket just nu..fick idag veta att jag med största säkerhet har ett extrajobb 2-3 dagar /vecka de kommande två terminerna (jag pluggar och har två terminer kvar nu när sommaren kommer) och detta extrajobb kommer att leda till fast tjänst så fort jag har min examen...ett drömscenario särskilt när man är nästan 40 och har omskolat sig, man bor i (utanför) ett litet samhälle och inte vill pendla och om vi dessutom får bebis nu måste det vara jobb nära för att man ska kunna hinna till jobb efter lämning på dagis...allt verkar falla på plats
  • JohannaAB

    Satte in 2st 3-cells embryon vid fet (odlade i 2 dagar), de tappade en varsin cell vid upptiningen, plussade starkt i lördags, ruvardag 9 :) vet inte ännu om det är en eller två.. När kan man se det?

  • Kvinna72

    Hej,
    Jag är själv så nyfiken och funderar mycket på det här med cell delningen osv. I söndags sattes två, 2-celliga embryon in som var två dagars odlade. Jag frågade självklart läkaren om det inte är bättre att odlade dem längre men enligt honom så är det bättre att de förs in i livmodern där de hör hemma. Ja ja, en del kliniker kanske gör olika (?). Detta är vårt 3:e IVF försök. Har ni några solskens historier att dela med Er gällande 2-celliga embryon så är jag tacksam : )

  • Vädur 78

    Fick tillbaka en tredagars som var 8 celler på morgon och hade blivit 10 celler vid ET mitt på dagen. Fick en son 2010


    ♥♥♥
  • mostermaggan

    Jag fick tillbaka 2st, 2celliga embryon och har precis plussat.
    Tvådagars som bägge tappade två celler vid upptiningen, vet ännu inte om det är en eller två där inne.

  • Kvinna72

    Hej och Tack för en positivt besked om 2-celligt : ) Grattis till plusset! Va underbart...

    Jag är på RD 7 idag då...hmm, väntan och väntan. Vilken dag testade du mostermaggan?
     
    Kram  

  • mostermaggan

    Jag är verkligen värdelös på att vänta under ruvningen så jag började testa på RD 6, minus så klart. Först på RD 8 kunde man se att svagt, svagt andra streck på de billiga stickorna från testlagret. På RD 9 fick jag plus med vanliga CB.

    När tänker du testa?

  • Kvinna72

    Mostermaggan: de två tidigare gångerna har jag inte testat tidigare...ha verkligen kunnat hålla mig men nu tänkte jag galet mycket på det. Vi få se hur jag känner här i veckan. De tidigare gångerna så har mensen kommit på typ RD 13 el 14 tror jag det var.

  • slemtorsk i din bralla
    Kuddig skrev 2012-10-23 10:02:01 följande:
    Hur många celler har blasto? (5dagars odling)
    det är väldigt olika...ultimat för 2-dagars odling är ju 4-6 celler men det beror ju på massa omständigheter vi hade ju det först efter 3 dagar, sen finns det dem som har 8 celler efter två dagar....
  • Lillstoran

    De odlade ett 3 - celligt och ett 5 - celligt vidare dag 2. Tyvärr blev de inte blastocyster utan kastades. De fryser bara ägg av toppkvalitet.

Svar på tråden Ni som blivit gravida- hur många celler?