• Nelly88

    Hur många dagar har ni kvar till RUL?

    Som många andra räknar jag ner till BF i tråden "Hur många dagar har ni kvar till BF?".
    Men då mina dagar precis passerat 170 kvar så känns det alldeles för många för att kännas nåbart...
    Jag har inte sett eller känt lilla bebisen i magen och längtar mest till RUL som jag fått tid till den 21 augusti... Räknar ner dagarna!

    Så alla ni andra som också längtar efter RUL, räkna ner med mig så ska ni se att vi snart är där (:

    Så... hur många dagar har ni kvar till RUL?


    BF 18/1 2013
  • Svar på tråden Hur många dagar har ni kvar till RUL?
  • Madeleiiiine

    Det är en liten tös i magen :) Men rul var med blandade känslor. Den upptäckte 2st ulmarkörer som inte behöver betyda något men som ska kollas upp via fvp på onsdag. Dem sa att hittar dem en markör säger dem inget, och går inte vidare med det men när det är fler än en markör måste dem erbjuda fvp och säga till. Även fast det oftast visar sig vara normalt och att bebis är frisk. 5% av alla foster har såkallade "soft markets" och 1 av 100 som går vidare med fvp visar kronosomfel i vår sits, så jag försöker att se ljus och inte oroa mig för mycket! Tråkigt att inte få ett perfekt rul men enligt läkaren finns det 0.5% chans att något skulle vara fel på just vårat barn beräknat på rul och min ålder. Så nu håller vi tummarna för att tösen är frisk :)

  • Mamsterbabe

    Grattis till dottern i magen, vad kul!
    Håller tummarna stenhårt för bra resultat på fvp, det är säkert inget att oroa sig för :)
    Man får vara glad för att dom gör alla tester för säkerhets skull :)
    Grattis igen!

  • Madeleiiiine

    Ja jag är glad över att man har möjlighet att titta upp det och att det som sagt är större chans att hon är frisk än sjuk! Så försöker att inte oroa mig i onödan, :)

  • Nelly88

    Exakt två veckor kvar till RUL idag! Känns som två år innan det är dags! Men ändå nästan en vecka sen jag startade denna tråden så jag hoppas resten kommer gå lika snabbt d: Ska jobba sex dagar på raken nu, snälla låt de gå undan (:


    BF 18/1 2013
  • Nelly88
    Perpen skrev 2012-08-07 11:56:26 följande:
    En dag kvar till rul. Skrattande
    Lycka till (:
    BF 18/1 2013
Svar på tråden Hur många dagar har ni kvar till RUL?