• Äldre 28 Aug 17:47
    27696 visningar
    191 svar
    191
    27696

    Han har gjort slut & bara klippt kontakten?!

    Anonym (Förtvivlad :() skrev 2012-08-28 14:41:00 följande:
    Jag älskar honom ändå.
    Ja jag får gå vidare

    Om man verkligen älskar någon så är man inte otrogen. Du skriver att ni hade problem med sex och samlivet. Men sådana problem löser man inom förhållandet,inte genom att vara otrogen.
    Fungerar det inte ändå så gör man slut,helt enkelt. 
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • Äldre 28 Aug 17:56
    Anonym (Förtvivlad :() skrev 2012-08-28 12:55:32 följande:
    Varför jag tror att han inte hittar någon annan. Det handlar inte om tror, utan vet. För det första är han riktigt ful. För mig är han världens vackraste för att jag älskar honom, men jag vet hur jag såg på han innan vi blev väldigt goda vänner och jag blev kär i hans personlighet. Han har haft 2 tjejer under sina 40 år, varat ca 4 månader. De har varit otrogna.
    Han har sjukt många problem, med själv känsla, att han känt sig övergiven , han får inte upp kuken, kan inte ha sex, vill inte röra sin partner. Etc etc.

    Trots detta älskar jag honom, jag har försökt stötta han i ALLT med 0 respons. Så tro inte att jag bara gått och svingat för skojs skull.

    Och nej jag tror inte att han skulle förlåta mig och låssas som ingenting, men jag trodde inte han skulle klippa helt. Älskar man någon så djupt så är man berädd att kanske försöka lösa saker. Inse att ska det funka så måste man ta tag i sina problem, inte bara skjuta allt åt sidan och låssas som ingenting.

    Nu låter jag hemsk , men det var ni som undrade och det här är bara en bråkdel

    Du skriver att du älskar honom och inte ser ner på honom. Det här talar för raka motsatsen,när du skriver så här
    .
    Han har inte så stor erfarenhet av tjejer och du har inte precis gjort den erfarenheten rikare genom att vara otrogen. Hans tidigare flickvänner var ockå otrogna,skriver du. Och då känns det nog inte lättare för honom när även du är det. Tjejen som han älskade.  .

    Jag förstår att du känner dig frustrerad av att inte få sex och närhet,men det ursäktar inte ditt snedsteg. Har ni verkligen försökt prata om saken och försökt lösa hans problem? Har tanken slagit dig att han kanske är jätterädd för att göra fel med tanke på hans ringa erfarenhet av tjejer?
    Med kommunikation kan man komma långt,otrohet kommer man oftast inte särskilt långt med. 
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • Äldre 28 Aug 21:17
    Anonym skrev 2012-08-28 20:28:42 följande:
    Ifall man inte kan prata med sin partner, om problem och känslor, och varför det känns fel i förhållandet, så då blir det jobbigt. Förstår att många människor har det svårt att tala om känsliga saker,men ifall man inte klarar av att tala/säga till hur man känner,så fungerar nog inte ett förhållande.Man måste kunna tala med varandra
    för att ett förhållande ska kunna fungera! Ifall man har svårt att såga det öga mot öga, så kanske samtalsterapi fungerar? Först enskilt, och sedan tillsammans med partnern.Det är ju inte bara sex i ett förhållande? Finns ju mycket annat, men om sexet inte fungerar,vilket beror på döda känslor,så då måste ju ngt göras. Görs det inte,så då då blir man ju lätt otrogen, ifall man känner sig, helt "bortglömd" sas. Men det är ju ingen lösning till förhållande problemet,utan det gör nog det värre. Det är lite som att  "kisa på sig, först värmer det, sedan svider det som f-an";)- 
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • Äldre 28 Aug 22:10
    Bittersweetlife skrev 2012-08-28 21:28:09 följande:
    Han har klippt kontakten för att du var otrogen med ditt ex. Även om ni har haft sexuella problem, så svek du honom och hans förtroende. Antagligen gör det för ont att ha någon kontakt med dig, och/eller han kanske inte ens känner att det finns någon anledning till att ha det längre. Alla reagerar olika på ett stort svek av den man älskar och trodde man kände. Såhär hanterar han det och då måste du respektera det.

