• Blåbär0103

    Hjälp mig att hitta en bra spådam!

    Brukar sällan vara på detta forumet men har intresse för det mediala.
    Vet ni om det finns någon spådam som verkligen är bra? Gärna någon som spår i kaffesump eller någon annan som är riktigt duktig i Stockholmsområdet. Det är inget krav att det skall finnas i Stockholm men gärna .
    Tacksam för svar!  

  • Svar på tråden Hjälp mig att hitta en bra spådam!
  • dawkins

    Varför frågar så många här om spåkärringar? Även om det gick så skulle jag inte vilja veta något om min framtid, men som tur är så går det inte. De som tror på detta trams är som Jehovas Vittnen, ju mer mothugg ju mer tror de på sin sak, totalt oförmögna till kritiskt tänkande. Även om jag skulle försöka förklara detta fenomen, så är ni inte mottagliga.

  • Joa
    R Franklin skrev 2012-08-19 22:02:46 följande:
    Den här påstådda källan tycks lysa med sin frånvaro som vanligt, varför är jag inte överaskad? Jag kanske är synsk?
    nej du är inte synsk. bara extremt bitter! dej ser man i alla dessa trådar som berör det mediala/andliga/övernaturliga. Om du inte tror alls på det så kan man ju undra varför du ska sitta o tjafsa i varenda tråd. Tror du inte på det, varför sitter du då och läser om det?
  • KristenTjej84

    Jag kan bara varna dig, spådamer sysslar med ockultism, ockultism är på ett eller annat sätt förnknippat med
    onda andar, och dessa vill du inte ha i ditt hus kan jag lova.
    Så jag hoppas du tänker om innan du besöker en sådan.
     http://www.ankerberg.com/Articles/new-age/NA0802W4A.htm
    http://www.crossroad.to/Excerpts/biblical-teaching/DeWaay/divination.htm
    http://andyinoman.com/tag/fortune-telling-danger/
    http://www.junia.se/livet/479-vi-sokte-frid-i-allt-ockult-men-fann-den-hos-gudq

  • alexander2011
    R Franklin skrev 2012-08-30 22:32:33 följande:
    För att ämnet intresserar mig.
    på vilket sätt intresserar det dig? verkar som att du oftast runt dessa samtalsämnen bara munhuggs
  • R Franklin
    alexander2011 skrev 2012-08-30 22:35:15 följande:
    på vilket sätt intresserar det dig? verkar som att du oftast runt dessa samtalsämnen bara munhuggs
    Det intresserar mig eftersom om det verkligen ligger något i alla vilda påståenden så skulle det förändra vår bild av världen för alltid. Skillnaden tycks vara att jag vill veta, inte tro. Men munhuggas gör jag inte, jag ifrågasätter (Eller visa mig motsatsen).
  • Joa
    alexander2011 skrev 2012-08-30 22:35:15 följande:
    på vilket sätt intresserar det dig? verkar som att du oftast runt dessa samtalsämnen bara munhuggs
    Det kan jag verkligen hålla med om! 
  • R Franklin
    Joa skrev 2012-08-31 11:11:10 följande:
    Det kan jag verkligen hålla med om! 
    Ja det måste vara jätte jobbigt att få sina vilda och ogrundade påståenden ifrågasatta av alla hemska skeptiker som är här och förstör med sin jobbiga inställning att man vill veta istället för att hoppas och tro... Fy sjutton.. 
  • Joa
    R Franklin skrev 2012-08-31 12:28:56 följande:
    Ja det måste vara jätte jobbigt att få sina vilda och ogrundade påståenden ifrågasatta av alla hemska skeptiker som är här och förstör med sin jobbiga inställning att man vill veta istället för att hoppas och tro... Fy sjutton.. 
    nej, alla har rätt till sin åsikt/tro osv. Men du är som sagt runt i dom flesta av dessa trådar som berör det mediala. I stället för att vara så bitter och negativ, kan du inte bara låta alla ha sin tro, precis som jag respekterar alla dom som är kristna, muslimer osv osv... Det skulle aldrig falla mej in i att säga till någon att dom tror på fel saker. 
    Så jag tycker ju personligen att du kan sluta skriva om du bara ska vara skeptisk, negativ, bitter och sarkastisk. Förhoppningsvis är jag inte den enda som tycker så. 
  • R Franklin
    Joa skrev 2012-08-31 12:37:22 följande:
    nej, alla har rätt till sin åsikt/tro osv. 
    Joa skrev 2012-08-31 12:37:22 följande:
    jag tycker ju personligen att du kan sluta skriva om du bara ska vara skeptisk, negativ, bitter och sarkastisk. 
    Ok, jag antecknar...

    Personligen tycker jag att det är fult att lura och bedra andra människor med grundlösa påståenden.

  • Blåbär0103

    Men alltså!
    R Franklin, grundlösa påståenden????
    Alla tror på vad de vill och det måste vi respektera.
    Jag vill bara få tips om bra spådamer och det har jag fått från en del trevliga människor i min tråd .
    Snälla du, gör inte min tråd till en grältråd.
    Nu får du sluta!
    Jag ville bara ha tips och råd!      

  • Joa
    Blåbär0103 skrev 2012-09-01 19:50:34 följande:
    Men alltså! R Franklin, grundlösa påståenden???? Alla tror på vad de vill och det måste vi respektera. Jag vill bara få tips om bra spådamer och det har jag fått från en del trevliga människor i min tråd . Snälla du, gör inte min tråd till en grältråd. Nu får du sluta! Jag ville bara ha tips och råd!      

    Jag kan tipsa dej om Evy på Spådam.se. Helt underbar är hon!
  • R Franklin
    Blåbär0103 skrev 2012-09-01 19:50:34 följande:
    Men alltså!
    R Franklin, grundlösa påståenden????
         
    Ja grundlösa påståenden!

    För att ge ett aktuellt exempel ifrån den hrä tråden så påstås redan i första kommentaren följande:

    "Jag tycker Anya Briggs ar jattebra, raknas som en av USA:s basta och dom (polisen) flyger tom in henne for att hitta forsvunna personer"

    När detta ifrågasätts (polisen skulle aldrig flyga in ett medium, det är helt befängt!) så  visar det sig naturligtvis sakna all grund, källor eller ens trovärdighet. Så ja, det är gott om grundlösa påståenden här. 
  • Sandraberg
    Joa skrev 2012-08-31 12:37:22 följande:
    nej, alla har rätt till sin åsikt/tro osv. Men du är som sagt runt i dom flesta av dessa trådar som berör det mediala. I stället för att vara så bitter och negativ, kan du inte bara låta alla ha sin tro, precis som jag respekterar alla dom som är kristna, muslimer osv osv... Det skulle aldrig falla mej in i att säga till någon att dom tror på fel saker. 
    Så jag tycker ju personligen att du kan sluta skriva om du bara ska vara skeptisk, negativ, bitter och sarkastisk. Förhoppningsvis är jag inte den enda som tycker så. 
    Ja alla har rätt att ha sin tro och att bli respekterade  men börjar man diskutera och skriva om vad man tror på på nätet eller i verkliga livet får man också tåla att man får kritiska frågor.

    Jag skulle även ställa frågor till både kristna och muslimer som berättar om sin tro.


Svar på tråden Hjälp mig att hitta en bra spådam!