• Hilratrut

    Rimligt pris för flyttstäd av 3 rok 80m2?

    Till hösten ska vi flytta men känner att jag har flyttat så många gånger i mitt liv att jag inte orkar ta itu med en till flyttstädning. Funderar därför på att köpa den tjänsten. 

    Hur mycket har ni andra betalat för 3 rok ca 80 m2?
    Var ni nöjda med resultatet? 

  • Svar på tråden Rimligt pris för flyttstäd av 3 rok 80m2?
  • Hannah76
    kluckis skrev 2012-07-11 12:55:49 följande:
    eftersom trådstartaren "flyttat så många ggr i sitt liv" antar jag att inte lgh är ingrodd!

    beror ju också på vilken planlösning det är hur stor balkong osv!

    Sluta klaga och kom med ett prisförslag ni istället då!!   
    Kommer inte in på din länk, men vad menar du att det skulle kosta så?

    När man kollar prisuppgifter så brukar man ju får totalkostnaden inte pris per timme o städare.
  • Pallas

    Timpris brukar ligga mellan 3-400 kr, exkl RUT-avdrag. En del firmor har fast pris på flyttstädning också.

  • kluckis

    Hm konstigt när jag trycker på den kommer det fram!?

    Lenas Städ Hässleholm Priser övrigt Priser inklusive moms. Där inte annat anges. Tack vare RUT-avdraget betalar Du som kund endast  från 20 kr/kvm vid flyttstädning och storstädning.

    0 - 50 Kvm
    51 - 80 Kvm
    81 - 110 Kvm
    111 - 140 Kvm 55 kr/kvm    
    50 kr/kvm    
    45 kr/kvm    
    40 kr/kvm

  • kluckis

    Jag lämnar denna grupp! Men här i min stad på den billigaste firma kostar det iallafall runt 200:-/tim

    ring runt till dina närmaste firmor och hör med dom! 

  • xolma

    Jag betalade i vintras ca 1000 kr efter rut-avdrag för städning av min 1,5:a på 31 kvm. Åtminstone här i Stockholm har mänga städfirmor en startavgift och sen timdebitering så det blir inte nödvändigtvis 3 ggr dyrare för er lägenhet.

    De var två städare och en arbetsledare och jag tror att det tog ca 4-5 timmar för dem. Det ger ett timpris per person på 250-300 kr.

    Jag var iallafall väldigt nöjd med städningen och skönt att slippa att göra det själv!

  • Girle

    Tror tyvärr inte att 2-3 h räcker. Vi har "vanligt" städ varannan vecka à 4 h för vår trea på 80 kvm (nyprod med öppna ytor) o det betalar vi ca 600 kr/gång efter Rut med hemfrid. Jag har för mig att flyttstäd för vår tvåa gick på 8 h. Flyttstäd är ju en helt annan grej än vanl städ med högre krav och ALLT ska ju rengöras. Ring hemfrid och fråga, de är riktigt proffsiga och duktiga.

  • hhh03

    Har inget svar på din fråga men jag städade min egen lägenhet, en 2:a på 46 kvadrat ensam. Det var mer jobb än jag trodde. Tog två dagar faktiskt, dag 1 putsade jag 13 fönster och 2 glasdörrar (hade inglasad balkong). Några av fönstren skulle dessutom öppnas för att putsa mellan glasen. Dag 2 städade jag lägenheten.
    Utöver detta hade jag rengjort ugn, spis och köksfläkt i förväg.

    Tycker det låter klokt av er att få hjälp med arbetet. Kontakta städfirma för offert.

  • XEmmabus

    Tänk på att RUT- avdraget troligen bara blir 30% från 1 januari 2016 istället för nuvarande på 50%.

  • tomas68

    Jag driver en firma och vi tar pris per kvadrat. Bättre än timpris på flyttstädniong. Vi tar 40 per kvadrat så för en lägenhet på 80 kvadrat blir kostnaden 3200 kr och sedan RUT p¨å det så 1600 spänn med 5 dagars garanti. Tycker generellt att det är bättre med kvm pris för jag kan tänka mig att en del firmor lägger många timmar på er flyttstädning annars

  • Bubbelibuvv

    Vi betalade 2300 kr för vår trea på 78 kvm, alberts städservice i Gbg ? Anlitat dem för flytt och hemstäd flera ggr och är jättenöjda. Kommer aldrig flyttstäda själv igen ????

Svar på tråden Rimligt pris för flyttstäd av 3 rok 80m2?