• Sofia850319

    Skrikande 1-åring

    Jag har en son på 15 månader som är extremt envis och vet vad han vill. Det är kul att han har en egen vilja och verkligen kämpar för det. En bra egenskap inför livets utmaningar men... När han måste göra något han inte vill eller blir nekad något han vill så skriker han. T.ex. när vi tog en promenad till några vänner förra veckan. Promenaden tar ca 45 min och han skrek MINST 30 min för att han inte ville sitta i vagnen. När vi nekar honom att gå ut på vägen (eller någon annanstans) så trotsar han och gör det iaf. När vi sedan går och hämtar honom sparkar han och vrålskriker. Han kan sedan göra det tills han inte orkar längre. Han vrålskriker när vi borstar tänderna och när vi byter blöja. Att handla med honom är en mardröm för han ställer sig upp i kundvagnen och får han inte det så skriker han tills han får komma upp i famnen. Vi har försökt avleda med någon rolig sak eller leka vid dessa tillfällen men det funkar sällan.

    Jag tycker att det är jättejobbigt att han skriker så här och framför allt när inget hjälper. Det har tyvärr blivit att vi undviker att göra vissa saker för att slippa hans skrik och så vill vi inte att det ska vara. 

    Vi skulle verkligen vilja ha tips och råd hur vi kan få honom att sluta skrika så här!

    Hälsningar,
    Sofia 

Svar på tråden Skrikande 1-åring