• Webbredaktör

Mitt barn sa en så kul sak!

Alla har vi upplevelser att dela med oss av när det gäller vad dem små liven sagt eller gjort,  som gett oss många skratt.

Nu gör vi en bok.

Dela med av era upplevelser av vad era barn sagt eller gjort. Dela med er här i tråden! Vi kommer sedan samla utvalda bidrag och ge ut i bokform. Det här är en dröm vi på Familjeliv har haft länge och i samarbete med Toyota blir det nu möjligt.

Så passa på att dela med dig och var med och skapa boken "Det roligaste mitt barn har sagt eller gjort". Vill du vara anonym i boken? I så fall skriv det i ditt inlägg!

• Svar på tråden Mitt barn sa en så kul sak!
  • starchick

Vid läggdags härom kvällen:
    Jag- godnatt, jag älskar dig.
    Lucas,snart 4 år- älskar dig med chefen
    :))

• Thotis90

Jag har inga barn, men jag kan berätta om en diskussion som jag hade med mamma och farmor när jag var 5 år gammal.

Fet stil är farmor och kursiv är jag
    - Vem skall du gifta dig med när du bli stor?
    - Jag skall gifta mig med Mattias! (min barndomskompis)
    - Om han inte vill då?
    - .... då drar jag honom till altaret!  

• miffykat

Jag kom att tänka på när min son som är 5 år satt bredvid mig och jag läste Aftonbladet på telefonen. När det kommer fram en bild på Magnus Uggla utbrister han "det är ju FARMOR".

Lika är det väll kanske inte men jag fick mig ett skratt iaf ;)

• SaraS

Mitt barn frågade hur barn blev till sa självklart att man att man fick dom av tomten 

• Pymsan

Längtan 30 - jo jag hade skapligt svårt att hålla mig för skratt vill jag lova...

• Happymom

När en väninnas barn väntade tillökning och berättade att hon hade en bebis i magen, frågade hennes då 3-åriga dotter "Har mamma hade ätit opp bebisen?!" En annan komis barn hävdade bestämt att hon hette "2 år!" Så fort någon frågade vad hon hette och himlade med ögonen när de frågade igen. En tredje kompis har berättat att när hennes lillebror var 3 år så snurrade hon och hennes kompis hon honom i en snurrfåtölj. När de sen slutade så vrålade han till deras pappa "Dom vill inte nulla me mej!!!" Min 2-åring brukar säga att hon vill läsa "Bajse" till nattsaga och och kallar sin kusin Elise för "Fis".

• Happymom

Kom på en till: En bekant berättade att de varit med sin 3-åring på restaurang. När servitören frågade vad de önskade dricka, svarade pojken "En sto sta'k, tack!"

• hannah91

När jag var liten hade vi en babypool, jag lekte i den som vanligt tills jag helt plötsligt bara stod och glodde i vattnet.
    Pappa- Hannah va tänker du på?
    Jag- om man står upp i vattnet och ramlar, kallas de vattenfall då??

Denna historia drar dom gärna om och om igen för folk som kommer på besök jag var 3 år då

• Thotis90
    Marie-anne skrev 2013-01-05 01:01:42 följande:
    thotis hur gick det;)
    Ja, inte är jag gift med Mattias i alla fall Flört Jag har dock vag kontakt med honom, men jag lär inte skrida till altaret med honom.
Svar på tråden Mitt barn sa en så kul sak!