• LisaAnn

    Svamp ett tidigt graviditetssymptom?

    Hej Runners90,

    Jag var gravid i höstas och då fick jag svamp 6 dagar före Bim. slutade tyvärr i MA då. Vaknade precis till ett vackert pluss efter 8 månaders förtvivlan och tårar och även denna gång har jag lätt svamp sedan 1 vecka tillbaka. Är på Bim+2 idag.
    Du kan deffinitivt tolka svamp som ett graviditets symtom .
    Lycka till

  • LisaAnn

    Klart alla kan få svamp men jag får bara det då jag ätit penicillin och varit gravid så för mig är det ett gravidiets tecken i alla fall.
    Jag hoppas inte du tog illa vid dig av det jag skrev, jag borde inte generalisera att det gäller Alla förstås men jag tror det är rädd vanligt. PH-värdet kan ju förändras i underlivet av HCG hormonet som utsöndrar efter att ägget fäst i livmodern. Vet du att du kan vara gravid så kan det ju vara ett tecken även på dig.

  • LisaAnn

    Jag är inte heller någon testare.
    Går jag över 2 dagar eller mer så är jag gravid dessutom brukar mina graviditets symtom bli starkare efter BIM och PMS symtomen dyker aldig upp... då vet jag att jag är gravid och testar mer för att bekräfta.
    Du gör rätt i att vänta till Bim så slipper du analysera ditt test då ett tidigt test kan vara mycket svagt.

    Håller tummar och tår för dig på söndag.

    Kram

  • LisaAnn

    Usch då låter inte skönt!

    Låter ju som det jag brukar ha vid ÄL...

    Jag får kramp, då jag skall sätta mig upp från liggande läge t ex. då får jag stanna upp mitt i rörelsen och hålla mig för magen. Det går visserligen över lika fort som det kom så det är ju bra. Jag vet faktiskt inte varför man får så? hm ska nog googla lite på det...

  • LisaAnn

    Stor varm kram till dig, så tråkigt.... Vet hur det känns. Hur går det för dig?

  • LisaAnn
    runners90 skrev 2012-07-24 12:47:11 följande:
    Plussade igår :D på fredag är jsg i vecka 5
    STORT grattis till dig Skrattande!

    Själv fick jag ett nytt MF i v 10 den 29/7....depp värre.
     Gråter
    Nu hoppas vi på ett 3:e försök.

    Lycka till!
Svar på tråden Svamp ett tidigt graviditetssymptom?