• Cicci84

    Puls i vänster öra!

    Hör väldigt ofta lr typ hela tiden ett vinande pulsljud i vänster öra, oftast om jag böjer mig ner lr rör huvudet, vaknar till och med me skiten! Ljudet har gjort mig spänd med nackvärk käkvärk och en ångest som kan fan få mig att vilja hoppa från den högsta bron! Varit hos läkarn två gånger , fick spola örat från vax men bev inte bättre, gick dit en gång till och läkarn lyssnade på halspulsådern och hörde inga blåsljud och sa surt att jag har tinnitus! Fan är han rubbad!!! Jag har ingen jävla tinnitus och skulle av haft de så krävs de väl en utredning för att konstatera de??? De kanske går över sa han, lr hur! Tre månader har jag haft de och de är blodkärlen som låter inte tinnitus! Nån som lider av samma skit som jag??? Så satans spänd i nacken och totalt slut i huvudet av de där jobbiga ljudet! Hoppas ni där ute har en trevlig lördag :)

  • Svar på tråden Puls i vänster öra!
  • Meus Veritas

    Ja jag har haft samma. Tinnitus är det inte för det är pulsen man hör så där har du rätt var hos massa läkare som inte kunde hitta nått. En läkare satte stetoskopet mot örat för att se om han kunde höra samma sak ha ha ha. Har tyvärr inget bra svar på varför det kommer eller hur man får bort det då jag själv aldrig fick några svar. Mitt satt i i ca tre månader tills vi flög till turkiet o då försvann det av tryckförändtingen. Kan fortfarande få det ibland när jag vrider på huvudet i en spec vinkel. Hoppas ditt oxå går över för jag vet hur dåligt man mår av det o känner sig knäpp tillslut. Kram

  • Cicci84

    Hej!! Ja men de gjorde han på mig med, alltså lyssnade med en sån där pryl mot mitt öra, haha trots att jag förklarade att jag inte hör hela tiden :P vilken tur att ditt har försvunnit, finns de kanske hopp för mig med :D kram kram

  • Karin 291

    Hade problem med det där en period för massor av år sedan, men den gången hade jag tur och det gick över av sig självt efter någon månad. Kanske var det någon öroninflammation eller liknande.

    Tyvärr går det väl inte att göra så mycket åt det, mer än att hitta olika vägar för att stå ut. Du skrev att du känner dig spänd i nacken. Ibland kan ju naprapater/akupunktörer/massörer göra något åt detta, kanske inte efter bara en (1) behandling, men efter några gånger borde det släppa. I vilket fall blir det ju säkert bättre om du inte känner dig spänd, så det kan ju vara värt att prova ifall du kanske kan bli av med båda dina problem på samma gång.

  • sussieluss

    Min svägerska har samma problem och kan inte sova på nätterna. Hon är helt under isen pga av detta, hon har gått till ett antal läkare men ingen hittar något....

  • charmina

    Jag har fått så nu när jag är gravid. Skit irriterande och jag hör inte bra heller på det örat. Har läst att det beror på svullna slemhinnor och kommer gå över efter graviditeten...

  • Ruggugglan

    Jag hör min puls väldigt väl när den är högre än vanligt. När jag var gravid hade jag en vilopuls på 110 och jag trodde jag skulle bli knäpp. Var hos olika läkare som inte fattade mitt problem. De tog blodtrycket och menade på att det är ju normalt. Eh, ja... Men det är ju pulsen jag sökte för!

    Mitt problem försvann iaf efter graviditeten. Det kan komma tillbaks då och då men försvinner när pulsen går ner.

  • Cicci84

    Synd man inte är gravid då :) hörde aldrig pulsen när jag väntade barn men nu måste jag stå ut med de usch och tvi men ska väla ringa läkarn igen på måndag och kräva en genomgång på kroppen och knoppen i hopp om att få ett svar :) skönt att höra att fler haft de!!!!! Var förut livrädd att jag skulle få en hjärnblödning av de, men förmodar att de inte hänger ihop :)

  • Lenn

    Jag har också detta besvär. Kommer så småningom att gå över av sig själv.
    Var glad att du hör ditt lilla fina hjärta som jobbar för dig.
    Slutar du höra det så kanske hjärtat har stoppat och det vore ju inte så kul.
    Gläd åt dina fina kropp. Acceptera att allting inte är 100% perfekt.

  • Camelle1

    Hur har det fått för er?

    Jag är i denna sitsen nu och håller på att bryta ihop! Orkar ej mer - hör pulsljud och vinande ljud i örat speciellt innan jag ska sova. Har fått ångestattacker pga detta. Och extremt stel Nacka och rygg.

    Hur har det gått för er?

  • Maagdayao

    Hej! Jag tror det är stress relaterat. Jag har haft mitt besvär i 4 veckors tid. Har varit en del stressad, min mormor gick bort. Så planera begravning boka om flygbiljett osv.. Så det var väldigt stressigt, nu är det lite lugnare. Men jag har fortfarande besvär av detta. Tror jag har kommit in i en ond cirkel, då man ''känner efter'' för mycket. Ligger där i sängen försöker sova ''kommer det nu? När börjar ljudet igen? Stressar upp pulsen, så man tillslut hör det jobbiga ljudet igen..
    Får försöka att inte tänka på det, men det är svårt. Hur har det gått för er?  

  • Romanst

    Har likadant i vänstra örat! Det är för att örat svullnat invändigt och trycker inåt då hör man blodet rusa i örat antingen har du någon öroninflammation eller vaxpropp pola med varm vatten men innan det så köp något öron mjukgörande som får vaxen att lossna! Jag skruvade av dusch handtaget och spolade med varmt baren i örat sedan gick det bort efter ca en vecka men ta det varsamt!

  • Stefan99

    Har samma i höger öra efter en vaxpropp med öroninflammation på köpet. Var riktigt vidrigt med vaxproppen då jag hörde allt som det var under vatten, blev resonansljud på allt och yrsel. 
    Örat vad alldeles rött efter spolningen och jsg tror det är vätska kvar.
    Kan det vara https://www.yrsel.com/ywp/menieres-sjukdom/
    Kanske kan det utlösas av långvarig vaxpropp.
    Sjukt jobbigt att höra dunkandet i örat. 

Svar på tråden Puls i vänster öra!