• Anonym

    Lurad av ICA, COOP mfl.

    Fan jag blir så aarg... nu har det hänt IGEN för sjuhundrafemtioelfte gången!!!

    Jag har blivit "blåst" av butiken. Denna gång ICA MAXI.

    Köpte div saker, hade en rabatt som gjorde att jag skulle få en tårta gratis pga att jag fyllt år, köpte andra saker och när jag kommer hem (vet dumt att inte granska kvittot på plats) upptäcker jag att de som vanligt gjort fel..
    Det står att jag köpt ett paket blöjor fast jag inte har det, alltså närmare 100 kr som de har tagit betalt för när jag inte ens köpt några blöjor.
    Detta är inte första gången, känns som mer regel än undantag att de gör så här.. en annan gång när jag faktiskt köpte ett paket blöjor hade Ica slagit in 2 paket istället för 1. Hur fan lyckas dom?!
    På coop dras aldrig rabatterna som dom ska... deras varor ser så billiga ut på prislapp i butik men sedan när man kollar kvittot så har man inte betalat priset för t ex. köttet som bara var 49 kr/kg utan de har tagit betalt för typ 99kr/kg.
    Har hänt såå många gånger så jag kan inte ens minnas allt, är det bara jag som är olycksdrabbad eller brukar det hända er också???

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-11 23:40
    Update.. Jag "blåste" ica, omedvetet dock då det var kassören som gjorde o slog in fel.

  • Svar på tråden Lurad av ICA, COOP mfl.
  • GulTussilago

    Förr fick man en 25-kronors check på Ica om man upptäckte något fel med deras priser.. Men det blev väl för dyrt för dem så det är borttaget nu.. Oftast är fel pris på erbjudanden. Köp två för xx kr är ju en klassiker! Då har de registrerat två smaker/sorter/varianter, men så köper man en annan och då blir det ingen rabatt. Det har hänt mej hur många gånger som helst! Och alla gånger som det hänger en extraprislapp vid drickorna. Lappen hänger alltid vid de stora 1,5-liters men så sr det 50cl med pyttesiffror.. Har missat det flera gånger :( (men då är dt ju mitt egna fel)

  • Fins Mamma
    Anonym skrev 2012-05-11 22:54:30 följande:
    Men då måste den före mig handlat ENDAST blöjor då? Eftersom att det BARA är blöjorna som inte stämmer på mitt kvitto . Allt annat stämmer på pricken. Men blöjorna (som jag inte köpte) kostade ju enligt kvittot 85 kr (med den dragna rabatten som jag inte lämnat in) medan det står att 120 kr betaltats kontant.. stämmer inte...
    Den innan hade kanske en rabattcheck på 20 kr och betalade resten kontant (100 kr)  i vilket fall har du isf betalt för lite (du verkar ha fått 35 kr) så då kanske det inte är så bra för dig att gå tillbaka då du "tjänade" 35 kr ;)
  • Anonym
    Lillys skrev 2012-05-11 22:51:55 följande:
    För om jag ska vara helt ärlig så vet jag inte om jag hade trott på en kund som hade sagt den "storyn" :(
    Precis.. känns inte kul att behöva gå dit o dra detta. Men det SKA jag bara göra o nekar dom så kommer jag kräva att få tala med chefen samt att hänvisa till övervakningskameror, spola tillabaka bandet o kolla själva. Jag köpte inga jävla blöjor! haha
  • Kaffegalningen

    TS: fast du har ju inte betalat blöjorna om det slagits in 120 kontant, varav kassören då blåst butiken och inte dig

    Att slå in fel antal däremot är jättelätt, tyvärr... Min roligaste tabbe var att slå in en stor påse potatis som citrongräs, liiiiite annat kilopris Men då fem varor blev över 10 000 insåg både jag och kunden att något var lurt

  • Anonym
    Fins Mamma skrev 2012-05-11 23:04:17 följande:
    Den innan hade kanske en rabattcheck på 20 kr och betalade resten kontant (100 kr)  i vilket fall har du isf betalt för lite (du verkar ha fått 35 kr) så då kanske det inte är så bra för dig att gå tillbaka då du "tjänade" 35 kr ;)
    nänä.. alltså jag har fått betala för dessa nedrans blöjor fast jag inte ens köpt dom, med eller utan rabatt...
  • Anonym

    Men nu blir jag osäker.. kanske ska fota kvittot o lägga in så nu får se ?

  • SolOchSnö

    Jag tycker också att det låter som att den i kassan glömde slå ut kvittot från kunden innan. Betalade du alltså allt med kort? Kan du kolla hur mycket som är draget från kortet i din internetbank? Är du helt säker på att det bara är blöjorna som du inte köpte?

  • Anonym
    SolOchSnö skrev 2012-05-11 23:20:14 följande:
    Jag tycker också att det låter som att den i kassan glömde slå ut kvittot från kunden innan. Betalade du alltså allt med kort? Kan du kolla hur mycket som är draget från kortet i din internetbank? Är du helt säker på att det bara är blöjorna som du inte köpte?
    Japp helt säker.. betalade allt med kort.

    Kolla bilden ovan.
  • Fins Mamma
    Anonym skrev 2012-05-11 23:07:25 följande:
    nänä.. alltså jag har fått betala för dessa nedrans blöjor fast jag inte ens köpt dom, med eller utan rabatt...
    Men du säger ju att 120 kronor har slagits in kontant? du har inte betalt något kontant och då är det bara det som blivit över det kontanta som dras från ditt konto. om det var något erbjudande som "handla för 100 kronor så får du köpa ett paket blöjor för endast 85 kronor, ordinarie pris 119" ja då förklarar det det mesta tycker jag. eller om det är icakortpris och den som handlade blöjorna inte hade icakort så drogs rabatten när du drog ditt. tror inte det är något bedrägeri.
Svar på tråden Lurad av ICA, COOP mfl.