• Badabing

    Killar..hur upplevde ni att bli pappa?

    Undrar allmänt hur ni upplevt skillnaden på livet när ni blivit pappa?
    Kanske oplanerat eller planerat eller till och med mot er vilja.
    Alla uppoffringar och skillnader mot livet tidigare. Allt bättre, allt sämre.

    Är så osäker på att jag ens vill ha barn men min sambo är galet sugen på att vi ska bli tre.
    Kanske är allt man går "miste om" inget mot vad man får?

  • Svar på tråden Killar..hur upplevde ni att bli pappa?
  • iSawa

    Hej, jag var varken för eller emot när vi blev gravida. Blev ändå överlycklig när vi plussade. Den känslan var otrolig att mitt barn växer inuti den kvinnan jag älskar mest av allt. Tiden gick och jag var så involverad i graviditeten att jag blev skengravid (heter nåt fint på läkarspråk) som konstaterades av en läkare. Min mage växte, jag var helt uppsvullen. Jag mådde illa och kräktes mer än min fru :) När det väl var dags, förlossningen tog tre timmar. Min fru hade värkar och fruktansvärt ont då kläcker jag ur mig älskling jag är inte redo att bli pappa kan vi inte stoppa detta ett tag. Till svar får jag det är lite sent att tänka på det nu. Sen när huvudet var ute säger barnmorskan åt mig att komma närmare och dra ut honom. Det var en underbar känsla. Jag lindade on honom i snuttefilten och tårarna bara rann. Det var det underbaraste ögonblicket i mitt liv. Jag la honom sedan på min frus bröst. Vi båda tycker det var fint att det var jag som tog ut honom samt var den första som håll honom.

    Uppoffringar tycker jag inte att vi fått göra. Det gäller att pussla lite. Båda behöver egentid samt att mamman och pappan behöver få vara man och hustru/pojkvän flickvän. Glömmer man detta och "bara" är mamma och pappa tror jag att man kan känna att man gör uppoffringar. Vår son är i dag 5 1/2 år och är det bästa som hänt. Skulle "offra" allt för honom.

    Nu hoppas vi på ett till litet mirakel :)
    Hör gärna av dig om du har fler tankar eller funderingar :)

  • Badabing

    Den känslan var otrolig att mitt barn växer inuti i kvinnan jag älskar mest av allt.
    Kanske den delen jag ska ta hand om först..
    Tack för ditt inlägg

  • iSawa

    Det var så lite så :) Ja fokusera på nuet för det kommer komma tuffa dagar under graviditeten. Det är inte alltid så lätt att leva ihop med en gravid kvinna ;) Tålamodet är din bästa vän under den tiden.

  • Gung Ho

    Offra: Det 'gamla livet' jag nog redan hade tröttnat på..
    Fick: Ett nytt liv jag omöjligen kunde föreställa mig. Underbart att vara förälder och både få sådan ovillkorad kärlek samt att sitt barn utvecklas och lära sig..

Svar på tråden Killar..hur upplevde ni att bli pappa?