• fans

    otrogen man

    Hej fick reda på igår av min man sedan 12 år tillbaka att han har varit otrogen för en vecka sen .
    Vi har 3 barn och hus tillsammans .hur ska man hantera det här på så smidig sätt som möjligt ?
    Vi pratade igår .han vill inte förlora sin familj och tänker på barnen,Sägs att han älskar mig och därför han berättade.Jag själv vet inte vad jag vill .tänker mkt på det gråtit över det .skyller mig själv för det som har hänt ..Jag vet inga utväg hjälp !

  • Svar på tråden otrogen man
  • Gerd parterapeuten

    Hej!

    En otrohet är alltid en allvarlig kris i ett förhållande och det kan inte bagatelliseras. Du har rätt till dina känslor och reaktioer och han skall stå pall för det. Om du undviker att visa hur illa detta gjort dig gör du er båda en björntjänst. Det kan vara ett tillfälle för er att prata om er relation, att förstå varför det skedde och vad ni behöver förändra. Ta inte på dig skulden för hans agerande, det är hans ansvar. Tillit och förtroende skall byggas  upp igen och det tar tid. Ärlighet är ett måste. Det kan vara bra att din man berättat för dig.Det tyder på att han vill vara ärlig och att han menar allvar med er relation. Det är en svår situation och ni kanske behöver anlita familjerådgivningen för att få stöd att komma igenom den här krisen.

    Hälsningar
    Gerd

     

Svar på tråden otrogen man