• Jag1977

    Blev just toklurad!!!!! Vad ska man göra?!?!

    Såhär ligger det till;

    Vi har köpt nya däck som vi behövde få på våra gamla fälgar. Vi ringde runt till ett antal firmor i stan och priserna låg på ca 500kr totalt för att byta däck på 4 fälgar.
    Vi svängde sedan in på en firma i närheten och bad om priset för att få våra nya sommardäck på fälgarna, de sa att det skulle kosta 450kr och att de hade tid med en gång.
    Vi lämnade in däcken och när sambon ska hämta den en stund senare så säger de att priset de angav var PER DÄCK. De ville alltså nu ha 1800kr totalt. HELT OSKÄLIGT!

    Vi betalade eftersom vi inte ville lämna våra nya däck där- men min sambo skällde självklart ut dem men de menade bara att "så är det".

    Vad kan man göra som konsument nu? Jag är så arg och känner mig totalt grundlurad!!!!!!!!!

  • Svar på tråden Blev just toklurad!!!!! Vad ska man göra?!?!
  • Jag1977
    Sweet life skrev 2012-05-30 13:28:35 följande:
    Hur har det gått då?

    Anmälan till ARN är gjord och nu kan vi väl bara vänta på vad de säger. Han som äger firman SKRIKER bara när vi ringde och skulle diskutera det som hänt innan vi gjorde anmälan till ARN. Man tänkte ju att det kanske går att komma överens, han borde ju inte vilja att hans kunder känner sig lurade och en ursäkt eller förklaring hade kanske gjort att man släppt det och sett det som en dyr läxa. Men när han bara gapade och skrek och tom säger åt min sambo "kom hit du bara, vi är fyra mot en" så lände man ju att nej nu jävlar. Han är inte klok och han ska iaf få det jobbigt även om vi inte får rätt i ARN så måste han ju svara på deras frågor och "utredas". Mina pengar är inte så viktiga längre- det är mer principen. Googlade lite och som jag misstänkte så hittade jag fler som råkat ut för samma sak hos han- så detta har han satt i system. Så det känns jättebra att vi anmält.
  • Mig90

    Så här var hela händelseförloppet. Din sambo kom förbi och frågade i verkstaden vad det kostade att lägga om däck på fälg. Personalen frågade om det var nya däck som han hade med sig. Han svarade ja. Då blev kunden informerad om att priset var högre än om han hade köpt på firman. Kunden frågade hur mycket, och två i personalen sa att kostnaden var 450 :- per däck. Kunden förstod och for iväg. Personen kom sedan tillbaka och sa att han ändå ville ha tjänsten. Din sambo körde in bilen och lastade ut fyra nya däck köpta på internet. Jobbet gjordes utan att din sambo sa emot och allt var frid tills han skulle betala.

    Det han menade i telefonen med "kom hit du bara, vi är fyra mot en." var att vi är fyra som hörde att din sambo fick priset 450:- PER DÄCK. och det var bara en person, dvs din sambo på motpartern.

  • Jag1977
    Mig90 skrev 2012-06-03 15:41:12 följande:
    Så här var hela händelseförloppet. Din sambo kom förbi och frågade i verkstaden vad det kostade att lägga om däck på fälg. Personalen frågade om det var nya däck som han hade med sig. Han svarade ja. Då blev kunden informerad om att priset var högre än om han hade köpt på firman. Kunden frågade hur mycket, och två i personalen sa att kostnaden var 450 :- per däck. Kunden förstod och for iväg. Personen kom sedan tillbaka och sa att han ändå ville ha tjänsten. Din sambo körde in bilen och lastade ut fyra nya däck köpta på internet. Jobbet gjordes utan att din sambo sa emot och allt var frid tills han skulle betala. Det han menade i telefonen med "kom hit du bara, vi är fyra mot en." var att vi är fyra som hörde att din sambo fick priset 450:- PER DÄCK. och det var bara en person, dvs din sambo på motpartern.

