• Madelen21

    Vägrar sova i sitt rum/ sin säng!

    Hej!!

    Vi har ett problem som jag hoppas kunna få lite råd angående.
    Det är såhär att vi har en dotter som blir 5 år nu i sommar och hon vägrar att sova i sitt rum i sin nya säng som vi nyss köpt. Å hur vi än försöker att få hon att sova så är det nästintill omöjligt varenda kväll..
    Jag vet inte vad det är... Jag funderar på ifall det kan vara syskon avundsjuka.. Vi har en son som blir 2 och han sover inne med oss... Om det kan vara nåt med det... Men vi känner att vi inte kan stå ut å ha det såhär.. Hon ska sova med oss i våran säng... Vilket gör att vi inte sover så bra. Vi har försökt med alla metoder känns det som, å att läsa saga det är helt omöjligt, hon har ingen ro att va still å höra på saga, saga på cd funkar inte heller!
    Vet inte va jag ska göra snart.. Brukar försöka att hon ska lägga sig runt kl 20 senast.. Men det är ibland omöjligt.. Hon är på dagis 15 tim i veckan... Å ibland kan hon vara så trött när hon kommer hem så hon somnar vilket inte är bra... För då blir kvällen ännu jobbigare!!! Så jag tror man får lov att försöka ha henne aktiverad hela tiden...

    Har du något annat tips och råd?? Antar att jag inte är ensam om detta problem. 

Svar på tråden Vägrar sova i sitt rum/ sin säng!