Mig90 skrev 2012-06-03 15:41:12 följande:
Så här var hela händelseförloppet. Din sambo kom förbi och frågade i verkstaden vad det kostade att lägga om däck på fälg. Personalen frågade om det var nya däck som han hade med sig. Han svarade ja. Då blev kunden informerad om att priset var högre än om han hade köpt på firman. Kunden frågade hur mycket, och två i personalen sa att kostnaden var 450 :- per däck. Kunden förstod och for iväg. Personen kom sedan tillbaka och sa att han ändå ville ha tjänsten. Din sambo körde in bilen och lastade ut fyra nya däck köpta på internet. Jobbet gjordes utan att din sambo sa emot och allt var frid tills han skulle betala. Det han menade i telefonen med "kom hit du bara, vi är fyra mot en." var att vi är fyra som hörde att din sambo fick priset 450:- PER DÄCK. och det var bara en person, dvs din sambo på motpartern.
En fråga nu när jag ändå äntligen verkar få resonera med firman ifråga. Det var alltså två stycken som informerade om priset PER däck, samtidigt då eller var för sig? Min sambo säger att han pratade med en person, men då var ni alltså två som upprepade priset och två till som lyssnade? Stämmer det? (ordentlig uppslutning vid en enkel prisförfrågan, men det får ju stå för er). Hur tänker ni vidare när en kund blir jätteupprörd och tydligen missförstått ert pris? Anser ni att ni inte alls har någon del i det och att ni KAN vart otydliga? Känns det OK att ändå avkräva kunden extra betalt? Tar ni hellre en anmälan till ARN än rannsakar er själva och försöker hitta en lösning? Sen kan ge er ett tips- istället för att säga priset två olika gånger med två vittnen varje gång så kanske ni ska börja lämna skriftliga offerter? Eftersom ni dessutom inte uppgav totalpriset (som ni ska) så bör ni kanske ta på er Endel i detta? Förstår mig inte på hur ni kan köra vidare på detta, ni tog pengar vi inte ens hade. För oss var 1300kr skillnad mycket, för er som företag är det betydligt billigare än vad dåligt rykte kommer kosta er i längden. Speciellt eftersom vi inte verkar vara de första som missuppfattat.