• Ninni87

    BF mars 2013 - Skåningar?

    Väntar mitt och sambons första barn, BF 24 mars.

    Någon mer som ska ha barn runt mars och vill disskutera lite?
    Ni får gärna bo i Skåne. Själv bor jag i södra Skåne (mellan Malmö och Ystad).

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-29 07:59
    BF LISTA

    Viktoria123 4 mars
    Sol01 4 mars
    Mirandabear 7 mars
    kuukke 26 mars
    lofeem 15 april
    jennifa 28 maj

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-11 20:01
    BF LISTA

    Viktoria123 4 mars
    Sol01 4 mars
    Mirandabear 7 mars
    Ninni87 23 mars
    kuukke 26 mars
    lofeem 15 april

  • Svar på tråden BF mars 2013 - Skåningar?
  • Mirandabear

    Ja, jag brukar sträcka på mig i sömnen och då får jag kramp. Nu sträcker jag helt enkelt mindre och ha stödstrumpor på dagarna. Jag är 33 och vi har bara bestämt att vi ska försöka skaffa barn. Efter semester fick vi glada nyheten att jag ska bli mamma :) jennifa, jag gick oxå upp mycket på nätterna under första trimestern så det är normalt. nu kan jag sova hela natten. Gällande barnvagn bestämde vi oss för en trille viper 4s. Den är lättare i vikt och prislappen är på en acceptabel nivå. Min mamma har sparat på bb kläder så nu håller hon på att kolla vilka vi kan behålla. Jag har även handlat två pyjamas på tradera.

  • jennifa

    Vi har inte bestämt någon vagn men har kollat lite på blocket. Jag vet ungefär vilka funktioner jag skulle vilja ha. Jag tycker det är viktigt att vagnen inte är för stor och att den är lättstyrd.

    Ninni87:
    jag är också från Malmö, flyttade till Ystad för att jag började jobba här och träffade samtidigt min nuvarande man så det blev rätt naturligt att flytta, men de flesta vännerna och familjen finns i Malmö.
    Även om det inte är långt så är det ändå inte som innan att man bara spontant kunde gå ut och ta en fika, nu måste man boka ett tag innan så man vet om man ska köra in.

    Jag var också på Ullared fast för 2 veckor sen, det blev mycket julklappar till mina gudbarn, väldigt prisvärt med leksaker :) Sen blev det ett och annat till mig själv klart ;)
     
    Mirandabear:
    Min syster har ochså sparat en massa bebiskläder så jag har fått hur mycket som helst men jag väntar nog att köpa tills jag kommit lite längre i graviditeten.             

    Min chef fick en dotter i förra veckan så vi var iväg och köpte bebiskläder till henne i förrgår.. Man har svårt att bara köpa något av alla söta saker som finns :) 

  • Ninni87

    Vi vill också ha en lättstyrd vagn, helst med svängars framhjul och den ska inte ta för stor plats när man fäller ihop den.
    Just nu lutar det åt en Brio Go.

    På tal om bebiskläder så fick jag tips om att Bo Olsson i Tomelilla har fina.

  • Mirandabear

    Jag har inte åkt till Ullared på åratal. Tycker ni att man hittar bra babygrejor där? Vi bestämde oss för trille viber för att den verkar ha allt som vi efterfrågar och det var kampanj där bilbarnstol ingick i priset. Jag har hört bra om brio go, verkar vara en bra vagn. Ja, det finns så många fina och söta kläder till barn. Men allting som har med bebis att göra verkar kosta...... Tack för tipset Ninni87. Får ta en dag och åka till Tomelilla och kolla lite.

  • jennifa

    Min syster köpte en massa barnkläder nu när vi va iväg på Ullared men jag köpte mest leksaker till dem.
    Det fanns ett och annat lite billigare men jag rekommenderar inte er att åka en lönehelg innan höstlovet, gud va mycket folk och man orkade knappt gå runt för man fick stå i kö inne i affären för att komma fram.

    Bo Olsson ska man kanske kolla på för det är som du säger Mirandabear, det kostar en jä..a massa att köpa bebissaker.. Det är som när man skulle gifta sig, bara för att det va bröllop så dubblades priset på allt. Vanlig tårta 500 kr, bröllopstårta 1000 kr o.s.v...

    Därför är man tacksam om man får en massa saker av andra. Det är ju så att kläderna används inte många dagar, sen har dom vuxit ur dem och då är det dags för nya saker...   

          

  • Ninni87

    Nu har vi beställt barnvagn :)
    Fick ett bra erbjudande på 2012 års modell och då ingick även babyskyddet som man kan fästa på vagnen.

    Jag tycker också att leksakerna är prisvärda på Ullared. Hann inte titta så mycket på kläderna då där var så sjukt mycket folk på den avdelningen. Vi köpte även sängkläder och spjälskydd till bra pris där.

    Blir nog en tripp till Tomelilla för mig också snart.

  • Mirandabear

    ninni 87: vad bra! Det är liknande erbjudande som vi fick. Var köpte ni vagnen? Idag kollade vi på babysitter, men de nya kostar runt 700kr, eller funkar babyskydd samma som babysitter så man behöver egentligen inte skaffa det när man redan har babyskydd?

  • Ninni87

    Ja vi är nöjda :)
    Vi köpte den på babyringen i Malmö. Mycket bättre service och kunnande än på Barnens hus där vi tittade först.

    Det babyskyddet vi fick till är där vaggfunktion i så egentligen kan man nog använda den som babysitter. Men jag tror att sen blir lite klumpig så får nog bli en babysitter också.

  • lofeem

    Hej, jag kanske också kan få smyga in här Har bf 8:e april. Bor i tomelilla, och har gjort i några år. Roligt att ni (alla?) är i närheten Skulle gjort rul imorgon men stora tösen (har två barn) är sjuk så vi har fått öndra till onsdag. Jag är så jäkla nyfiken på om det är en liten kille eller tjej så vi vill veta om dom kan se! Såg att ni skrivit om Boan (bo Ohlsson) och bebis kläder brukar där finnas fina! Både lite billigare och lite dyrare.

  • jennifa

    Hej Lofeem! Alltid trevligt med fler i närheten Hur gammal är du/ni? Och hur gammal är din första flicka? Nu ska jag på inskrivning om 30 minuter, hoppas på att kanske få ett vul eller få höra nått hjärtslag, vi får se om dom gör något sånt Ha en bra dag tjejer!

Svar på tråden BF mars 2013 - Skåningar?