Inlägg från: Beatrice |Visa alla inlägg
  • Beatrice

    Skolan printade ut bilder från min dotters blogg..

    Det kan vara bra om skolan hör av sig till föräldrarna och meddelar om dessa bliders existens och även vill prata om det.

    Om skolan tycker det är ett utbrett problem kan det vara bra om de skickar ut  information eller kallar till informationsmöte om problemet med att elever lägger ut lättklädda bilder på sig själva och andra.

    Dock annser jag att det är helt förkastligt att de sprider bilderna och ger ut bilderna till föräldrarna. Att peka ut enskillda elever och behandla de som syndabockar inför hela skolan med föräldrar är hemskt. Även om de "bara" har sagt det på mötet, så kommer det ut över hela skolan.

    Om du gjorde något fel på arbetsplatsen. Skulle du tycka om att chefen spred ut det till kolegor och vänner att du har gjort fel och hur förkastligt det du har gjort är. Till det lägger man till att eleverna är osäkra barn och är i underläge och blir förnedrade utan att kunna försvara sig själva.

    Desutom om nu skolan tyckte att bilderna är hemska. Varför skulle den då vilja sprida dem?

    Tycker personlgen inte det är rätt att lägga upp såna bilder. Men det gör inte skolans beteende bättre.

Svar på tråden Skolan printade ut bilder från min dotters blogg..