    Till din fråga hur han kan klippa kontakten med dig när du är den enda tjej han har haft? Det spelar väl absolut ingen roll om han har haft fem eller ingen. Ett svek är ett svek. Frågan är väl hur du kunde vara otrogen mot honom, om han nu är din stora kärlek och den du vill dela ditt liv med? För mig är det inte konstigt alls att han brutit. Speciellt när det inte finns några barn inblandade.

    Sen förstår jag inte hur du resonerar när du säger att du är hans enda chans att få barn. Du kanske ser det så, men han kanske inte tycker barn är så livsviktigt att han vill skaffa barn med en kvinna som varit otrogen mot honom. Att du var otrogen med ditt ex svider nog extra starkt om han själv har sexuella svårigheter, samt om du är hans enda tjej han haft i sitt 40 åriga liv. Dessutom om han har svårt att träffa en ny...

    Mitt råd är att låta honom vara. Tiden får utvisa om han kommer höra av sig.
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • Äldre 28 Aug 23:31
    feelings skrev 2012-08-28 23:09:14 följande:
    Enkel matematik ...

    Du var otrogen, han lämnade dig PGA att du inte kunde hålla dig till honom...

    Varför skulle han ens stanna kvar hos dig när du uppenbarligen INTE kan visa honom den respekten som han förtjänade...

    SEN har utseende INGET med kärlek o göra , du ska se.. Han kan finna en kärlek som är tusen ggr finare om hon älskar honom för den han är och aldrig ens skulle nämna utseendet ...
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • Äldre 29 Aug 15:51
    Naniismamma skrev 2012-08-29 12:46:25 följande:
    tycker det är lite roligt, för läser man en tråd som handlar om att tjejen inte kan tillfredställa sin killes sexuella behov och han går till ennen annan tjej så är det helt okey (enligt en annan tråd som fanns för inte så längesedan)

    men nu när tjejens behov inte blev tillfredställda och hon gick till en annan för att få sina behov tillfredställda så är det ett big NONO ,, kan någon bara svara varför ?.. sen förstår jag att kanske inte någon här har kommentarat på den andra tråden men vill fråga ändå.

    Jag själv hade aldrig gått till någon annan, för sex är inte det viktigaste, visserligen är det en stor del i ett förhållande, mer för vissa och mindre för andra,. men man får väl tänka på är det värt det att förlora den man älskar?

    sedan hade jag föreslagit att båda 2 går tillsammans om killen skulle vilja det, för att prata om hans problem osv o se om det finns något att göra, för jag tror inte någon människa skulle vilja leva hela livet utan sex.

    alla är olika. han kanske även inte kontaktar dig för att han känner skam över att han har problem där nere och att du tillslut sökte dig till någon annan. kanske tar ett tag innan han hör av sig, elelr så tänker han kanske att du inte kan ha älskat honom så mycket som han önskar att du gjorde..
    Har det överhuvudtaget skrivits något sådant? Jag har nämligen bara sett motstatsen. Att det absolut inte är ok om en kille är otrogen bara för att han anser att han får för lite sex,medans tjejer kommer lättare undan. Personligen så anser jag att det är lika fel oavsett kön.
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • Äldre 29 Aug 22:01
    Louella skrev 2012-08-29 17:22:56 följande:

    Jodå, var en tråd för någon månad sedan där en tjej som just fått barn blivit bedragen av sin kille. De hade inte kunnat ha sex på två ynka veckor! Ändå svarade typ varann att hon fick skylla sig själv att han var otrogen eftersom hon "vägrade honom sex".
    Den tråden har jag följt och jag tror att det finns en del som försöker provocera också genom att lägga sulden på,i detta falet,kvinnan. En del tycks inte heller orka läsa hela tråden innan de börjar lägga skulden på någon.
    Naniismamma skrev 2012-08-29 17:26:52 följande:
    ja det har skrivits det här på FL, och då var det okey för att dom flesta förstod att man inte kan ha ett förhållande i flera år utan sex och förstod då mannens begär och handlig.
    jag tycker inte heller det är okey oavsett kön, otrohet är alltid fel, finns andra sätt än att vara otrogen

    Det kan jag förstå också. Men då löser man det problemet inom förhållandet istället för att vara otrogen. Kommunikationen verkar vara ett stort problem i många av dessa förhållanden.

      
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • Äldre 29 Aug 22:03
    Anonym skrev 2012-08-29 21:50:52 följande:
    Nanis mamma- Länka gärna till den tråden.