    Ja det är ju ord mot ord och ARN får avgöra. Trist bara att ett företag inte tar bättre hand om sina kunder och värnar om sitt rykte. Har själv företag och skulle en kund återkomma och känna sig lurad skulle jag göra allt för att lösa situationen så kunden känner sig nöjd och trevligt bemött. Mycket oseriöst bemötande fick vi och ett trevligt svar och en trevlig attityd hade kunnat göra allt detta så mycket lättare. Kundbemötande är À och O när man driver företag.
  • Jag1977
    Mig90 skrev 2012-06-03 15:41:12 följande:
    Så här var hela händelseförloppet. Din sambo kom förbi och frågade i verkstaden vad det kostade att lägga om däck på fälg. Personalen frågade om det var nya däck som han hade med sig. Han svarade ja. Då blev kunden informerad om att priset var högre än om han hade köpt på firman. Kunden frågade hur mycket, och två i personalen sa att kostnaden var 450 :- per däck. Kunden förstod och for iväg. Personen kom sedan tillbaka och sa att han ändå ville ha tjänsten. Din sambo körde in bilen och lastade ut fyra nya däck köpta på internet. Jobbet gjordes utan att din sambo sa emot och allt var frid tills han skulle betala. Det han menade i telefonen med "kom hit du bara, vi är fyra mot en." var att vi är fyra som hörde att din sambo fick priset 450:- PER DÄCK. och det var bara en person, dvs din sambo på motpartern.

    By the way, vem är du? En av de anställda eller? Har inte skrivit ut firmans namn, så någon har ju iaf känt sig träffad eftersom de inser att jag pratat om deras firma......
  • Jag1977
    Mig90 skrev 2012-06-03 15:41:12 följande:
    Så här var hela händelseförloppet. Din sambo kom förbi och frågade i verkstaden vad det kostade att lägga om däck på fälg. Personalen frågade om det var nya däck som han hade med sig. Han svarade ja. Då blev kunden informerad om att priset var högre än om han hade köpt på firman. Kunden frågade hur mycket, och två i personalen sa att kostnaden var 450 :- per däck. Kunden förstod och for iväg. Personen kom sedan tillbaka och sa att han ändå ville ha tjänsten. Din sambo körde in bilen och lastade ut fyra nya däck köpta på internet. Jobbet gjordes utan att din sambo sa emot och allt var frid tills han skulle betala. Det han menade i telefonen med "kom hit du bara, vi är fyra mot en." var att vi är fyra som hörde att din sambo fick priset 450:- PER DÄCK. och det var bara en person, dvs din sambo på motpartern.

    En fråga nu när jag ändå äntligen verkar få resonera med firman ifråga. Det var alltså två stycken som informerade om priset PER däck, samtidigt då eller var för sig? Min sambo säger att han pratade med en person, men då var ni alltså två som upprepade priset och två till som lyssnade? Stämmer det? (ordentlig uppslutning vid en enkel prisförfrågan, men det får ju stå för er). Hur tänker ni vidare när en kund blir jätteupprörd och tydligen missförstått ert pris? Anser ni att ni inte alls har någon del i det och att ni KAN vart otydliga? Känns det OK att ändå avkräva kunden extra betalt? Tar ni hellre en anmälan till ARN än rannsakar er själva och försöker hitta en lösning? Sen kan ge er ett tips- istället för att säga priset två olika gånger med två vittnen varje gång så kanske ni ska börja lämna skriftliga offerter? Eftersom ni dessutom inte uppgav totalpriset (som ni ska) så bör ni kanske ta på er Endel i detta? Förstår mig inte på hur ni kan köra vidare på detta, ni tog pengar vi inte ens hade. För oss var 1300kr skillnad mycket, för er som företag är det betydligt billigare än vad dåligt rykte kommer kosta er i längden. Speciellt eftersom vi inte verkar vara de första som missuppfattat.
  • Mig90
    Jag1977 skrev 2012-06-03 16:08:38 följande:
    By the way, vem är du? En av de anställda eller? Har inte skrivit ut firmans namn, så någon har ju iaf känt sig träffad eftersom de inser att jag pratat om deras firma......
    Jag är en oberoende part. Men står på företagets sida.
Svar på tråden Blev just toklurad!!!!! Vad ska man göra?!?!