Vi som kom ut ur garderoben när vi var vuxna
Anonym (Nykomling) skrev 2012-11-02 10:39:16 följande:
Eftersom jag hört andra homosexuella säga att de alltid känt sig annorlunda och att de visste redan som barn att de var gay, så har jag haft väldigt svårt att tro att jag efter 30 års ålder ska komma på att jag är det. Dessutom trodde jag att jag var som alla andra när jag var barn. Mina känslor och fantasier om andra tjejer har jag bortförklarat med att jag har ett tråkigt sexliv och en dålig relation.När jag började fundera på skilsmässa försökte jag visualisera mig själv med en ny man, och det funkade bara inte. Jag vill verkligen inte ha en ny man, även om han vore min ultimata partner så när det kommer till kritan så har han faktiskt en manskropp.
Jag vill ha en kvinna, så är det bara
Mitt nästa steg blir att begära skilsmässa och flytta. Jag kan inte berätta för fler vänner, även om jag egentligen bara vill skrika ut för hela världen att jag är kär på riktigt och att jag är lesbisk. Jag är rädd att min man ska få reda på det här innan jag är redo för flytt.
Nu kommer dessutom jul och nyår snart och det är inte läge att dra nu. Samtidigt känns det fruktansvärt att tänka att julen som kommer förmodligen är den sista som jag firar i detta hus och med en "hel" familj.