• Anonym

    varför kan man inte behålla efter misslyckad med. abort?

    Pratat med två olika läkare och sen läst en del på internet.

    Först får man mifegyne det hämmar progesteronet.
    Många får en kastning redan av första tabletten andra inte. Progesteronet gör all glatt muskulatur slappar, först är det gulkroppen som tillverkar detta senare tar moderkakan över.
    Den första tabletten dödar alltså inte barnet utan sänker bara halten progesteron. Detta att barnet dör är en skröna. 

    Cytotecen gör bara att livmodern stöter ut fostret.

    Det dödar inte heller barnet utan gör bara så livmodern kastar
    .Så exakt vad är det som gör att man inte kan behålla efter en misslyckad medicinsk abort??

    Någon som kan ge svar på detta och gärna med källa        
         

  • Svar på tråden varför kan man inte behålla efter misslyckad med. abort?
  • pluvdo
    Anonym (Dr. Frääs) skrev 2012-08-05 12:00:17 följande:
    Kan kan man väl men barnet har risk för diverse skador. Om man inte orkade med att ha barn alls så kanske man inte ska satsa på att föda ett barn som mycket väl kan ha särskilda behov?

    archive.corren.se/nyheter/medicinsk-abort-mis...
    Fast det står väl inte så jättemycket om vad för skador barnet kan få? Det står bara att det står på FASS. Samtidigt så är artikeln tio år gammal, så vad som gällde då gäller inte nödvändigtvis nu.
  • Anonym (Dr. Frääs)
    pluvdo skrev 2012-08-05 12:07:22 följande:
    Fast det står väl inte så jättemycket om vad för skador barnet kan få? Det står bara att det står på FASS. Samtidigt så är artikeln tio år gammal, så vad som gällde då gäller inte nödvändigtvis nu.
    Jag räknade med att TS som skriver att hon läst på internet kan googla vidare i FASS själv i så fall. Hon efterlyste källor och jag tog fram den första jag hittade som verkade någorlunda seriös.

    Hjärnskador är hjärnskador och det är oftast inget positivt. Självklart kan ingen veta exakt vilka skador det kan bli eftersom man inte kan göra denna typ av testning att utsätta foster för fosterfördrivande läkemedel.

    Givet hur känsligt fostret är för kemisk och hormonell påverkan i tidig utveckling är det dock naturligt att anta att det är mycket som kan gå åt skogen. Allt som inte är testat och utrett för biverkningar antas vara skadligt, det är det hela förskrivningen av läkemedel bygger på.
  • pluvdo
    Anonym (Dr. Frääs) skrev 2012-08-05 12:26:43 följande:
    Jag räknade med att TS som skriver att hon läst på internet kan googla vidare i FASS själv i så fall. Hon efterlyste källor och jag tog fram den första jag hittade som verkade någorlunda seriös.

    Hjärnskador är hjärnskador och det är oftast inget positivt. Självklart kan ingen veta exakt vilka skador det kan bli eftersom man inte kan göra denna typ av testning att utsätta foster för fosterfördrivande läkemedel.

    Givet hur känsligt fostret är för kemisk och hormonell påverkan i tidig utveckling är det dock naturligt att anta att det är mycket som kan gå åt skogen. Allt som inte är testat och utrett för biverkningar antas vara skadligt, det är det hela förskrivningen av läkemedel bygger på.
    Är medicinerna man får precis likadana nu som för tio år sedan, då?
  • Anonym
    pluvdo skrev 2012-08-05 12:40:34 följande:
    Är medicinerna man får precis likadana nu som för tio år sedan, då?

    det var intressant- är dom det??

    Att man har sänkt prog. halt behöver inte betyda fosterskador. Enligt en jag pratade med har en del kvinnor detta naturligt o svårt att höja sig. De brukar få missfall ofta. 

    De kan få naturligt födda barn trots låg hormonhalt och det är inget fel på deras barn. Man kan även få naturliga kramper i livmodern (sammandragningar) som inte resulterar i missfall eller skadade barn.

    Därav funderar jag på hur stor chansen egentligen det är att barnet blir skadat och källor på Hur och varför det skadas av just denna medicinska metod??       
  • Anonym
    Anonym (Dr. Frääs) skrev 2012-08-05 12:00:17 följande:
    Kan kan man väl men barnet har risk för diverse skador. Om man inte orkade med att ha barn alls så kanske man inte ska satsa på att föda ett barn som mycket väl kan ha särskilda behov?

    archive.corren.se/nyheter/medicinsk-abort-mis...

    Hur gick det för denna person- är barnet friskt eller skadat??
  • Anonym (kycklingpappan)

    Lite gammal tråd men tänkte jag skulle svara ändå, då jag känner till den pojken som föddes efter kemiska aborten och han föddes med en hjärnskada.

  • Anonym (X)

    Jag fick ett konstaterat mf och gjorde medicinsk abort för att få ut allt. Dock på återbesöket så fanns ett levande foster och läkarna letade bland artiklar och hittade då 14 fall där fostret överlevt och fötts friskt så det går dock så dog mitt foster i v 14 om det berodde på den medicinska aborten eller inte går inte att säga.

  • Anonym (Anonym)

    Jag gjorde en medicinsk abort för 2 v sedan men mår fortfarande illa, ont i

    brösten och spytt. Var hos läkaren idag som konstaterade att fostret lever och har växt. Vet inte om jag orkar gå igenom detta igen och enligt läkaren har inte fostret blivit skadat, men kan man verkligen vara säker på det?

Svar på tråden varför kan man inte behålla efter misslyckad med. abort?