Inlägg från: Cizi |Visa alla inlägg
  • Cizi

    Får jag mata grannens katt?

    Jag tycker inte heller att du ska mata katten utan att ha pratat med ägaren, men jag tycker inte man har rätt att bli arg om någon matar en utekatt som är på ens tomt om det görs med gott uppsåt.

  • Cizi
    Nyleve skrev 2012-04-26 02:13:52 följande:
    Mjo, lite arg tycker jag allt man har rätt att bli. Bara för att den är en utekatt betyder det inte att den är allmän egendom, och i de fall där katten lider av foderallergi kan det ju rent utav bli farligt för den att få mat av någon annan. Min katt börjar tokkräkas och tappar pälsen om hon får fel foder. Det gör inget om hon får tag på fel någon gång ibland, men om någon matade henne med fel foder regelbundet skulle hon antagligen dö av det efter ett litet tag.
    Och som jag sa tidigare (jag är Anonym D), det är inte bra för katter att få olika sorters käk vare sig de är allergiska eller inte.
    Jag skulle själv inte mata en katt, klappar inte ens främmande katter ute. Men har man inte sitt husdjur under uppsikt så får man nog räkna med att folk klappar/matar/lyfter, och även om jag inte skulle uppskatta eller uppmuntra det så är det ju faktiskt MIT T ansvar som djurägare att se till att in katt får den mat den behöver och inget annat. Finns ju massor av människor som ställer ut mat till sin egen katt, om din katt äter det, vems ansvar är det då?
Svar på tråden Får jag mata grannens katt?