Inlägg från: Anonym (Nicke nyfiken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nicke nyfiken)

    Någon som prövat "sperm-terapi"? [semen therapy]

    Intro (på engelska):  Semen Therapy is swallowing semen from a healthy man, three times a week or more, for the benefits to your body, mind and spirit. 

    Semen is a natural source of: protein, vitamins, minerals; Vitamin B12, Vitamin C, Calcium, Fructose, Selenium, Magnesium, Phosphorus, Potassium, Zinc. 
    Human Specific Elements: Blood-Group Antigens like: TGFbeta, Prostaglandins, Spermidine, Testosterone, Glycoproteins including: Zinc-Alpha-2-Glycoprotein.

    Nej, denna tråd är inget skämt.   Oberoende forskning visar att inta sperma 3 ggr/ veckan kan öka livslängden med upp till 35% (?), välbefinnande, sexlust m.m.    Källa:  www.sementherapy.com

    "Male sperm contains vital chemicals that slow down the aging process and increases life expectancy by up to 35%."

    Jag är nyfiken på om någon av er kvinnor prövat detta eller om ni kan tänka er göra det med respektive man (läs gärna rapporten).  
    Forskningen ger ju en helt ny tvist på frågan "spit or swallow"

    mvh Nicke nyfiken (man) 
  • Svar på tråden Någon som prövat "sperm-terapi"? [semen therapy]
  • Anonym (Nicke nyfiken)

    Tja, min fråga var faktiskt på allvar.   Antal avsugningar etc i veckan var kanske inte den primära frågan.   Men ok, får ungefär samma respons hemma när jag tog upp frågan med the wife....

    Undrade på fullt allvar om detta var allmänkännedom eller något udda jag råkat ramla på av en slump ...

    Sverige ska ju ligga så långt fram v.g. sexualkunskap.

    /NN 

  • Anonym (Nicke nyfiken)

    #47- #49

    ha ha ha..   

    /NN 

  • Anonym (Nicke nyfiken)
    Anonym (Anon) skrev 2012-08-06 13:32:26 följande:
    Sperma må innehålla det som beskrivs på sidan men i sån liten mängd att det är försumbart. Om man är ute efter den positiva effekten av mineraler, protein mm så finns det tusenfalt mer i den föda vi finner i affären. Alternativt i näringstillskott.

    När det gäller den positiva effekten på huden så är det så att det är svårt att nå ned med nyttigheter längre ned i huden. Fukt ja i olika former, men knappast vitaminer och mineraler. De stannar i de överhudlagret och detta gäller även för alla superexklusiva produkter som säljs. Det man kan se är en viss synbar förändring på torr hy som kan "slätas" ut lite om den blir normalt fuktad. Annars är det inifrån man får fokusera på, dvs det man äter. Ålder, hälsa, gener, väder och vind påverkar också.

    Sidan verkar vara gjord utav en person som tekniskt set kan ha rätt men praktiskt snarare är helt ointressant. Kanske även gjord för att övertyga tjejer att börja ta satsen i ansiktet och munnen.  
    Vitaminer & mineraler i alla ära men de innehåller inte det fler och fler rapporter menar att kåta kvinnor behöver - testosteron.....  (i små doser)

    /NN 
  • Anonym (Nicke nyfiken)
    Anonym (Anon) skrev 2012-08-06 16:15:35 följande:
    I sperman finns det i genomsnitt ca 0,000001 milligram testosteron per ejakulation. Ett testosterondepåplåster typ Intrinsa som ges bl.a för sänkt sexdrift (pga testosteronbrist) utsöndrar 0,3 milligram testosteron per dygn.

    You do the math Flört
    Matte var inte mitt starka ämne. Förstör inte för alla par som inlett "sperm therapy" nu

     /NN
  • Anonym (Nicke nyfiken)
    Anton Chigurh skrev 2012-08-06 16:32:38 följande:
    Som jag ser det blir det till att öka antalet avsugningar.....
    Precis.   3 ggr i veckan verkar alldeles på tok för lite.   Tror morgon och kväll måste bli nya receptet?    {#emotions_dlg.djavulsk}

    Var det inte fru Anka som "serverade" en avsugning till frukost dagligen?

    /NN      
  • Anonym (Nicke nyfiken)
    MrsMcC skrev 2012-08-06 16:46:17 följande:
    Om detta är en seriös tråd vore det väl betydligt intressantare att ställa frågan vilka personer som skulle kunna tänka sig att prova, snarare än vilka kvinnor...
    Män brukar inte vara lika svåra att övertala men ok, vi breddar frågan till att även omfatta män  . .. .

    Mitt eget svar:   Kanske....  

    /NN 
  • Anonym (Nicke nyfiken)

    Oavsett procent-satster hit och dit vore det intressant om det fanns någon form av erfarenhet / rapport från Sverige kring detta.   Har ju inte lyckats intala frugan att köra en tremånaders test ännu men det hade varit intressant...

    /NN

  • Anonym (Nicke nyfiken)
    MrsMcC skrev 2012-08-06 17:45:57 följande:
    Ja men det är ju det jag menar... Om man inte begränsar sitt urval till bara kvinnor får man fler svar
    :)
    Vad säger du själv?  Allvarligt?   Ser inte att du svarat på frågan

    /K 
Svar på tråden Någon som prövat "sperm-terapi"? [semen therapy]