• Trollet 01

    Ska en 17 åring få bestämma vem man ska leva med?

    Jag och min sambo träffades för 5 år sedan. Vi var upp över öronen kära. Han har två barn en son som då var 15 och en dotter som då var 13. Jag har två söner som då var 6-8 år gamla. Allt gick super bra till en början. Trots att han lämnade sin fru pga mig. Vi flyttade i hop efter c:a 8 månader och allt gick jätte bra. Alla barn kom överens och vi kom överens med varandras barn.Jag vill har ramar och regler medans min sambo tycker barnen ska få göra lite som de vill utan några regler. De behövde inte plocka undan efter sig eller hjälpa till hemma. Mina barn vill jag forma så man hjälper varandra. Min sambo gick upp väldigt mycket i mig och glömde sin dotter. Han och mamman till barnen hade levt ett 23 årigt parallet liv där hon tog hand om dottern och han om sonen. Inte lätt som pappa att komma dottern i livet efter 13 år. Ja sa till honom ofta att engagera sig i dottern, han tyctkte han gjorde det genom att ligga i hennes säng och titta på tv. 
    När vi levt tillsammans i två år så bestämde sig dottern över en dag att hon inte ville bo hos oss. Hon var då 15år. Var ute och festade mycke och började rökat och hamnade även på Maria pool. JAg hade sett igenom hennes beteende och sagt till min sambo att kolla henne. Men han var konflikt rädd och ville inte. Det slutade med att hon bor på heltid hos sin mamma. Hon har inte bott hos oss på 3 år. Min sambo har fortfarande inte tagit disskution med henne om vad felet är. Så fort han försöker flyr hon. Nu har min sambo sagt att vi ska flytta isär för han vill ha tillbaka sin dotter. Nu har de även börjat umgås.
    Ska en dotter få bestämma???
    Han var även så feg så han vågade inte göra detta utan att vara otrogen, berättade det för dottern att han träffat en ny och då var hon påväg att lämna sin pappa igen.
    Nu har min sambo även gjort slut på den lilla flörten, för han vill tillbaka till mig. Men vad säger dottern?? Hon kommer inte acceptera detta?? Ska hon få bestämma??

    HJÄLP!!!
     

Svar på tråden Ska en 17 åring få bestämma vem man ska leva med?