• Webbredaktör

Mitt barn sa en så kul sak!

Alla har vi upplevelser att dela med oss av när det gäller vad dem små liven sagt eller gjort,  som gett oss många skratt.

Nu gör vi en bok.

Dela med av era upplevelser av vad era barn sagt eller gjort. Dela med er här i tråden! Vi kommer sedan samla utvalda bidrag och ge ut i bokform. Det här är en dröm vi på Familjeliv har haft länge och i samarbete med Toyota blir det nu möjligt.

Så passa på att dela med dig och var med och skapa boken "Det roligaste mitt barn har sagt eller gjort". Vill du vara anonym i boken? I så fall skriv det i ditt inlägg!

• Svar på tråden Mitt barn sa en så kul sak!
  • Mary Wollstonecraft

Detta hände sommaren 2011. Min son, 3 år, får syn på att en liten glasruta i vår port är trasig, och har splittrats utan att falla ut. Han frågar:
    - vem har gjort det mamma? Jag säger att det nog bara är någon som råkat köra på den för hårt med barnvagn eller så. Sonen är tyst en stund, sedan säger han:
    - eller också har Eric Saade varit här.

• Karin 748
    Mary Wollstonecraft skrev 2013-01-03 23:29:39 följande:
    Detta hände sommaren 2011. Min son, 3 år, får syn på att en liten glasruta i vår port är trasig, och har splittrats utan att falla ut. Han frågar:
    - vem har gjort det mamma? Jag säger att det nog bara är någon som råkat köra på den för hårt med barnvagn eller så. Sonen är tyst en stund, sedan säger han:
    - eller också har Eric Saade varit här.
    hahaha Eric, den huliganen!!
  • Karin 748

Låg i sängen idag och vilade på eftermiddagen, då kom min treåring upp "men lilla gumman, ligger du här och är sjuk" fick en klapp på kinden och en genomgång av hans grävskopa :)

• Längtan 30
    Karin 748 skrev 2013-01-04 01:53:54 följande:
    Låg i sängen idag och vilade på eftermiddagen, då kom min treåring upp "men lilla gumman, ligger du här och är sjuk" fick en klapp på kinden och en genomgång av hans grävskopa :)

• Karin 748

Dagens, bad honom sluta skrika, han kan ju prata. "Jag skriker inte, jag gnäller faktiskt. Det är inte samma sak!". 
    ja, han hade ju rätt..

• Hugosmamma2010
    niwina skrev 2013-01-03 23:21:19 följande:
    Min son (då 6år) hade kommit upp på morgonen. Låg och småmyste så sa han:
    Casper:mamma,till sommaren så tycker jag att vi ska åka till skara sommarland och stanna där i 30 dagar!
    Jag: njaaa,det kan du göra när du har en egen familj att åka med.
    Casper: ha! Då ska jag bestämma över alla!
    Jag: du och din tjej får väl bestämma tillsammans?
    Casper: Hmm, Tjejer är sånna fegisar....(funderade lite) Äh,jag får bli bög istället!
    HAHAHAHAHAHA ja jösses, det hände rmycket i bhuvudet på dom små ;) 
  • niwina

Min kompis kusinbarn sa en väldigt rolig sak till ett annat barn på dagis:"om inte är snäll med mig så ska jag gräva dig i muffen!"
    (tjej på 3 eller 4 år)

• Pymsan

Min son som är 3 blev arg när vi var i badhuset och jag försökte få honom att öka tempot med påklädningen eftersom hans pappa väntade på oss. Med sitt lilla pekfinger pekade han på mig och röt:
    "Nu får du ta och lugna ner dig mamma!"

• Längtan 30
    Pymsan skrev 2013-01-04 22:40:50 följande:
    Min son som är 3 blev arg när vi var i badhuset och jag försökte få honom att öka tempot med påklädningen eftersom hans pappa väntade på oss. Med sitt lilla pekfinger pekade han på mig och röt:
    "Nu får du ta och lugna ner dig mamma!"
    Det måste ju ha varit hur sött som helst..!
Svar på tråden Mitt barn sa en så kul sak!