• Mandel

    Vilken ålder riktar sig KamratPosten till?

    Har försökt att luska ut vilken ålder tidningen kamratposten vänder sig till och kommer inte fram till något bra.
    Är det någon som vet?
    Eller har era barn den och hur gamla är de?


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Svar på tråden Vilken ålder riktar sig KamratPosten till?
  • Billig trevnad
    hellokill3r skrev 2012-09-06 11:33:00 följande:
    ca 10-12 åringar skulle jag säga.
    Håller med.
  • Lillan O

    Jag började läsa KP när jag var 7 år gammal, prenumererade tills jag var runt 19... Mest för att jag aldrig tog tag i att avbeställa prenumerationen, men också för att KP kan vara en riktig fröjd att skumma igenom!

  • Hermioney
    Mandel skrev 2012-08-08 18:32:37 följande:
    Har försökt att luska ut vilken ålder tidningen kamratposten vänder sig till och kommer inte fram till något bra.
    Är det någon som vet?
    Eller har era barn den och hur gamla är de?
    Mellanstadiet
  • Pappa Lars

    Mina barn läser/läste kamratposten mellan ca 9-13 år.


    Tillbaka på familjeliv i nytt alias, men samma gamla gubbe //Larsan
  • Pappa Lars

    Fast i och för sig så läser även mina äldsta barn KP ibland.. Om de har tråkigt och kommer åt syskonens tidningar..


    Tillbaka på familjeliv i nytt alias, men samma gamla gubbe //Larsan
  • Trissvinnaren

    11-åringen har läst den med stor behållning i många år, 16-åringen läser den numera bara ibland, 4-åringen tittar ofta i den och ber någon läsa högt när det är gulliga djur eller annat som verkar extra intressant. Jag läser varenda bokstav,  och många av dom högt. Det är ju så härligt att få en inblick i barns tanke och känslovärld! Men visst är det mellanstadieåldern den riktar sig till. 8-14 tror 11-åringen.

  • Kakaa

    Jag bläddrade i KP från det att jag var 8 till att jag var 13. 

  • Elien

    Fick när jag var liten vid 7 år men blev mer intresserad sen vid 9-14 omkring där. Men de kan ju ha gjort om något men känns lite tidigaste laget vid 7-8. Alt. är att låna några tidningar på biblan gillar barnet tidningen så kan man börja prenumurera


    H född 091017
  • Björnmossa

    Låg- och mellanstadium.

    Jag började prenumerera i tvåan och slutade i sexan, sjuan nånstans. Då var jag lite för gammal men tyckte fortfarande den var ganska kul (gör jag nog nu med).

    En kompis började i sexan för att han ville läsa Kropp&Knopp och specialarna om sex och puberteten. Jag tyckte han var rätt barnslig som inte redan visste allt det där.

    I sjuan kunde man se de "mindre avancerade" läsarna sitta och läsa KP på rasterna. Själv hade jag gått vidare till Illustrerad Vetenskap då.

  • Alisa

    Jag köpte en provprenumeration till sonen (då 11) för jag älskade KP när jag var yngre, men det det mesta var alldeles för barnsligt för honom. 

  • elinaehn

    Min flicka är 8 1/2 o älskar delar av kp. Spar dem åt henne så de andra delarna finns kvar men hon har redan nu stor behållning av tidningen. Jag är överraskad o glad att jag testade den. Hon läser insändare o pinsamt o en del artiklar.

  • Indianica

    Skulle tror den passar bäst för barn runt 9-12 år. Jag tycker den är bra, det står både lite intervjuer och sådant om kändisar de gillar och så en massa fakta förstås, en hel del m kroppens utveckling, mobbning och andra saker som har med känslor att göra. Det blir som ett litet inträde i det vuxnare livet med den tidningen.

  • hund

    Jag har läst kp länge men nu när jag är 15 börjar pratet om när man får mens och sånt kännas lite mer för yngre.

Svar på tråden Vilken ålder riktar sig KamratPosten till?