• PetraK

    Vilken sele ska jag ha?

    Jag har en dotter på två månader och vi är ensamma varannan vecka när min man är på jobbet. Jag skulle vilja ha något att bära min dotter i de dagar när hon behöver extra mycket närhet, för annars får jag ingenting gjort här hemma.

    Jag har prövat både sjalar och selar:
    Minimundus (tricotsjal) - Jag tycker den är så strulig att få i min dotter i, går inte alls lätt att göra det själv tycker jag, och jag har försökt bra många gånger nu! Det blir dessutom bylsigt med allt tyg.
    Meitai - Funkar inte alls, jag är inte bekväm med att hon ska sitta på sina egna fötter i princip, och rygg-grejen är för bred så hon kan inte sitta i grodposition (med tyget i knävecken).
    Ergobaby - Samma som meitai, för bred, där ska det väl dock vara en spädbarnsinsats kanske?
    Babybjörn - Det är faktiskt den som har känts bäst för oss båda, men benen dinglar ju och det känns som ryggen blir lite krökt framåt på henne? Vad jag förstått är dom inte speciellt ergonomiska för bebisen? Och det känns ju inte bra...

    Så, vad ska jag ha egentligen?
    Säg inte att jag ska pröva sjalen igen, jag har prövat flera gånger i veckan men det blir aldrig bra.
    Jag är mest inne på sele nu, så kom gärna med tips!

  • Svar på tråden Vilken sele ska jag ha?
  • sept2012

    alltså jag förstår inte, hur kan BabyBjörn va så himla dåliga som alla säger?
    Dom verkar ju ha vart dåliga jätteänge och man tycker  ju att dom borde ha ändrat designen om den nu var så dålig.

    Det utförs väl grundliga tester på allt som har med barn att göra idag...låter bara så konstigt att dom fortsätter sälja något som ska va så himla dåligt..

  • Vickan I

    Eller Beco butterfly 2. Jättelätt att ta av och på och få ner bebisen i. Ergonomisk. Extra bonus att den finns i massa fina mönster och färger :).

  • PetraK

    Manduca och beco butterfly 2 alltså, sitter dom med benen utanför selen där, men i grodpos?

  • PetraK

    Hur gammalt har ditt barn varit när du prövat den första gången? Tycker den ser ut att kunna vara lite bred över ryggen också? Eller så är det jag som inte vågar få ut mitt barns ben så brett?

  • Natulcien
    sept2012 skrev 2012-08-19 10:55:29 följande:
    alltså jag förstår inte, hur kan BabyBjörn va så himla dåliga som alla säger?
    Dom verkar ju ha vart dåliga jätteänge och man tycker  ju att dom borde ha ändrat designen om den nu var så dålig.

    Det utförs väl grundliga tester på allt som har med barn att göra idag...låter bara så konstigt att dom fortsätter sälja något som ska va så himla dåligt..
    De är sämre på selar, men bättre på marknadsföring än de andra tillverkarna...
  • Natulcien
    PetraK skrev 2012-08-19 10:59:31 följande:
    Manduca och beco butterfly 2 alltså, sitter dom med benen utanför selen där, men i grodpos?
    Ja, barnet sitt i grodposition i Manducan. Sonen satt jättebra i den och jag är supernöjd med den selen.
  • Natulcien
    PetraK skrev 2012-08-19 13:09:56 följande:
    Hur gammalt har ditt barn varit när du prövat den första gången? Tycker den ser ut att kunna vara lite bred över ryggen också? Eller så är det jag som inte vågar få ut mitt barns ben så brett?
    Vi började med den när sonen var ca 3 veckor, och använde den sen jättemycket.
Svar på tråden Vilken sele ska jag ha?