    Här har du den.

    www.familjeliv.se/Forum-9-202/m65967142.html
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • Äldre 29 Aug 23:26
    Anonym (hahahh) skrev 2012-08-29 22:12:25 följande:
    Har bara läst TS.
    Men varför vill du vara ihop men en man som kan inte få upp den? Du är ju ung och behöver sex! Du kommer aldrig att vara lycklig med en kille som kan inte få upp den. Därför att han kommer alltid att ha dålig självkänsla och tro att du knullar med andra.
    Jag tycker att han borde vara tacksam att du ens vill ha honom. Även om du har haft sex med andra. Du vill ha sex och det är naturligt.
    Men varför kan du inte hitta nån annan som KAN? Har du också dålig självkänsla eller?

    Men är det konstigt om han tror att hon är otrogen med tanke på att hans tidigare flickvänner också varit det? Och när TS nu gjort samma sak så lär hans självkänsla och tillit knappast bli bättre.
    De flesta människor behöver sex,men det rättfärdigar inte otrohet. Framförallt inte när man vet att ens partner har blivit bedragen och sårad tidigare.
    Jag håller med om att man borde kunna hitta någon annan som kan ha sex,men då bör man göra slut med sin partner först. Och man skriver inte nedlåtande saker om sin partner på ett internetforum där vem som helst kan se vad man skrivit. Jag tycker att hon ska vara tacksam om någon vill ha henne efter det här!
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • Äldre 2 Sep 21:19
    Anonym (Förtvivlad :() skrev 2012-09-02 19:18:36 följande:
    Jag orkade inte svara längre för att det blev för många på hopp och bi provocerade bara varandra till att skriva mer elaka saker. Jag VET antyder jag gjorde var fel. Är det inte det viktigaste att jag vet att jag varit ert stort jävla svin? Jag älskar människan men det fanns för många brister hos oss båda som resulterade i detta. Ni vet inte om alla saker som var i vårt förhållande. Och ja, vi hade kommunikations problem eftersom att jag var den enda som ville prata om saker istället för att fly. Jah älskar honom ändå. Men jag har aldrig sagt att det jag gjorde var okej, det var extremt fel.

    Ta inte illa upp! Men hade det inte varit bättre då att göra slut på en gång istället för att vara otrogen? Otrohet löser sällan några problem.
    Och älskar man verkligen någon så är man inte otrogen. Då försöker man lösa problemen inom förhållandet först istället,något du försökt med,och fungerar inte det så gör man slut.  Även om det är svårt. 
    Jag förstår att du inte vill leva utan sex,men om du hade försökt med allt och inte trodde att det skulle bli bättre så hade det varit bättre att göra slut istället,så att ni båda får en chans att träffa någon annan. 
    Om du vänder på det,hur hade du känt om han hade varit otrogen mot dig? Då kanske du förstår hur han känner det nu. 
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • Äldre 3 Sep 18:53
    Anonym (Troll) skrev 2012-09-03 17:22:49 följande:
    För mig är detta en trolltråd oavsett vad ''ts'' säger...

    Säger ju sig själv om man gör det man gör.

    Hatar otrogna människor å skulle lätt ge dem pannskott, men det skulle inte hjälpa till ett dugg..

    Finns så mycket man kan göra om man inte får kuk, köp dildos å ha de skönt själv! (blir inte samma sak, men bättre å knulla andra)

    Men de va en trevlig läsning, trots jag hatar dessa oseriösa trådar.. 

    Om du tror det är en trolltråd så anmäl den. Det är ju faktiskt inte tillåtet,enligt reglerna här,att ropa troll i trådarna.

    För övrigt så håller jag med dig.  
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • Äldre 3 Sep 18:53
    Baginbox skrev 2012-09-03 16:15:23 följande:
    Jag är också ful och över 40 så vi kanske skulle ses istället.
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • Äldre 4 Sep 10:32

    Inget illa ment. Men jag tror att det kan bli svårt för dig att få tillbaka honom. Och skulle du lyckas få tillbaka hans tillit till dig så är det ju inte säkert att det kommer att bli bättre igen med sexilivet och allt.
    Framförallt inte när han har blivit sviken flera gånger tidigare och nu även av dig och inte verkar vilja söka hjälp för sina problem.  Om tilliten får sig en sådan törn så blir det nog inte lättare att få ordning på de här problemen.
    Men det bästa råd jag kan ge är väl att låta tiden ha sin gång och låta honom vara ifred ett tag. Sen får tiden utvisa hur det blir med allt. 


    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
Svar på tråden Han har gjort slut & bara klippt kontakten?!