Inlägg från: fiamedkakorna |Visa alla inlägg
  • fiamedkakorna

    Vänar du 4:e barnet i Januari?

    Hej!

    Känner mig inte hemma i de andra Bf trådarna då många väntar första och andra barnet. Själv väntar jag fjärde barnet och skulle jätte gärna vilja följas åt med andra mammor/pappor som väntar  4:e 5:e 6:e osv i Januari.

    Har BF 6:e Januari enligt KUB.
    Så vi får se vad slutgiltiga BF hamnar på enligt RUL :)

  • Svar på tråden Vänar du 4:e barnet i Januari?
  • fiamedkakorna

    Jag trodde att jag var det också! :)
    Var denna graviditet planerad eller lite av en överraskning?
    Hur gamla är dina 3 tidigare barn?

    Själv har jag

    Pojk född Okt -06
    Flicka född Nov -07
    Pojk född Okt -11

    Får se vad denna lilla filur blir :)

  • fiamedkakorna

    Härligt med flera!  Skrattande

    Vi har enbart berättat för min mamma med familj samt min pappa med familj. Och det blev positiva reaktioner!
    Är dock mer nervös inför sambons föräldrar, tror att det kan bli lite kommentarer.

    Jag skulle kommit tillbaka till min tjänst den 1 Oktober, men ringde till min chef i veckan och berättade att vi ska ha ett till barn och att jag är hemma fram tills den kommer och minst ett år efter det.
    Det var lite blandade reaktioner..
    Var super nervös att ringa. Men nu är det gjort ändå :)

    Kommer ni att kolla kön på UL? Har ni gjort det med de andra barnen?

  • fiamedkakorna

    Välkommen Prinsmamma3! Glad Var denna lilla krabat planerad? :)

    brage; Nej men vad tråkigt  :(  Fick höra från min moster som själv har 4 barn, att man kommer få spydiga kommentarer som "ska ni befolka hela världen själva? Jaha.. en till.."
    Berättade för ytterligare en nära familjemedlem igår, och det blev den första negativa upplevelsen på att vi ska få en 4:a.
    Frågade inget om när eller hur jag mår. Bara ; "*suck* jaha.. grattis.. det var väl kul på sitt sätt.. *suck*"

    Kände mig så, jag vet inte. Blev helt paff och ledsen och samtidigt så arg!

    Men men, jag ska verkligen försöka slänga bort att negativa kommentarer och bara satsa på att må bra :)

    Fick tid för UL i veckan som gick, så den 14:e Augusti åker vi iväg Skrattande
    Ska bli så spännande!

  • fiamedkakorna

    OJ! Tiden flyger fram på sommaren, har helt glömt bort allt vad internet och roliga forum innebär Solig
    Välkomna alla "nya" Glad

    brage; jag har läst om att Emmaljunga ska släppa en ny tvillingvagn i september (tror jag att det var) Emmaljunga double monkey http://barnvagnsblogg.blogspot.se/2012/06/emmaljunga-2013-bilder.html Längst ner på inlägget nästan.

    Jag är sugen på den. Men vet inte vart priset kommer att landa, och det är där det kommer hänga på bla. Ska även vara en vagn som är ergonomisk för ryggen och lätt att hantera.
    När jag hade mina två stora i syskonvagn hade vi en Herqules twin raptor spin. Och det är den bästa vagn jag haft!
    Tyvärr finns den inte att beställa längre. (var en modell från emmaljunga), och de begangnade verkar det inte finnas några :/

    Vi får se hur det blir, har nästan det mesta kvar från minsta barnet då han bara är 10 månader, men blir ju en till spjälis, kläder, och lite så :)

  • fiamedkakorna

    Äntligen hemma efter RUL. Har varit så nervös då vi fick högrisk för downs syndrom på KUB. Vi valde bort FVP då missfallsrisken var högre än att få ett barn med downs.
    BM kollade noga på ultraljudet och hittade inga markörer eller avvikelser. Jag är så lättad!
    Fick nytt BF, 5 januari (förra 6 januari)

    Nu ska jag bara njuta av graviditeten! :)

    När har ni andra BF? Kankse skulle man sätta ihop en BF-lista? :)

    Ha en bra dag allihopa!

Svar på tråden Vänar du 4:e barnet i Januari?